Robijntjah schreef:een stalgenoot van mij begon over gelitinaat (?), ik ga hier morgen ook wat over vragen een de DA!
Weet jij dan toevallig ook als het dan eenmaal vergroeid is, of het bovenste gewrichtsdeel zeg maar ook nog kan vergroeien of niet?
Ja, en dan is het alsnog einde verhaal 
Desje had als net 8 jarige ernstige spat, zat er zeker al een dik halfjaar tot een jaar en ze liep pas sinds heel kort kreupel, arme sterke stoere pony!
halfjaar de wei opgedaan met speciaal beslag en supplemeten gegeven.
Hele boeltje groeide vast en ze kon zelfs de sport weer in! Ging een paar jaar erg goed!
Bokker Destinietje heeft haar toen zelfs nog even bij onze ponyclub gereden, maar helaas ging de spat verder woekeren, naar de sprong zelf en heel haar sprong was vreselijk aangetast.
Des heeft 4 jaar lang 2x per jaar een infuus Tldren gehad, daar knapte ze erg van op, maar rijden deed ik niet meer, alleen nog een klein stapritje eens in de 2/3 weken. Maar zonder die Tildren was ze toen al weggemoeten ivm pijn.
Helaas kreeg ze voorjaar 2008 opnieuw last, ondanks Tildren, supplementen, spatbeslag en alles.
Toen was ze 17 jaar oud.
Raakte haar wintervacht moeilijk kwijt en lag steeds meer, toen is ze op 26 mei uit haar lijden erlost.
Ik wil niet heel negatief klinken, maar alle behandelingen is eigenlijk een beetje rekken van...
Wat niet betekend dat je het niet moet doen, maar hou er rekening mee dat het honderden(duizenden als je zoveel Tildren enz geeft al ik
) euro's kost en je er geen echt rijpaard voor terugkrijgt, of iig maar tijdelijk.
Je weet wat er zit, en de spat kan dus altijd opnieuw verder gaan woekeren, zelfs jaren later dus nog helaas!
Wil je iig héél veel sterkte wensen, vind het echt enorm klote voor je en ik weet helaas uit eigen ervaring hoe je je nu voelt.
heb overigens met véél klinieken zowel in deze regio als in heel NL ervaring, dus als je iets wil weten mag je altijd pb'en