Hoefkatrolontsteking

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 20:28

Vaya is een leuke tuiger en in je profiel te zien van dezelfde eigenaar als Kenny en Nora die (vooral Kenny)door Li_lee_yang gereden zijn toch?
Ging vaya niet kort na de aankoop al mankeren?

En even off topic.Ik weet niet hoe oud je ben maar ik erger me een beetje aanje schrijftaal. ;)

xLindsayx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 21:52

ja klopt lilian(Li_lee_yang) was ook een bijrijder van kenny en nora zij dee dan ook met de eigenaar(barbara)meestal het drezzuur rijden. ik voornamelijk met eigeaar(eric) het mennen recreatief,bruilofte,feesten.En ik ree dan wel is op kenny of nora.

Aan vaya zit nog een heel achtergrond. maar toen wij vaya ginge berijden in het begin was der niks aan te merken later kreeg ze wel dat ze op de rechterkant wat slechter liep dan links om.
maar we hebben haar ook niet heel lang nu net een jaartje ongeveer. Waar van ze 7 maanden op land heeft gestaan.

Sorry sorry voor mijn schijftaal ik heb dislectie, en vind het heel moeilijk om mooie nette zinne te maken. ik ben 17 jaar. :o (Ik ben er op school wel extraa mee bezig!!!)

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 22:29

Innepin schreef:
Meestal komt een naam ineens bij je op en blijft dan hangen :D
Het wordt vast een leuke en misschien wel heel anders dan waar je nu aan denkt.

Dat klopt dus als een bus.
Het is geworden, tadadadaaaaa: SERENITY (wat zoveel wil zeggen als rust, gemoedsrust, sereniteit, gerustheid).
Omdat ze dus zo rustig is en ik me gerust voel op haar rug.

Esther28

Re: centraal topic voor hoefkatrolontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 22:42

Nou fijn hoor Fox dat je een nieuwe start met Serenity gaat maken, wens je alle goeds met haar en dat je maar lang en veel plezier van haar mag hebben.....

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 08:00

Mooie naam Serenity,dat je maar veel plezier van haar mag hebben Foxy!

Bastia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 13:04

hey allemaal..

wat staat er veel in dit topic ben ik trouwens erg blij mee....want ben er 3 weken geleden erachter gekomen dat mijn paardje hoefkatrolontsteking heeft..
dus veel verhalen van jullie gelezen om te kijken wat er voor opties zijn...
wil er zoveel mogelijk van weten wat ook anderen er van vinden...dus even hier mijn verhaal in de hoop dat jullie misschien nog tips voor mij hebben

er zijn 3 weken geleden foto`s gemaakt waar uit kwam dat hij op allebei zijn benen hoefkatrolonsteking heeft links een duidelijk 4 en rechts een 3.
nu heeft hij al 5 weken rust gehad en 3 weken met speciale ijzers met een balk..nu is de DA geweest van de week en er zit 0% verbetering in zijn lopen..loopt nog steeds kreupel..dus heeft ze mij verteld dat ik eigenlijk niks meer voor hem kan doen alleen maar op pijnstillers zetten..
daarvoor was nog wel over de thildrin verteld maar dat zou maar een hele minimale kans zijn op herstel en de zenuwen doorsnijden d.m.v een operatie maar die was ook wel met risico omdat het 2 benen zijn..

nu staat hij dus sinds het weekend op bute zodat hij geen pijn heeft als hij in de wei staat..maar dat spul is ook niet echt heel goed voor de rest van zijn lichaam heb ik weer gelezen..
staat ondertussen ook weer in wei want vond het zo zielig om hem binnen te laten staan en je kan duidelijk zien als hij draaft dat hij heel slecht loopt..
er werd me ook gezegd door de DA dat hij nog wel wat jaartjes mee kan op de pijnstillers om zo nog een rondje met hem te rijden..
wat ik zelf eigenlijk niet eerlijk vind naar me paard toe heb het gevoel dat ik het dan meer voor mezelf doe dan voor hem zodat ik nog kan rijden...

hoop dat jullie me nog verder kunnen helpen met tips..

inge176

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 13:29

Welkom Bastia, jammergenoeg weer een nieuw paard met HKO.
Hoe oud is je paardje?

Heeft de DA het verder niet over andere mogelijkheden gehad qua beslag? Er zijn zoveel verschillende manieren, zoals je ook wel kan lezen in dit topic.
Misschien kan je met de foto's naar je hoefsmid gaan om ze aan hem te laten zien.
Ik kan me voorstellen dat je je paardje niet op pijnstillers wil laten leven, dat is ook niet goed als het op die manier moet.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 13:42

Ik heb overigens weer een nieuw suplementje besteld bij de pd...Puur Osteo.....wat ik lees zou het goed moeten werken bij woekeringen en verval van het straalbeen....
Bastia: welkom, is je paard ook ingespoten? Je zou anders eens met je da kunnen overleggen of inspuiten in het gewricht nog een optie is. Mijn paard heeft rv ook een dikke 3 en liep echt heel slecht bij het eerste bezoek, is daarna ingespoten en heeft 1 maand op weiderust gestaan en voor het inspuiten ook al een maand op rust. Ook is hij op een regulier beslag met een zooltje gezet en als zn hoeven weer helemaal zijn zoals ze horen (ze zijn te klein volgens de hoefsmid die hem op de kliniek gedaan heeft) gaat ie op een breakover ijzer. Vorige week met controle vonden ze hem dusdanig goed dat ik weer rustig mag opbouwen. Ook ga ik een compleet andere manier van rijden proberen, namelijk via de AdB manier.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 13:55

Tence is in beide hoefgewrichten in gespoten,al 2x en bij beide keren had het resultaat,na een paar weken ging hij weer goed lopen.Overleg het eens met je DA,pijnstillers lijkt me voor de rest van zijn leven ook niet alles.Wel voor een paar weken of zo.

Mijn paard gaat op de classic roller,een broertje van de breakover.

Bastia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 14:05

wat een snelle reacties allemaal:D

me paardje is nu 8...hij staat nu op speciaal beslag breakover met balk hoefsmid zei dat zool niet nodig was omdat we een hele zache bak met achterbergbodem hebben..ook in de bak liep hij heel slecht trouwens...over het inspuiten heb ik niks gehoord trouwens...het enige wat de da had gezegd dat ik niks meer voor hem kan doen alleen die bute maar dat ik niet nog lang plezier van hem zou hebben

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 14:12

Ik zou toch die inspuiting (ontstekingsremmer en gewrichtssmeer hyaluronzuur) eens bespreken. Veel paarden knappen hier namelijk behoorlijk van op.....

Verder voer ik mn paard de volgende suplementen bij ter ondersteuning:
NAF 5 star superflex poeder
NAF omega olie
Puur Osteo vanaf morgen

Of het werkt kan ik je nog niet vertellen, want ik voer dit pas sinds een week of 4 en meestal duurt het wel even voor zoiets aanslaat......

Bastia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 14:21

vind het wel raar dat er niks over verteld is dus ga het zeker met haar bespreken of dat een optie is...

poeders gaat bij hem niet werken is zo`n zeikerd zelfs ze pijnstiller moet ik op een boterham met appelstroop verstoppen....

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 14:23

Serenity klinkt als een mooie naam!
Super ook dat je je zo gerust voelt bij haar :j

Bastia welkom!
Klinkt niet zo fijn van de da, ik wilde ook vragen waarom hij eigenlijk op rust moest. Liep hij zo slecht? Je zou toch zeggen dat de doorbloeding helemaal slecht is met stalrust. Ik kan me daarom ook voorstellen dat je hem weer naar buiten hebt gedaan. Rijden of weidegang met pijnstillers klinkt ook niet als een fijn toekomstbeeld.. Hopelijk dat je tips krijgt waar je iets mee kunt doen! Een secondopinion bij een andere dierenarts of zelf verder kijken zou ik je wel aanraden. Misschien ook een ostheopaat? Je paard zal zijn lijf ook wel aardig hebben vastgezet doordat hij nu pijn heeft. Mijn ostheo is er o.a achtergekomen dat het een en ander bekneld heeft gezeten. Toen ze het los heeft gemaakt, trok hij zijn voeten niet meer terug en had hij zichtbaar veel minder last.

Esther ik ben benieuwd wat die Puur Ostheo gaat doen!
Ik heb er al eerder over gelezen en misschien dat ik het in de toekomst ook gaat gebruiken. Mij is geadviseerd om het eerst zonder te proberen en daarna pas naar inwendige ondersteuning te zoeken. Dus ik ben erg benieuwd naar je bevindingen!

Hier moet ik trouwens ook stretch oefeningen doen, voor de doorbloeding en het losmaken.
Tevens gebruik ik rozemarijnolie gemengd met massage-arnica olie, die masseer ik bij zijn kootholtes en zijn onderbenen van voor.

Bastia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 14:30

een jaar geleden is er een ostepaat bij hem geweest en toen zat hij aardig vast 2 maanden geleden voor controle geweest en nog wel wat punten maar voor de rest ging het goed..
ja hij liep echt heel slecht kon met de buigproef niet eens draven hij galopeerde er zelfs op weg zo`n pijn had hij...met de rust wel veel gewandeld maar vond hij niks dus daarom weer lekker naar buiten

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 14:43

Bastia: poeders door een beetje slobber mengen doet vaak wonderen
Een second opinion zou ik wellicht in deze situatie ook doen. Vind eerlijk gezegd dat je veearts wel heel snel en heel resoluut zegt dat je paardje afgeschreven is :o
Laatst bijgewerkt door Esther28 op 05-10-09 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 14:51

Mijn paard krijgt geen supplementen,ik heb er geen vertrouwen in.
Ik heb bij mijn andere paarden ook altijd supplementen gevoerd en het maakte mijns inziens weinig tot niets uit.
Als al die supplementen zouden helpen waarom zijn er dan zoveel kreupele paarden.

Ik heb het er wel met mijn DA over gehad en als het zou helpen zou hij het zeker aanraden maar ik kon mijn geld beter in mijn zak houden zou hij.

Maar als hij zegt je moet dat en dat eens proberen doe ik dat gelijk hoor,ik ben er niet op tegen.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 14:53

tja ik zie het wel...is bij mij puur een kwestie van gevoel, ik wil er echt alles aan gedaan hebben voor mijn gevoel...ben nogal eigenwijs namelijk...Ook al zegt da dat het niet hoeft, doe ik het toch...Ik had het trouwens ook gevraagd aan de mijne en die had er geen ervaringen mee..

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 14:55

Tence vond de pijnstillers die hij kreeg ook niet lekker.
Ik kreeg van een stalgenootje de tip om het te mengen met appelmoes.

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 14:58

Mijn ( traditionele) da kwam zelf met Puur ostheo en ook dat ik maar een behandelingsplan met Erika moest gaan opzetten.
Had ik zelf nooit verwacht dat hij daarmee wilde samenwerken. :) Zijn reactie was dat hij alleen maar pijnstillers kon voorschrijven maar dat Andy daar niet mee geholpen was.

Met supplementen heb ik zelf wel goede ervaringen. Nu test Erika ze uit en dat vind ik toch wel erg fijn. Dan weet ik toch dat hij ze alleen krijgt als het nodig is. Anders had ik ws ook wel het een en ander gekocht. Hier eet Andy bijna alles en anders kun je het met water aanmengen als dat lukt en in een spuitje doen? Dan spuitje in zijn mond?

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 16:02

haha mijn grote zwarte is echt een mietje wat dat betreft....Kom niet met spuitjes in de buurt want dan is ie pleitte...appelmoes=doodeng, onverklaarbaar vreemd goedje waar je het best zo ver mogelijk uit te buurt moet blijven volgens mn zwartje....
Zolang ik alles door de slobber gooi, gaat het met het grootste gemak naar binnen....

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 16:06

Hanneke: ik denk ook dat tradioneel en ontradioneel (weet ff niet hoe ik het moet noemen) best een goede combinatie kunnen zijn. Jammer dat veel reguliere artsen niet openstaan voor een samenwerking. Immers reguliere medicatie is toch ook gebaseerd op kruiden/planten alleen dan in een chemisch jasje...

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 16:31

Mooie naam, Elke.
Serenity........ het heeft wel wat :D

Geweldig hè, die deken. Voor degenen die het (nog) niet weten: ik heb vorige week de prijsvraag van Imperial Riding gewonnen. Een prachtige 200grams regendeken.
Afbeelding

Bastia: welkom hier.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 16:49

mooie deken hoor

xLindsayx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 17:29

netjess!!

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 19:40

Esther je zou niet zeggen dat hij zo bang zou zijn, hij ziet er machtig uit! :D

Innepin, leuke deken, staat goed!

Ik ben blij dat het eindelijk geregend heeft.
Volgens de da en bekapper zal dat ook wel verlichting geven omdat de grond zo kneiterhard was. Vanavond als een penny stal op orde gemaakt, ze zullen eerdaags wel weer voor de nacht op stal gaan.