Het laat super water door en als het geregend heeft, is het net of je bij eb op het strand rijdt. Zo strak ligt de bak er dan bij.
Eigenlijk is de bak bijna altijd goed berijdbaar; alleen laatst bij de ijzel, sneeuw; toen was hij hard opgevroren.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
barbar schreef:hoi, ik had even een voervraagje.
men zegt dat als je hooi laat weken, je er een heleboel suiker uitspoelt.
nu hebben wij hier op stal alleen vrij rijk hooi en voordroog.
nu is mijn vraag, spoel je bij het weken van voordroog er ook genoeg suiker uit?
lolclub schreef:Jannepauli schreef:Jij mag dan wel een duiveltjes-smiley bij je commentaar zetten.. dat kan ik ook hoor! Ik ben minstens even betweterig
Hihihi... Kopje koffie JP ?lolclub schreef:M3C zand is rivierzand, zal wel niet te krijgen zijn op Texel
Wat ik met mijn mijn post bedoelde was dat deze zandsoorten niet van Texel komen en dat het dus zowiezo van het vaste land moet komen.
Aangezien het maar een klein hoekje betreft heeft Wendy ook geen volle vracht nodig.
Zoek dan maar eens een vervoerbedrijf die een paar kub voor je brengt.
Laat staan de extra kosten die het met zich meebrengt om het via de boot naar het eiland te vervoeren.
Het is voor Wendy stukken goedkoper om een zandsoort te nemen welke al op het eiland aanwezig is.
Als we in het Noorden M3c willen hebben betalen we ons helemaal blauw voor transport, vandaar dat hier in alle bakken woudzand ligt,
dat komt gewoon uit eigen grond
Jannepauli schreef:Dan gewoon met een krui naar de vloedlijn, stuk uitzoeken met veel schelpjes, opladen ..klaar. Dat moet op een eiland met zee rondom toch lukken.
Isapaardje schreef:Ik heb eigenlijk geen idee wat ik in mijn uitloop heb liggen. Steeds als hier een familielid aan het verbouwen is geweest in tuin of huis, is er wel weer een aanhanger (of meer) (geel) zand over en dat wordt standaard hier in de uitloop gekieperd.
Voordeel van wit/geel zand is dat het minder snel bevriesd en bij lichte vorst heel makkelijk glad te harken is.
Ook is het goed water doorlatend en groeit er niet snel gras op.
In de zomer stuift het als een gek, dus ik heb vast wel het 'verkeerde' zand erin liggen haha.
Marcella schreef:Wendy15 schreef:Echt joh, het is een práchtige marathon voor de deelnemers, maar ik vind het geen stijl hoe ze met de vrijwilligers omgaat(ligt echt aan 1 iemand).
En dan maar lopen klagen dat ze niemand kunnen vinden als vrijwilliger.Vind het dan niet gek meer.
Yoika schreef:2e Poging :
Li voor :
Re voor :
Wendy15 schreef:Daar gaat het mij idd ook om!
Die modder is glad, droogt hobbelig en keihard op, het stuift evengoed, en ik kan elke keer weer randen gras blijven wegscheppen omdat het zo hard teruggroeit.. Die modder blijft ontzettend in z'n voeten plakken wat weer van die klompjes worden waardoor ie weer niet lekker loopt. En die kuilen vullen en het weer een beetje ophogen dat stukje moet ik tóch al, dus dan liever met wit zand dan met zwart. Is imo het proberen waard.. Maarja, zit op een eiland he, soms is dat gewoon lastig![]()
zwelgje27 schreef:ja daarom heb ik haar eigenlijk alleen 's nachts op de wei, áls ze al op de wei staat...
Jannepauli schreef:Marcella schreef:Je heb nu ook luzerne van Hugho en dit is ook melasse vrij en stenen vrij.
Gebruik jij het al?
Er zit olie in - vier olieën om precies te zijn, maar ze willen niet bekend maken welke en in welke hoeveelheid gemengd.