Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jipje_niekje

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 22:36

Ik ben ook wel erg benieuwd Vonneke :o

Mocht ik deze week weer op mijn merrie stappen in plaats van er naast, heb ik zo'n last van mijn rug dat ik er alsnog niet op durfde -O- Vrijdag bij de fysio geweest en mag van hem vanaf morgen er weer op, hopelijk houdt ze haar gekke sprongen nog even in :o Maar ik vind het echt enorm 'eng' om weer meer met haar te gaan doen, ben helemaal geobsedeerd door die stomme pees, ik word af en toe gek van mezelf :x Meer mensen hier last van en hoe lang duurt het voordat het over gaat O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 22:42

Ik weet de naam zo niet. Zodra ik het in huis heb laat ik het weten.

Wendie1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 23:14

@ Snoevie Ik heb ook een echte aanrader, het heet ekyflex. Dit is een wel een prijzig suplement maar het is echt een super middeltje. Het sterkt de pezen aan en het zorgd er voor dat het de boel beter smeert rondom de pezen. Ik ga het nu ook gebruiken voor mijn geblesserd paardje met een peeschede ontsteking, verrekte band en heeft lichte bind/littekenweefsel. In dit suplement zit o.a msm. wat er nog meer allemaal in zit weet ik niet precies.

Hebben meerdere mensen ervaring met ekyflex?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 23:21

En waar koop je dat?

Heb je wat verslagen ervan metresultaten, dat vind ik interessant :)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 23:22

Oh jij bedoeld de tendon repair wendie1992? Daar zag ik een foldertje van liggen bij de kliniek. Wat zijn de kosten daarvan,en is het poeder? Ik had t verder niet goed doorgelezen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 23:24

30 ero voor een pot zie ik. Valt me zat mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 23:27

Zie het op de site van de Lingehoeve staan. Die ga ik morgen eens bellen wat zei ervan zeggen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 23:28

Het klinkt goed zoals ik t lees. Ik geef nu alleen de druppels van Puur Pees,maar dit zou er mooi bijkunnen,of eerst de druppels opmaken en dit spul gaan geven als ik er weer op mag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 23:39

Ik zie het op meerder dap sites staan. Morgen eigen veearts en Lingehoeve eens bellen

Als het was is snel bestellen hihi

Wendie1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 23:46

Ja dat is de pot die ik ook heb. Maar wist niet dat die op de site 30 euro is! bij me dieren arts betaal ik bijna het dubbele! Ik heb het van mijn eige DA gekregen..

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 23:47

Is de inhoud wel hetzelfde dan? Scheelt een hoop geld zeg

Wendie1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 23:56

Daar kan ik dus niet achter komen! mijn pot is 600 gr. Maar op die site kan ik er niet wijzer uit worden hoeveel gram het nou is.
Als het de zelfde hoeveelheid is, ga ik het daar maar bij halen want dat scheeld toch weer bijna 30 euro!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 05:19

Volgens mij ook 30 gram. Via de veearts is het altijd veel duurder

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 07:06

Ik heb even gegoogeld en volgens mij zijn die potten standaard 600 gram! Hoelang doe je met zo'n pot? en kan je het beste dat spul meteen geven of in de opbouwende fase?

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 07:33

Wendie1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 09:42

Je kan het gelijk geven of tijdens de opbouw fase. Ik begin er nu mee tijdens de opbouw fase. Je moet de 1ste pot moet je 3 weken 2 schepjes per dag geven door het voer heen. Na 3 weken is de pot leeg en moet je een neiuwe kopen en daarna iederedag 1 schepje per dag geven 10 tot 12 weken aanhouden. De 1ste 3 weken zijn zo belangrijk omdat het dan moet gaan werken dus daarom moet je de 1ste 3 weken 2 schepjes perdag geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 11:13

ik ga mezelf er deze dagen is in verdiepen en dan eind juli na mijn vakantie beginnen met een sup.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 11:29

Ik heb geen supplementen bijgevoerd.

Ben weer lekker aan het rijden :j Ik mag nu weer galopperen maar dat doe ik zo'n 2x per week. Was even vergeten hoe groot hij galoppeert <3 Verder blijft izjn been ook mooi rustig en ik word steeds iets minder geobsedeerd. Het gaat gewoon goed *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 13:24

Super fijn Gulpje!

@Qizz, Been ziet er super uit. Gister zat er weer iets meer vocht in (denk omdat het vrij benauwd was). Vandaag was het been weer mooi strak en koel. Ben 25 minuutjes gaan hardlopen, paard ernaast die loopt dan gewoon in middenstap :') terwijl ik mij helemaal de pleuris ren loopt Noa lekker om haar heen te koekeloeren. Achja, straks als ik er hopelijk weer een drafje bij mag pakken }> ~~}> Dan zal ze het krijgen hihi.

Het enigste wat ik overigens voer zijn de Pavo Summerfit koeken. En dan een halve per dag, krijgt ze iig haar mineralen etc binnen. Handje brok krijgt ze niet meer, werd ze me veelste dik van.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 13:40

MontyRulezz schreef:
Ik geef Vilie dit supplement: http://www.soulmate-nutrition.nl/joint- ... p?prd=open
Hier doet hij het super op. Is niet goedkoop, 90 euro maar dan heb je wel een emmertje van 2500 gram en je doet er ongeveer 1,5 maand mee. Doet hetzelfde als onderstaand product.

Maar wat zit er in die ekyflex dan ?

Wendie1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 15:32

in de ekyflex zit o.a MSM. Verder zitten er nog veel meer dingen in, maar weet niet precies wat. Mijn DA heeft het wel gezegt.. maar weet t niet meer :o

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 17:45

Vraagje trouwens; gebruiken jullie nog peesbeschermers? En zo ja welke? Die neopreen dingen schijnen toch heel slecht te zijn, wordt veelte heet?

_E_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 18:28

N0a schreef:
Vraagje trouwens; gebruiken jullie nog peesbeschermers? En zo ja welke? Die neopreen dingen schijnen toch heel slecht te zijn, wordt veelte heet?

Ik zit nu in mn 6e week stappen na onze val, en gebruik nog niks. Vrijdag moet ik weer naar de kliniek voor controle en scan, ga dan even vragen hoe het nu straks precies zit met peesbeschermers. Als ik een duidelijk antwoord krijg zal ik dat hier wel even plaatsen! ;)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 18:30

Ik gebruik tijdens het stappen ook nog niks idd!