[INFO] artrose

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 17:33

rapido schreef:
liespower94 schreef:
Waar kopen jullie die hyaluronzuur en hoe gebruiken jullie het?
Dit is het laatste wat ik ga proberen.
Dan is het afgelopen.
Hier trek ik voor mijzelf de streep.

Hyaluron kun je niet kopen, kan alleen een DA rechtstreeks in het aangedane gewricht in spuiten.

ze hebben het ook in vloeibaar 1 liter fles ong 90 euro
koste mij 100 euro incl verz
Lingehoeve heeft het.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 17:35

Je hebt oa deze :

Ka_tje schreef:
Maris schreef:
Ka_tje, je weet dat equimins ook een product heeft met HA er in toch ? Is volgens mij namelijk wel goedkoper als cortaflex. Maar ik snap ook heel goed als je niet zou durven te veranderen hoor !
oa deze http://www.equimins-online.com/all-prod ... ement.html en deze http://www.equimins-online.com/all-prod ... ement.html

Ik kwam dit nog tegen: http://www.medhorses.nl/Apotheek-Gewrichten/ExcellentEquiflexHALiquid/product/detail(3040).aspx
Dat leek me ook wel wat.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 17:39

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 20:01

allemaal heel leuk maar van hyarulon oraal opgenomen is nog heel niet bewezen of het daadwerkelijk helpt!

Hyarulon bind vocht en dat kan alleen op een plek waar het ingespoten is.

Zou dit oraal opgenomen werkelijk wat doen dan kunnen de klinieken voor injectables om rimpels te vullen bij de mens ook hun deuren wel sluiten :+

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 20:04

wetenschappelijk misschien niet bewezen. maar een onderzoek van Horse Journal had wel als uitkomst dat HA zeker bij heel veel paarden werkt.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 20:17

oraal opgenomen of direct in het gewricht ingespoten?Hoe dan ook, mits nodig laat ik het in spuiten (bij mijn paarden!)

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 20:21

Dat onderzoek van Horse Journal was mbt oraal opgenomen HA

Berdien

Re: Centraal topic voor artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 20:32

Mijn supplement heeft HA als onderdeel.

Jessie liep goed vandaag! Of nou ja, in stap sowieso en toen ze voor me uit naar stal stoof in middendraf (terwijl ik vastgezogen zat in de modder :+ ) klonk ze ook niet onregelmatig. Ze is ook weer flink ondeugend. Wellicht dat de metacam dus toch z'n werk heeft gedaan. Ze krijgt nou ook alleen nog maar de Lubrichon en niks anders meer.

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 21:02

Zijn er hier bokkers welke hun paard permanent op pijnstillers hebben staan. Ik heb vandaag slecht nieuws gekregen en ik wil mij verdiepen in de mogelijkheden voor mijn paardje.
Duivelsklauw doet op het moment niets. Begonnen met Metacam vandaag en dit moet ik geven totdat het op is. Ongeveer een week en daarna kijken de DA en ik samen verder.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 22:12

heel veel sterkte norton84

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 23:03

Ja Berdien,Jessie is back! :D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 23:05

Volgens mij wel he? :D Ze lóerde vandaag ook weer :)) En ze liep lekker! En dat terwijl het echt belabberd weer is. Hoop toch zo dat ze nog een hele tijd mee kan.

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 23:18

Duim,duim,voor iedereen hier trouwens,paard met pijn is zoooo naar :(

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 00:21

sem doet het ook nog steeds goed! zeker nu het zo waterkoud is ben ik elke dag benieuwd hoe hij zou lopen en tot nu toe zo naar mijn zin...meneer heeft praatjes en zit zo mooi in zijn vacht..hij glans als een spiegel <3

Afbeelding

Afbeelding

die buik blijft voor mij wel een dingetje hoor :D maar ja dat pakken we in het voorjaar wel weer aan zodra we een nieuw zadel hebben en wel weer lekker kunnen gaan rijden..

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 10:17

geen ervaring met pijnstilling voor mn paardje. maar dat is voor mij de grens. als hij aan de pijnstilling moet om paard te kunnen zijn houd het op en gaat hij hemelen of naar de slager.

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 11:10

Tinepine zou je dat wel willen? het zou voor mij ook de grens zijn als hij niet meer zonder pijnstiller kan.. :(

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 13:24

Mijn vraag is of er mensen zijn die er ervaring mee hebben, permanenten pijnstilling, zodat ik mijn eigen mening kan vormen over wel of niet. Momenteel is hij nog heel vrolijk dus rijp voor de slacht is hij zeker nog niet.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 13:40

Ik zou mijn paard echt nooit kunnen slachten 0.o
Miss wel een beetje een penny idee, maar die van mij wordt ingeslapen

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 16:04

Ik ben ook erg tevreden over de hyaluronzuur. Zonder zou ik geen paard meer hebben denkik... Ik bestel mijn supplementen altijd op medhorses.nl (vaak zijn daar ook promoties)
Ik ben ook meer voor een oplossing/vloeibaar supplement, dan voor een poeder ofzo. Heb het gevoel dat paarden dat lekkerder vinden!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 18:26

TinePine schreef:
Mijn vraag is of er mensen zijn die er ervaring mee hebben, permanenten pijnstilling, zodat ik mijn eigen mening kan vormen over wel of niet. Momenteel is hij nog heel vrolijk dus rijp voor de slacht is hij zeker nog niet.

Je zou Bute (Buut) kunnen geven in samenspraak met je DA en dan beginnen met een half zakje/dag om te kijken hoe het paard het er op doet. Maar als jou paard nog vrolijk is zoals je schrijft is het moeilijk te zien wat voor dosis je nodig hebt om het dier pijnvrij te houden.

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 18:42

Hoi allemaal!

Mister gaat nog steeds als een trein! Ik ben zo blij! *\o/* hij is vrolijk, loopt super goed, en we kunnen nu gelukkig weer de conditie en training weer langzaam oppakken.
Ik merk nog niet echt het verschil in verandering van het weer aan hoe hij loopt, dus ik hoop dat wij het winterseizoen rad doorkomen.
Hij krijgt een paar gram glucosamine hoge dosering van de zingende smid, hij krijgt dit nu een dikke maand en het gaat super goed.

@norton: veel sterkte! Been there, done that, just got back on my feet. Als je wil praten, mijn pb staat altijd open.

Liespower: veel succes met je paardje! Ik hoop echt dat dit wat zal helpen.

@tinepine: ik kan je geen advies geven over pijnstilling, ik hou geen paarden onder permanente pijnstilling. 6 weken geleden heb ik daarom ook een 'vrolijk' paard naar de slacht gebracht, omdat hij kapot geboren was en daarom geen pijnvrij leven had, en absoluut geen normaal paard kon zijn.
Imo kan je een paard slechts tijdelijk op pijnstillers zetten om een paard te laten bijkomen, niet blijvend.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 19:00

TinePine schreef:

Joehoe, mijn paard krijgt elke dag een schepje aspirinepoeder en een schepje glucosamine door zijn voer. Dat aspirinepoeder is dus permanente pijnstilling. Het is een dosis die volgens de dierenarts verder geen kwaad kan voor zijn organen en maag. Hij is pas 11 en sinds een jaar officieel artrose geconstateerd in een hoefgewricht. (achteraf al langer natuurlijk, maar toen had ik dat niet door, pas toen hij echt kreupel ging lopen). Hij heeft ook speciaal beslag, dat hielp in het begin, maar van de zomer is hij echt 3 of 4 maanden kreupel geweest. Alles geprobeerd, inspuiten, duivelsklauw, maar heeft allemaal niets geholpen. Als hij Metacam had had hij nergens last van, maar dat is een beetje duur. Toen op advies van de dierenarts dit aspirinepoeder geprobeerd en sindsdien, vanaf september of zo ben ik weer voluit aan het rijden. Buitenritten gaan moeiteloos, zelfs lange stukken galloperen, met dressuren kost het hem soms wat meer moeite, maar daar houd ik rekening mee en ook dan is het goed te doen. Ik merk dat hoe vaker ik rijd, hoe beter hij loopt. En zijgangen zijn heel goed om hem los en soepel te maken. Verder is hij supervrolijk en rent soms als een gek door de wei.
Het voordeel van dat aspirinepoeder is dat het niet alleen pijnstillend is, maar ook goed voor de doorbloeding. Het kost ongeveer 35 Euro per maand. De officiele naam is acetylsalicylzuur.

Ik lees hier dat verschillende mensen hier op tegen zijn. Waarom eigenlijk?

Waar heeft jouw paard de artrose zitten?

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 21:04

Okee daar gingen mijn laatste centjes. Weekendje weg met vrienden zit er niet meer in.
Nu hopen dat het spul aanslaat!

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 22:55

Hoe heb je het nu gegeven, als poeder of inspuiten in het gewricht? Succes! Ik hoop met je mee.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 23:36

Inspuiten via da :)