Verrekking bandjes hoefgewricht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Thirsolieman

Re: Verrekking bandjes hoefgewricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 09:45

wat een pech, zeg!
je hoort het echt wel vaker hier op het topic, het ene paard kreupel, het andere ineens ook..
helaas bij mij ook :S mijn shetlander heeft alweer een tijdje problemen aan de achterbenen.. bij het wegstappen tilt hij ze heel hoog op, na een paar stappen weer normaal. Geen idee wat het is..

nou heel veel sterkte, ik hoop voor je dat het mee mag vallen.!

mijnzoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 12:43

Ah balen IV inderdaad even duimen gekruist dat het meevalt.

@ Thirsolieman kan het niet zijn dat bij je shetlander zijn (of haar :o) knieen op slot schieten. WIj hebben ook een shetlander gehad die af en toe een periode had dat ze haar achterbenen raar hoog optilde en dan na een paar passen weer normaal liep. Volgens de veearts schiet dan de knie in het achterbeen op slot. Het enige wat we konden doen was optijd bekappen en zorgen dat haar achterhand sterker werd, veel voor de kar. Toen werden de klachten ook aanzienlijk minder, succes ermee!

Met Beau gaat gelukkig alles nog prima, afgelopen weekend eerste M1 wedstrijd gestart en gelijk twee keer tweede en twee winstpunten *\o/*

Succes allemaal!!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 15:13

Mijnzoef, gefeliciteerd!

Hoe gaat het verder met iedereen?

Iggy gaat echt heel goed! Ik zal binnenkort eens wat filmpjes van hem plaatsen. :)

En hier ons weidepaard :D

Afbeelding

En ze wilde haar oren niet naar voren, dus dan maar zo haha
Afbeelding

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 15:30

Zhuf :+:
:(:) Kan jij het een beetje een plekje geven al?

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 16:55

Heel langzaam aan begint het ietsje te wennen. Waarschijnlijk ook omdat Zhuf er zelf totaal geen problemen mee heeft. Ze is eigenlijk heel relaxed met zo nu en dan een "Zhuf uitspatting" :D Er is ook eigenlijk voor haar niets veranderd. Ze krijgt nog dagelijks haar portie aandacht,ze staat lekker overdag op de wei maar er komt alleen geen zadel meer op. Ik vind het nog steeds heel zuur maar het is nu eenmaal niet anders..

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 17:23

Wat fijn dat Zhuf het er zo goed bij doet, dat scheelt een stuk inderdaad. Je moet er niet aan denken dat het paard er zelf niet gelukkig van zou worden nee....
Maar ja.... gruwelijk zuur is het en zal het blijven inderdaad :(:)

IndyVanity

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 21:59

Fijn dat Zhuf het naar haar zin heeft! al blijft het idd heel zuur..
Ben benieuwd naar filmpjes van Iggy!

Ik ga woensdag met allebei mn paarden naar Bart. Vanity controle en Mistique toch maar na laten kijken. Ze loopt alweer veel beter, maar ik heb er toch geen goed gevoel bij..

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 09:50

Halloooo :wave:

Ik ben ook weer terug van weg geweest.
Ondanks dat ik niet heb kunnen rijden heb ik het onwijs druk gehad en ben ook bijna niet op bokt geweest. Van alle kanten wisten ze me ineens te vinden voor allerlei dingen haha.
Ik kan wel melden dat chick zuiver loopt (al een week of 4) en ik heb goede hoop voor woensdag, dan gaan we voor de controle echo. Ik hoop echt dat we groen licht krijgen. Ze is zo fit en rent en stiert door de wei alsof er nooit iets aan de hand is geweest.

@ AL wat een tegenvaller zeg. Ik hoop dat ze een mooi kind gaat voortbrengen waar je straks mee verder kan in haar voetsporen. Gelukkig heb je nog wel andere paarden om te rijden, dat scheelt. Desalniettemin blijft het zuur om haar gepensioneerd in de wei te zien staan.

@ IV dat is schrikken zeg. Ik hoop voor je dat het meevalt.

@ thirsolieman ik ga met mijnzoef mee. Dat lijkt me het meest aannemelijk.

@ nouvel sterkte... Gelukkig gaat dat met rust weer over.

Ik heb vast nog veel meer gemist maar ik zit nu via mijn telefoon te bokken en dan is terugzoeken niet zo handig :+

IndyVanity

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 19:22

Ik zou vandaag met Vanity voor controle gaan. Ik had echt goed nieuws verwacht, want ze liep super!
Mistique zou ook meegaan, want daar had ik geen goed gevoel bij, hoewel er nauwelijks wat te zien was..
We gingen weg met 2 paarden en kwamen terug met een lege trailer..
Vanity had gisteravond laat een schroef in haar hoef gekregen ;(
en natuurlijk precies op de rottigste plek die er te bedenken valt, in de straal precies waar de diepe buiger etc onderligt.
Het was wel duidelijk dat er wat goed mis was, want op een gegeven moment waren er wel 4 DA's en de smid met mijn paard bezig :oo
Allemaal foto's gemaakt en waarschijnlijk zijn de vitale delen nét niet geraakt.. de DA's en Ton hebben nog een heel stuk weggesneden en bizar veel pijnstilling en antibiotica gegeven en nu is het afwachten.. Als het snel verbeterd hebben we heel veel geluk, zoniet moet er nog meer gesneden worden of een operatie of nog erger..
en of dat nog niet genoeg was, bleek er idd ook iets niet goed te zijn met Mistique. Er is iets mis in de ondervoet en waarschijnlijk met de bandjes ;( Ze weten nog niet precies wat, dus morgen en overmorgen gaan ze verder onderzoeken.
Dus nu staan mn paardjes allebei op de kliniek ;( mn pony hier thuis is ook helemaal van slag..
Pffffff |(

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 19:24

jeetje wat een heftig nieuws zeg! :oo

heel veel sterkte... :(:)

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 19:34

Jeetje, wat een rot nieuws. Heel veel sterkte toegewenst.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 20:32

Jeetje IV..Wat een vreselijk nieuws. Dat is echt balen. Ik hoop dat het allemaal snel weer de goede kant op gaat. Het is inderdaad bizar. Ga je met twee paarden heen en kom je met een lege trailer terug....
Heel veel sterkte en beterschap. :(:)

IndyVanity

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 21:12

Dankjullie!
Ik hoop ook echt zooo dat ze morgen wat opgeknapt is!
En dat het met mistique meevalt..

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 11:42

Jemig IV wat vreselijk zeg...Ik hoop echt voor je dat ze allebei snel opknappen.
Ik wilde nog wel heel blij vertellen dat ik weer voorzichtig aan mag beginnen en dat we niet meer terug hoeven te komen....

IndyVanity

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 18:13

Net bij mn paarden geweest. De artsen waren gelukkig tevreden over Vanity. Zoals het er nu naar uitziet hoeft ze niet geopereerd te worden, dus dat is al een hele opluchting, dus nu maar hopen dat het goed blijft gaan!!

Bij Mistique hadden ze gisteren rontgenfoto's gemaakt, vandaag het gewrichtje naast het straalbeen verdoofd en morgen gaan ze echo's maken, dus dan weet ik daar pas meer over.

Wat fijn Noisy!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 19:46

Bah, spannend nog dus!
Maar wel heel fijn dat Vanity mee lijkt te vallen. Sterkte nog even, ik duim!

mijnzoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 21:46

@Indyvanity hier wordt ook nog hard geduimd, fijn dat het met Vanity beter gaat houden zo!! Hopen dat het met Mistique ook positief is!

@Noisy heeel goed nieuws fijn hoor, succes met zachtje opbouwen!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 18:54

IV, mijn duimen blijven ook nog even draaien hoor!

Met Iggy gaat het echt supergoed. Heb hem vandaag weer een keer L2 gestart, 2x 2e met 203 en 191 punten. Best knap voor een 4 jarige!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

IndyVanity

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 19:31

Super Aukelizzy! :D

Jullie duimendraaien voor Vanity lijkt iig geholpen te hebben! :D
De artsen zijn super tevreden over het herstel! We hebben echt ontzettend veel geluk gehad dat de ontsteking niet bij de vitale delen is gekomen. Ze staat nog wel in het verband en onder de medicatie, maar waarschijnlijk mag ze aanstaande week ergens naar huis! :D

Mistique heeft een ontsteking in het hoefgewricht en het bandje is iets geirriteerd.. Volgende week wordt het ingespoten met ontstekingsremmers. Helaas liep ik op het moment dat ik eindelijk teruggebeld werd precies met de hond langs de drukke weg en daardoor in combinatie met Bart's belgische accent heb ik het helaas niet helemaal goed kunnen verstaan allemaal -O- Dus morgenochtend met spreekuur gelijk even bellen. Mistique is iig wel weer lekker thuis!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 20:37

Oh wat fijn IV! Dat zijn ietsje betere berichten, hopelijk gaat het herstel voor beide voorspoedig.

Wauw AL wat een gaaf dier is Iggy toch. En wat heerlijk dat jullie zo snel zó terug zijn!! Gefeliciteerd!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 20:42

wow wat een knap paard!

IV fijn zeg!

Hier nog aan het stappen 2x per dag...
metacam is nu weer een week op, en inspuiten + metacam lijkt wel verbetering te hebben gegeven, ze lijkt minder pijn te hebben en op de eerste paar passen uit de box vandaan na loopt ze in stap zuiver volgens mij...

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 21:12

IV wat lekker dat het beter gaat met je paardjes. Vreselijk om ze beiden in de lappenmand te hebben..

Hopelijk blijft het bij jou ook de goede kant op gaan Nouvel..
We blijven gewoon duimen voor ieder die het gebruiken kan.. :D

Richtje schreef:
En wat heerlijk dat jullie zo snel zó terug zijn!! Gefeliciteerd!

Ik sta er zelf ook nog steeds van te kijken :j en heb echt met mijn neus op de echo's gestaan :D . Ik ben zo blij dat ik deze behandeling heb laten doen. Over een paar weekjes nog even terug naar Sander voor een controle echo maar ik heb er alle vertrouwen in.
Hij loopt zo lekker.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 23:20

Wat een leuk dier AL. Super dat zijn herstel zo goed is gegaan.

Afwachten maar Nouvel.

IL, balen zeg 2 dieren tegelijkertijd in de lappenmand. Maar fijn dat de vitale delen niet in de gevarenzone zaten.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 11:44

Wauw!! Knap paard die Iggy zeg. Fijn ook dat hij zo goed herstelt is.

IV, fijn om te horen dat je paardjes weer aan het opknappen zijn. Zal een enorme schok zijn geweest toen je ze allebei achter moest laten op de kliniek.

Nog een paar daagjes en dan kan ik ein-de-lijk weer opstappen. De smid kon niet eerder dan a.s. vrijdag en eerder wil ik er niet mee beginnen. Vanaf nu af aan ga ik de smid met argus ogen volgen om te zien of ze er goed en vooral recht op staat..

IndyVanity

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 17:47

Mistiques hoefgewricht is net ingespoten. Het was niet het gewricht dat ontstoken was, maar de aanhechting van het bandje. Door het hoefgewricht in te spuiten loopt de vloeistof ook naar het bandje. Over 6 weekjes weer terug. Als er dan nog niet genoeg herstel te zien is, wil hij het bandje zelf ook nog inspuiten. Hij verwacht dat het zo'n 3 maanden gaat duren..

Vanity is ook weer lekker thuis. Ze hebben een ijzeren plaatje onder het hoefijzer gemaakt en daartussen nog verband. Maar dat mag dus absoluut niet nat worden, dus dat is wel lastig. Ze mag alleen op een droge harde ondergrond stappen, maar om daar te komen moet ze eerst door het zand. Dus ben de hele tijd bezig met de stal schoonhouden en hoefzak aan, uit, aan, uit :Y)
en helaas gaat dat ook nog wel een tijdje duren, minimaal nog 1 of 2 beslagbeurten voordat de hoef weer hard genoeg is.. -O-
maargoed het had veel erger gekund..

Hopelijk kan je er snel weer op Noisy!