Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Qizz

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 08:52

Jipje veel succes vandaag!!

marsmars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 09:32

@monty: Wil niet l.ullig doen, het zijn mooie peeskappen, maar het blijft een neopreen voering, wat dus altijd warm zal blijven. Wij hebben ze op stal ook wel, maar qua warmte merk je geen verschil met normale peeskappen, terwijl je je wel scheel betaald aan het merk en de mooie praatjes :o. Crossbeschermers zijn vaak nog beter qua ventilatie.

@jipje: Veel succes vandaag!

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 09:54

marsmars, dat is niet banketstaaf hoor :D , in dat opzicht is geen enkele peesbeschermer eigenlijk goed. Ik ben gevallen voor de speciale gel in combinatie met extra koeling. En ja, ze zijn megaduur, maar goed, had voorheen peesbeschermers van Veredus en die waren ook verrekte duur :+ , en die heb ik voor een leuke prijs verkocht + .
Wat ik nu wel af en toe doe als zijn been iets warm is, is dat ik coolinggel onder de peesbeschermer erop doe :)* .

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 10:21

Ik durf juist sinds de blessure geen bescherming meer om te doen. Veel te bang dat het te heet wordt.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 11:07

Aantikken lijkt me ook niet bevordelijk

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 11:10

Nee, daarom heeft die van mij altijd rondom bescherming, die schopt zichzelf anders regelmatig tegen de benen. De lomperik.
Ook nu dat we de training op aan het bouwen zijn, hij is achter nog niet sterk genoeg en dan hoor je de hele tijd zoef - zoef - zoef- waar hij met zijn kogelbeschermers langs elkaar schuurt :+ . En met de galop af en toe "tok" als hij zich van achteren voren raakt :+ , dus die moet echt wel bescherming om.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 18:37

Goed nieuws voor Jipje las ik net in een appje ;-) TOPPPPPPPPPPP
*\o/* *\o/* *\o/*

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 20:38

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Inderdaad goed nieuws hier!!! Enorm blij! Hij zag alleen nog 1 heel klein plekje zitten wat iets donkerder grijs was als de rest op de aangedane plek. Maar dit was maar heel klein en daarmee kon ik gerust haar gaan opbouwen. Dus een schema mee gekregen, eerste 2 weken 5 minuten stappen en 1 minuut draf en dat over 30 minuten en dan elke week 1 minuut draf er bij en uitbouwen naar 40 minuten in 8 weken tijd. Dus ik kom er net van af :D Eigenlijk was ze enorm braaf, natuurlijk wel ff wat raar doen en springen, maar stelde weinig voor eigenlijk <3 <3

Moesten jullie opbouwen in de bak of op het harde?? Ik moet in de bak rijden, want draven over de harde zou nu nog niet goed zijn....

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 20:53

JN goed nieuws! Erg fijn!

Ik heb toch voor volgende week dinsdag een afspraak staan om te scannen in de kliniek. Heb dit keer een andere dierenarts omdat mijn behandeld arts op vakantie is. Paard is nu een half jaar weer aan het werk en wil horen dat hij nog steeds goed is en of deze DA het ook verstandig vindt (of niet) om ermee te gaan springen. Ben erg benieuwd!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 21:05

Wat fijn JN! Ik moest rechtuit naar buiten, ruiterpaden en fietspad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 21:13

Jn proficiat!!!

kruimeltje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 21:57

@jipje, ik moest eerst ook in de bak opbouwen omdat dat net wat minder belastend was dan draven op het harde.. Fijn hoor dat je weer mag opbouwen!

Wendie1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 22:52

Gefeliciteerd wat fijn om te lezen!!

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 08:20

Wat fijn jipje! Gefeliciteerd! Wat een opluchting zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 08:39

Draven op het harde, hoop dat ik straks in de baan mag!
Lijkt me niet echt handig met een dier wat zo goed als 10 mnd niet onder het zadel is geweest en pas 6 mnd onder het zadel was voor de blessure hihi

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 08:50

jipje_niekje schreef:
Moesten jullie opbouwen in de bak of op het harde?? Ik moet in de bak rijden, want draven over de harde zou nu nog niet goed zijn....
Ik mocht ook niet draven op het harde, want dat was teveel van het goede. Het meest wenselijk was het om in het bos over lange rechte hardere bospaden te draven. Jammer genoeg hebben we die hier niet echt, dus ik heb vooral in de bak opgebouwd en het iniminie stukje bosje achter de manege.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-12 08:56

Wij zijn ook in t bos op de zandpaden rechtuit begonnen. Gelukkig stond ie toen nog aan een zandpad.
Later ook de harde weg meegepakt. Nu nog steeds regelmatig harde weg.

marsmars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 09:13

JN: Wat een goed nieuws, fijn dat je weer mag beginnen met opbouwen!

Ik draaf bijna alleen maar op het harde, recht toe recht aan, ben nu ook begonnen haar dan zon 5 minuutjes in de bak te draven. Maar ik draaf zon 15-20 minuten op het harde.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 09:35

Jipje wat fijn dat je goed nieuws hebt gekregen!

Ik heb zojuist de kliniek even gebeld om te vragen of het normaal is dat de zwelling zolang aanhoudt,en dat was het gelukkig wel. We moeten over 3 weken weer terug naar de kliniek voor controle.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 10:00

*\o/* *\o/* *\o/* Jipie!!! Wat fijn dat je goed nieuws hebt Jipje-Nienke!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 10:06

Hallo! Is dit een centraal topic waarin je om informatie/advies of meningen kunt vragen over eventuele peesblessures?

schaapie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 10:06

Ik heb gister overleg gehad met de DA ik ga stappen in de binnenbak ipv op het harde. Zitten hier in het buitengebied met smalle wegen en beide kanten een sloot met prikkeldraad. Mijn paard is nog niet goed verkeersmak en koemak en het word gewoon te gevaarlijk om te stappen buiten. Wij hebben gelukkig een binnenbak met hele goede bodem waar die wel gewoon rustig stapt!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 10:26

gefeliciteerd Jipje, geduld is beloond :j

Heb zaterdag stiekem een heeel klein galopje gemaakt en dit vanmorgen ook aan de VA opgebiecht aan de telefoon. Ze zei: Mooi, ga daar dan maar rustig mee door de komende weken *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Dus ipv draf uitbouwen naar een kwartier mogen we per keer een paar galopsprongen doen. Verder was ze heel tevreden over wat ik vertelde. Heb nog even specifiek gevraagd naar de zijgangen die ik er soms bijpak in stap maar zolang ik deze niet in draf doe is het allemaal geen probleem.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 18:55

Buckskey schreef:
Hallo! Is dit een centraal topic waarin je om informatie/advies of meningen kunt vragen over eventuele peesblessures?

is niet officieel een centraal topic, maar die is er volgens mij ook niet, daarom gebruiken wij deze.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 20:37

Ik ben niet een hele actieve schrijver (lees wel altijd mee). Maar ik vrees dat ik me nu toch eens moet melden want ik hoor graag reacties van mensen... Mijn paard heeft een tussenpeesblessure, bij de aanhechting van de sprong. Ik zal het proberen kort samen te vatten; mijn paard liep al een tijdje niet lekker, het begon met wat stijvigheid maar dat ging over in kreupelheid, we hebben het rustig aan gedaan maar helaas geen verbetering. Dus naar de kliniek voor een kreupelheidonderzoek. Buigproeven, uitverdoven, foto's van de sprong en knie, echo's enz. enz. Uiteindelijk is dus een tussenpeesblessure geconstateerd. Geen gaten of scheuren maar "slechts" gezwollen en beschadigd. Het advies boxrust, metacam en dan langzaam het stappen op het harde opbouwen. Na 3 maanden zou hij klinisch goed moeten zijn (de echo hoefde dan nog geen 100% herstel te geven).

Paardlief draafde een keer aan omdat hij schrok en dat vond ik er niet best uit zien, maar we waren pas een maand verder dus rustig door gestapt. Na weer een maand zag ik weer 2 drafpassen en toen begon ik me ernstig zorgen te maken. Paard gedroeg zich echter zo ontzettend keurig dat ik toch wel vooruitgang had verwacht, vooral omdat hij over een maandje toch rad moest zijn... Ik heb de kliniek gebeld en die wilde me direct terug zien voor een vervroegde controle. Helaas was er nog geen enkele verbetering zichtbaar. Niet met draven, niet op de echo... niks! Geen goed nieuws dus!
De artsen hebben aangegeven dat rust hem dus blijkbaar niet helpt. Er zou enkel nog een operatie mogelijk zijn waarbij ze de band om de pezen doorhalen zodat dit ruimte krijgt in combinatie met een zenuwsnede. Ik ben altijd tegen een zenuwsnede omdat je niets geneest, het is uitstel van executie, het kan alleen maar erger worden, maarja... het paard voelt het dan niet meer dus wat doe je?
Ik heb het paard mee naar huis genomen om alles te laten bezinken.

Ik hoop deze week het rapport te krijgen (vorige keer vond k het rapport milder dan de mondelingen adviezen van de artsen). Ook hoop ik deze week bericht van de verzekering te krijgen wat zij er nog wel en niet aan willen doen. Ik wil niet op de zaken vooruit lopen, misschien wil de verzekering wel wat langer stappen of weet ik veel... maar een zenuwsnede is al geen optie bij een verzekering dus ik bereid me voor op het ergste. Nu spookt er al dagen van alles door mijn hoofd. Ik probeer alle mogelijkheden op een rijtje te zetten en voor mezelf te bedenken wat ik wil gaan doen... maar jeetje... wat moeilijk!
Moet ik er dan nu al een einde aan maken? Terwijl we pas zo kort onderweg zijn? Gun ik hem een jaar weidegang? Ondanks dat ik weet dat rust hem niet beter zal gaan maken? Doe ik hem daar een plezier mee? Keurt de verzekering hem nu af? Keren ze uit? Laat ik hem operen van dat geld? Ondanks hij dan nooit meer in de sport mag? Of stop ik alle ellende voor hem? En haal ik de stekker er uit? Ik weet dat het een hele moeilijke en persoonlijke beslissing blijft, maar misschien is er iemand die het aan durft om vertellen wat hij of zij in mijn situatie zou doen???