Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Needje schreef:Persoonlijk vind ik de voeten toen ie net van de ijzers af was een stuk mooier er uit zien als nu.
Ik vind het zo apart dat je nu een hele diepe groef hebt tussen zool en wand. Hoe kan dit?
Needje schreef:Persoonlijk vind ik de voeten toen ie net van de ijzers af was een stuk mooier er uit zien als nu.
Ik vind het zo apart dat je nu een hele diepe groef hebt tussen zool en wand. Hoe kan dit?
Zack schreef:@arabesk
Nu ga ik waarschijnlijk veelste vel reageren, maar wil je zeggen (zonder dat je mij en m'n paard kent en de gehele situatie) dat ik mijn paard de tijd niet gun?
Denk dat je die conclusie niet zomaar kan trekken, zeker op basis wat jij nu zegt.
Aangezien dat bij ons nvt is.
Arabesk schreef:@ lijntje, de hoeven van het beslagen paard zijn vrij ernstig geflared, een deel is waarschijnlijk ook nog weggevijld door de smid. De verbinding tussen hoefbeen en hoefwand is niet goed, de witte lijn is uitgerekt, daardoor drukt het hoefbeen op de zool en gaat het paard gevoelig lopen.
Het onbeslagen paard heeft het ook, maar bij de voorhoeven erger dan bij de achterhoeven, die zien er wel redelijk uit.
Mijn paard had klokvormige hoeven toen ik hem kreeg en pannekoek platte zolen, met wat geduld en heel regelmatig hoefonderhoud heeft hij nu mooi compacte hoeven en loopt hij niet gevoelig.
Arabesk schreef:Zack schreef:@arabesk
Nu ga ik waarschijnlijk veelste vel reageren, maar wil je zeggen (zonder dat je mij en m'n paard kent en de gehele situatie) dat ik mijn paard de tijd niet gun?
Denk dat je die conclusie niet zomaar kan trekken, zeker op basis wat jij nu zegt.
Aangezien dat bij ons nvt is.
nee dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat het wel eens wil helpen om je paard een tijdje op de wei te kwakken
Overigens zou je ook nog hoefschoenen kunnen overwegen, dan blijft je paard bruikbaar.