Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Isapaardje schreef:Ik gebruik de hoefschoenen ter bescherming van de hoeven.
Normaal gesproken alleen voor de kar, als we over de harde weg gaan rijden. Dan dus echt ter voorkoming van overmatige slijtage.
Nu gaan ze ook aan op wat langere wandelingen die veel over de weg gaan, om zo de (nog niet goed herstelde voeten) te beschermen tegen ongemak als zoolkneuzing en verder scheuren van de toonwand door het draven op de weg. Ook de reden dat ik ze bij pony Wendy aandeed ... als de hoeven gevoelig zouden zijn, dan lopen ze met hoefschoenen aan een stuk makkelijker.
Maar echt ... het is geen gedoe.
Dat idee heb je misschien omdat je er onbekend mee bent. Maar het is een kwestie van een paar seconden extra. Nogmaals het meeste werk is het uitkrabben van de hoeven en schoonborstelen van de hoefwand. Dan is het een kwestie van klik/klak en het ding zit er onder. Sluiting vast en klaar voor vertrek.
Citaat:inderdaad leuke hobby,ik denk dat ik maar cavia's ga houden,minder risico en ook schattig(wat zouden mijn 7 honden daarvan vinden??)
geerke schreef:pablo,mijn paard heeft een enorme verbrede witte lijn,in dit geval ook hoefbeenkanteling,er zat zelfs een gat in de hoef!!
beneden de straal...de witte lijn blijft verbreed,de hoefsmid vijlt er erg veel af,iedere 6weken,en hij zegt ook dat die witte lijn gewoon breed blijf,maar ja,hij loopt goed ,en is nu al 3 jaar niet meer bevangen geweest..ik zal weleens foto's plaatsen van zijn voeten..
Victory-Boy schreef:Wat betreft het bekappen: Victor is (ongeveer) op die manier bekapt, niet meteen zo heftig maar geleidelijk aan.