Verrekking bandjes hoefgewricht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mijnzoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 09:39

O wat een pech lees ik allemaal, ik duim hard voor jullie dat het allemaal mee valt! Durf het bijna niet te zeggen maar hier gaat alles nog lekker, gister weer gestart en weer 2 winstpunten gereden. Inmiddels zijn we al weer M1 met 7 punten maar er moet nog een heleboel gebeuren voordat we de M2 in zouden kunnen hoor :o
Succes allemaal! Hoop snel positieve berichte te lezen

am_vanes

Re: Verrekking bandjes hoefgewricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 21:50

aii wat een pech!!
Houdt het dan nooit op?

mijnzoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 17:07

He hoe gaat het met de paardjes na alle laatste berichtje ben ik eigenlijk wel heel benieuwd hoe het gaat. Duimen draaien nog dus succes voor wie het nodig heeft!

IndyVanity

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 19:30

ik moet morgen weer naar bodegraven met Vanity en Mistique, ben benieuwd..

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 13:37

Mijn paard is echt super hersteld en momenteel weer zwaar in training op Grand Prix niveau, wat hij heel goed oppakt. Het heeft me dus een jaar gekost waarin hij niet werd getraind, een jaar revalidatie, en nu in het derde jaar zijn we terug op ons oude niveau Lichte Tour en verder aan het groeien naar Grand Prix niveau. Mijn raad aan iedereen zou dus zijn om héél veel tijd te nemen en vooral in de opbouwfase heel geleidelijk aan te werken, dat heeft bij ons in ieder geval een topresultaat gegeven zonder problemen, hij loopt weer op normaal beslag en zonder verdere behandelingen.

IndyVanity

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 14:21

Wauw super Horseyfries!!

Ik ben net terug uit bodegraven.
Vanity's nageltred was helemaal genezen! *\o/* Dus ik mag weer opbouwen tot waar we gebleven waren en dan over 3 weken controle voor het bandje in het andere been.
Mistique was klinisch ook al veel beter! Het hoefgewricht is nog een keer ingespoten. Over 6 weken weer controle.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 20:50

Kijk dat is fijn nieuws IV!

Ik moet vrijdag naar Bodegraven, ben benieuwd!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 21:17

Super IV!!

Spannend AL! Wat is je eigen gevoel erbij?

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 22:44

Ik heb het idee dat hij nog iets in zijn hals heeft zitten. Daar zat natuurlijk een ontsteking en het laatste stukje buiging vind hij niet lekker. Mijn gevoel zegt dat het meer uit die hoek komt dan uit zijn benen. Maar ik wil heel graag dat Sander zijn blik er op werpt. Ik neem mijn tuig mee en ga heerlijk trainen in Bodegraven. Kijken wat er uit komt. Jullie horen van mij.. :D

IndyVanity

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 23:17

Ben benieuwd AL!

mijnzoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 13:41

Spannend al die bezoeken aan de veeartsen weer.
Fijn IV dat het allemaal weer de goede kant opgaat lekker weer oppakken daar hebben we tenslotte een paardje voor toch om fijn mee te werken.
AL hoop voor je dat je gevoel goed is en dat het niet weer in die benen zit, ben benieuwd!
Fijn he horsyfries als je weer lekker op je niveau kan trainen, lukt bij ons ook weer maar toch blijft bij iedere misstap en rare actie wel jje hart een keer overslaan, moet er toch niet meer aan denken om terug te gaan waar ik een jaar geleden was.
Succes allemaal

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 21:03

mijnzoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 21:10

Mooi geschreven AL. Pittig maar fijn dat je er zo af en toe op kan en dat ze zich goed voelt. Succes en geniet van haar!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 00:18

mijnzoef schreef:
Spannend al die bezoeken aan de veeartsen weer.
Fijn IV dat het allemaal weer de goede kant opgaat lekker weer oppakken daar hebben we tenslotte een paardje voor toch om fijn mee te werken.
AL hoop voor je dat je gevoel goed is en dat het niet weer in die benen zit, ben benieuwd!
Fijn he horsyfries als je weer lekker op je niveau kan trainen, lukt bij ons ook weer maar toch blijft bij iedere misstap en rare actie wel jje hart een keer overslaan, moet er toch niet meer aan denken om terug te gaan waar ik een jaar geleden was.
Succes allemaal

Ja inderdaad dat heb ik ook nog altijd hoor, hij kan soms heel raar de stal uitstappen en dan staat mijn hart even stil, of inderdaad bij een struikelpas tijdens het rijden denk ik ook telkens Oh nee, het zal toch niet? Maar dat wordt wel steeds minder, ik vertrouw er steeds meer op dat het gewoon goed is.

Ben heel benieuwd wat ze gaan zeggen in Bodegraven Aukelizzy! Ik heb dit voorjaar Jarko Dun wel een keer naar mijn paard laten kijken, en die heeft toen ook nog wat dingetjes rechtgezet, die waarschijnlijk door zijn been te willen ontlasten toch wat scheef waren getrokken. Heeft prima geholpen, met slechts één behandeling was hij weer helemaal recht.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 08:23

Succes vandaag AL!! Ik duim :*

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 08:48

Dank jullie wel.. Ik heb een stormachtige dag om met de trailer op pad te gaan }> . Gelukkig heb ik een solide, zware combinatie. Maar prettig is anders. Had de afspraak vorige week al verplaatst naar deze week dus ik wil eigenlijk ook niet nog langer wachten..

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 10:15

Gister een middagje Bodegraven gehad en er kwamen niet echt schokkende dingen uit gelukkig :D . In eerste instantie gaan we het beslag voor wat aanpassen en gaat hij op een achterijzer. Hij liep achter wat gevoelig maar heeft ook vervelende mok die ik maar niet weg krijg. Dus ze hebben nu de mok goed behandeld en zijn achterbenen tot de sprong in het verband gezet. Dinsdag rijd ik terug naar Bodegraven voor de smid en mok controle. Al met al helemaal niet ontevreden.

IndyVanity

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 11:16

Gelukkig geen ernstige dingen gevonden AL! :D

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 18:25

Breekt even in: fijn dat er geen schokkende dingen gevonden zijn AL!

Ik gun je wel wat geluk met je paardjes verdorie :j

mijnzoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 18:39

Gelukig AL geen gekke dingen brengt toch iedere keer weer een hoop stress met zich mee! Goed ijzer eronder en rustig door gaan, succes!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 20:22

Even een foto van mijn knapperd! :D

Afbeelding

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 20:36

<3
Wat fijn dat het mee lijkt te vallen!!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 19:10

Even een update:
Iggy is 1,5 week geleden in Bodegraven beslagen en is hij toch een keer ingespoten in zijn hoefgewrichten omdat hij toch wat kort was. Nu heb ik hem heel rustig terug in werk en hij is heel wisselend. Ene dag loopt hij wel aardig ( maar echt niet zo als hij was ), andere dag is hij vreselijk kort en krabbelig dan lijkt het wel een pony. Ik baal wel echt heel erg. Volgende week laat ik nog een keer iemand naar mijn zadel kijken, wellicht dat die niet helemaal lekker meer ligt ofzo. Dat hoop ik tenminste.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 19:18

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 19:24

Je ziet inderdaad dat hij ergens nog wat beperkt wordt. Balen hoor!! Ik had jou zo wat meer geluk gegund nu!