Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
iana schreef:Even een vraagje over die glucobalance...mag je deze ook geven als je alleen maar een vermoeden hebt? Dus geen bevestiging zwart op wit.
Mijn Haf doet het nu redelijk goed op een aangepast dieet maar ze blijft een redelijk harde hals houden en enkele vetrimpels.
Daarom verlmoed ik dat er een suikerprobleem is.
Kan ik dit proberen te geven of is het niet aan te raden zonder de DA te vragen.
Welke resultaten behalen jullie?
mysa schreef:Over biotine: ik heb toch echt een summary van een vergelijkend onderzoek gelezen, waarvan de conclusie was: het werkt niet.
Jannepauli schreef:Dat van dat 16 uur hooi weken klopt niet - is een verkeerd geïnterpreteerd onderzoek en achterhaald - het is alleen gelof ik op de site van voervergelijk blijven hangen maar daar staat wel meer onzin op.
Een uur weken in ruim, koud water geeft circa 30% suikerverlies.
Als ik tijd heb zoek ik het artikel waarin dat 16-uur verhaal tegengesproken wordt, op.
Ash: of iets wel of niet werkt is alleen door weglaten of bijgeven te constateren.
In jouw geval vermoed ik dat de ZE afkomstig was door verkeerd voer, nu dat je op S&S bent overgegaan is het beter toch? Dan zou ik stoppen met Cullico en zien hoe het gaat.
Glucobalance helpt niet voor een 'knak' maar is wel werkzaam bij IR
Magnesium: zeker bijgeven - ik bestel magnesium in Engeland dat is een goed opneembare soort ( magnesium oxide) - in feite moet je eerst behoorlijk veel geven, na verloop van tijd een onderhoudsdosis.
Biotine: ook al zegt Van Nassau dat het niet werkt, er is wetenschappelijk bewezen dat het wel werkt. Je zult het alleen lange tijd moeten geven, de hoeven hebben maanden nodig om goed te worden. Ik zou het paard zeker van de ijzers afhalen - bij noodzaak ( bv op straat of het harde) zijn hoefschoenen ideaal. Zool wordt vanzelf beter als hij er 'natuurlijk' bij kan lopen, zonder ijzer.