Hoefkatrolontsteking

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Laura1982

Re: centraal topic voor hoefkatrolontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 12:04

ik vond shadow een erg mooie naam foxy.
en anders inderdaad sweets...

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 12:28

Meestal komt een naam ineens bij je op en blijft dan hangen :D
Het wordt vast een leuke en misschien wel heel anders dan waar je nu aan denkt.

saariewaarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 14:31

het was al een tijd geleden dat ik hier reageerde, maar ik heb wel telkens mooi bijgelezen.
Els, heel veel sterkte met het verlies van je Candy... Je hebt het heel goed verwoord.
Ik vind het niet te vroeg om al een nieuw paard te hebben, of je nu binnen een maand of een jaar op een ander paard stapt, die eerste keer voelt het zowiezo alsof je je ander paardje verraadt. Terwijl dat niet zo is, maar dat is hoe ik het ervaren heb. Ik wens je heel veel succes met je S-je en ik hoop vanharte dat ze mettertijd je hart kan beroeren.

Nog eens heel veel sterkte

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 10:02

Nou Novel loopt laatste tijd best aardig. Staat nog niet op ijzers, maar hij is na het inspuiten een stuk vrolijker en wandelt heel de wei door. Is aan het spelen met zn vriendjes, ik hoop dat het zo door blijft zetten..

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 10:55

hoop t ook Up... K zit er nog steeds met gemengde gevoelens op... bij iedere stap denk ik te voelen dat ie niet goed is

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 13:14

Wow ik krijg net de dierenartsrekening.. Leuk cadeautje op je verjaardag.. :S. Jemig wist niet dat het inspuiten zo duur was.. Maar ja, heb het wel voor mn kereltje over..

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 13:59

Esther28 schreef:
hoop t ook Up... K zit er nog steeds met gemengde gevoelens op... bij iedere stap denk ik te voelen dat ie niet goed is

Heb ik ook. Ik denk ook steeds iets te voelen, gelukkig is het tot nu toe mijn overspannen verbeelding....

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 14:03

Uppojono schreef:
Wow ik krijg net de dierenartsrekening.. Leuk cadeautje op je verjaardag.. :S. Jemig wist niet dat het inspuiten zo duur was.. Maar ja, heb het wel voor mn kereltje over..

Paarden kosten wat hè!Waar is jouw paard mee ingespoten Uppojono,mag ik vragen hoeveel jij voor het inspuiten betaald hebt(viaPB)

Nog gefeliciteerd met je verjaardag.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 17:09

Up gefeliciteert...leuk kado die rekening ;)

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 17:10

K ben echt heel blij met mn verzekering momenteel hoor...
Heb zelf alleen een aantal keer conultkosten moeten betalen toen ze op stal zijn geweest en de rest gaat direct door naar de verzekering, zelfs het 1e medische beslag word vergoed.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 17:13

Dank jullie :D.. Haha, ja, ik zei tegen m'n vader: "Kijk een cadeau van de dierenarts". Zegt die ook nog: "Wat leuk". Haha.. Ach maakt natuurlijk niet uit, wanneer de rekening komt, betalen moet ik toch wel..

@Esther: Ja, dat is wel ideaal. Bij ons op stal zijn ze niet zo van het verzekeren, omdat het vaak niet uitkan. Mijn paardje heeft vanaf zijn vierde nog nooit iets gehad, dus als ik al 10 jaar verzekering zou moeten betalen had het ook echt niet uit gekund..

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 17:20

Had mijn ouwe ook niet verzekerd en die heeft echt een kapitaal aan dierenarts kosten gehad...vandaar dat we deze metee in de verz. hebben gegooid.....Heb er tot nu erg veel aan gehad......
Maar idd het risico is dat je 10 jaar niets hebt en wel premie betaald....

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 18:01

Gefeliciteerd Up!
Met je verjaardag dan, hè... niet met de da-rekening :D

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 19:11

Tence is ook niet verzekerd,heb het afgelopen jaar al veel geld uitgegeven.
Je weet waarvoor je werkt hè,een ander geeft het uit aan vakanties en ik aan mijn paard.

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 19:59

Elke gefeliciteerd!
Vind dat ze een knap koppie heeft :j
Sugar past er idd wel leuk bij, heeft ze nu al een naam?
Uppojono ook gefeliciteerd!
Cadeautje van de da.. :=

Hier ook geen verzekering, gelukkig had ik in de zomer mijn zadels al verkocht.. :Y)

Donderdag is mijn bekapster ( Petra) en Erika (ostheo-homeopaat en kineseologie) geweest. De da zou misschien ook nog komen maar heeft het ws te druk gehad. Ik weet dat wat ik nu ga schrijven misschien niet heel gewoon is en jullie er vraagtekens bij kunnen hebben. Toch misschien heeft ooit iemand iets aan mijn verhaal dus wil ik het toch graag plaatsen.

Hier dan mijn ( ons) verhaal: :list: :D
Toen Erika er was hebben we eerst de foto's bekeken. Ze vertelde dat het hoefbeen van achteren iets moest zakken en dat alles net niet netjes op elkaar stond. Waarom het hoefbeen niet perfect recht is ( wat wel zou moeten als je ziet hoe netjes hij op zijn voeten staat.) is dat het het simpelweg niet kon. Het zat bij de pees en slijmbeurs knel waardoor het pijn doet en er dus heel veel spanning op staat ( stond) Alsof de pees te kort was als het ware zo zou je het een beetje kunnen zien. Erika heeft alles losgemaakt, mooi ook om de reacties van Andy weer te zien. Het reageren daarna ontspannen enorm veel gapen en doen. Iig loopt het van beneden waar het knel heeft gezeten door naar zijn schouders en zijn rug. ( lattismus dorsi ) Vandaar ook dat het daar verkrampt was en zeer deed. Wat nu de oorzaak is en wat het gevolg is moeilijk te zeggen, hij is iig voor beide behandeld. Hij is nu helemaal losgemaakt en ik moet hem ook zo blijven stretchen. Hij moet nu (omdat het nog zeer doet) even met zijn hielen iets hoger staan en het steunsel materiaal moet net als zijn afrolpunt van voren goed bijgehouden worden. Petra komt over 4 weekjes weer en we kijken het nu sowieso een weekje aan om hem even te laten wennen en te doen. Mocht het zo zijn dat hij weer slechter wordt dan moet ik contact opnemen met Erika zodat ze gaat kijken of ze hem van binnenuit kan ondersteunen. Ohja de ocd kon volgens Erika geen last, hier reageerde hij niet op.

Ik heb nog gevraagd om hem recht te richten maar dit had geen zin. Sowieso niet als hij verkrampt is maar ook omdat daar niet de problemen door zijn gekomen. Hij moest wel niet vetter worden omdat hij zich dan ook moeilijk kan ontspannen en ze hem slechter kunnen behandelen. Hij staat nu erg schraal en is ook al slanker dan de vorige keer dat ze er was.

Daarnaast maakt Erika ook contact met paarden en is o.a eruit gekomen dat hij in zijn cocon kruipt. ( Net als ik dat ook doe..) Vaak zorgt dat ervoor dat de uiteindes van het lichaam dan slecht doorbloed zijn.. ( Zelf heb ik psoriasis aan mijn handen en voeten..) Andy neemt veel van mij over dus ik moet ook met mezelf aan het werk. Maandag ga ik een therapeute bellen, ze schijnt erg goed te zijn. Ik heb haar nummer van mijn bekapster die tevens door Erika als die therapeute behandeld wordt.

Voor mezelf voelt het dus erg goed omdat er nu iets aangedaan is en de ontsteking nu tot rust kan komen. Wat ook super was dat toen ik wegging Andy voorzichtig een drafje deed en daarna uitzichzelf een stukje galoppeerde :D :D

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 20:11

Als jij tevreden bent met de behandeling die je paard gehad hebt dan is het toch goed.
Wat moeten wij er nu van zeggen.

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 20:18

Dat weet ik ook wel en zo is het ook natuurlijk, maar omdat we toch hier met elkaar onze ervaringen delen en ook met elkaar meeleven vond ik het raar als ik mijn verhaal niet zou plaatsen. En omdat mensen misschien afkeurend mijn verhaal zouden lezen, wilde ik mijzelf vantevoren indekken :D

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 09:02

Voor mij hoef je je niet in te dekken, hoor :D

Als jij en je paard zich er goed bij voelen, dan is dat toch prima? We doen allemaal naar eer en geweten wat we het beste voor ons paard vinden.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 10:16

Hanneke84 schreef:
Dat weet ik ook wel en zo is het ook natuurlijk, maar omdat we toch hier met elkaar onze ervaringen delen en ook met elkaar meeleven vond ik het raar als ik mijn verhaal niet zou plaatsen. En omdat mensen misschien afkeurend mijn verhaal zouden lezen, wilde ik mijzelf vantevoren indekken :D

Hanneke jij moet doen waar jij je goed bij voelt en wat voor jou en je paard werkt. Iedereen doet wat hem/haar het beste lijkt voor zn/haar paard ;)
Waarom zouden wij dat afkeuren, jouw paard dus jij bepaald.
Bor wordt ook behandeld in combinatie van therapieen. Ik kies uit alle mogelijkheden zowel tradioneel als niet tradioneel de voor mij en beste opties. Zolang ik en hij ons er goed bij voelen. En wat een ander daarvan denkt...tja....moeten ze zelf weten.
Bor wordt ook een aantal keren per jaar onder handen genomen door de osteo en krijgt op regelmatige basis een behandeling van een HA therapeut (Jack Meager massage) en voelt zich daar prima bij....

xLindsayx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 12:50

ja ja vandaag is het zover. naa een keer uitstellen omdat de auto in de garage stond :O.
het zit soms egt niet mee! mja vandaag gaan we der op halen vand er paradijsje dat nou ook wel
kaal is van een half jaar daar staan.

ik ben benieuwd!
en heel blij :D !!

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 18:00

En Lindsay, hoe is het gegaan? Kan je zien of ze al beter loopt?

xLindsayx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 18:23

jaa het ging zupper ze ging gelijk de trailer in.
toen we op stal kwamen werden we gelijk begroet. en goed begeleid, Alleen 1 min punt was dat daar op terein een overleden paard lag (wel heel sneu verhaal veulen was overleden in der buik en toen is ze vergiftigt)! dus vaya zat al gelijk weer te kijken der naar.

maar een maal op stal ging ze gelijk lekker eten ontspannen dus hebben we gezecht zetten der wel ff lekkr bij alle paardje buite.

ze mocht bij een fries van 3 staan heb ze ff heen en weer gedraaft en gelijk viel op zee liepp zupperr!!!!
en jaa ging lekker voor mij gevoel al helemaal omdat ze gewoon
goed liep.

En nu ga ik me omkleden en even weer kijken hoe het met der gaat en nog ff het een en ander schoon maken
voer bak en zoo waaren bahh!!!

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 18:30

nou heel fijn toch...veel plezier weer met je paardje

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 19:47

Innepin,mooie deken heb je gewonnen. =:)

xLindsayx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 20:16

Foto's Van Vaya net op stal..
net nog ff kijken of het nog ging:
Afbeelding

Vamidag:
Afbeelding