Hoefkatrolontsteking

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

taverno

Re: centraal topic voor hoefkatrolontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 15:03

O dat dacht ik even.
Hoelang mag je het paard proberen Foxy?Wie weet joh,als je er een beetje mee gaat tutten komt de klik wel.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 15:51

Ik heb er zondag 10 minuten op gereden na 2 andere personen, op maandagavond heb ik 15 minuten gereden na 1 persoon, gisternavond heb ik privéles gereden met stalgenoot als locomotief (omdat ik haar nauwelijks in galop krijg) en vanavond rijd ik weer privé met stalgenoot. En dan moet ik het weten.
Ik heb gisterenmorgen en gisternavond geprobeerd te tutten, maar mijn hoofd stond er niet echt naar. Ze is wel rustig en lief, maar alles is nog nieuw hé. Ze is dus helemaal niet op mij gefocussed.
Ik probeer vanavond een foto van zondag te plaatsen

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 17:08

Jemig Foxy, wat een verhaal.. Vind het echt erg voor je, maar je hebt de beste keuze voor haar gemaakt..
Ik kan me voorstellen dat je hoofd nog niet naar een ander paard staat, maar zoals je zegt, over een maand zul je nog steeds veel verdriet van Candy hebben. Bovendien is het wel fijn om afleiding te hebben..

Ik ga zo maar eens even tutten met m'n kerel..

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 17:45

OK LET NIET OP MIJN MEER DAN BAGGER HOUDING

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ter vergelijking
Afbeelding
Afbeelding

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 17:53

Foxy dat zou best wel eens een leuk rijpaard kunnen worden met een beetje training.Ik vind haar wel leuk.
Enne vergelijken moet je nooit,het is van bouw ook een heel ander paard.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 18:15

Ik vind haar er ook leuk uitzien.
Het is wel een beetje snel om al te moeten beslissen vanavond. Dat zou ik, denk ik, nog niet kunnen.

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 19:48

Elke wat een verhaal..
Je hebt het heel mooi omschreven, moest er wel een traantje om laten. Hopelijk heb je het even van je af kunnen schrijven. :(:) Meteen een paard erna is wel even veel, dus ik geef je moeder wel gelijk. Voor het paard nu ook niet erg eerlijk toch dat jij haar steeds zal vergelijken met Candy? Als het toch jouw paard 'moet' wezen komt het toch wel goed. :j Neem er de tijd voor je moet tenslotte niets toch?

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 20:16

Elke: wat een verhaal....heb met tranen in mn ogen zitten lezen....ben dr echt van onder de indruk.....Heb respect dat je er zover bij bent gebleven hoor, petje af...
Vind dit paard ook een leuk beestje, maar wat wat Hanneke zegt: als een paard voor je bestemd is...komt het vanzelf goed..
Doe wat je gevoel zegt en laat je door niemand opjutten....

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 20:26

Heb vanavond voor t eerst weer op Borretje gezeten na ruim 2 maanden...t voelde zo goed....Bor had er ook plezier in...Ondanks dat we alleen maar 15 minuten mogen stappen was het echt werelds...Dinsdag heb ik mn eerste AdB rechtrichtlesje in stap om me richtlijnen en handvatten te geven dat ik bewuster kan gaan stappen met hem.

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 20:31

Fijn dat je strakjes wat handvaten hebt :j
Ik kan je gevoel van nu goed begrijpen, vergeet niet ervan te genieten he.
Al denk ik dat dat wel goed zit ;) :)

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 20:52

nee dat vergeet ik niet hoor....k zat nu al helemaal te stralen...ik hoop zo dat het goed blijft gaan en dat ie over een tijdje in draf ook goed is/blijft........

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 23:34

Nou Esther, thumbs up! Bij wie ga je lessen?

De kogel is door de kerk: Samira wordt bij positieve keuring van mij. Heb vanavond gereden en ging al beter dan gisteren. Ze keek niet op of om, net of ze reed al jaren bij ons in de bak. Ik kon haar ook al wat beter aan de gang houden, dus ze probeert me echt tegemoet te komen.
Als ik het met dit brave zieltje niet aandurf, wanneer wel? Ik bezie het nu zo: dit is een paard dat ik nu momenteel rijd en waar ik verantwoordelijk voor ben qua fysieke verzorging, maar de rest qua liefde en aanhankelijkheid zien we wel. En als het echt niet lukt, dan verkoop ik weer.

Met Candy had ik echt een heel andere attitude, wij hadden een pact: ik zou tot de dood voor haar zorgen met alle mogelijke liflafjes en tralala mogelijk, en zij zou me geen schrik aanjagen. Ik was ook de enige die me haar lot aantrok, dus ik droeg echt alle verantwoordelijkheid.

Als ik met Samira een dip heb, kan ik altijd hulp vragen, dat zal geen probleem zijn. Nu alleen nog iets aan die gods-gru-we-lij-ke naam doen! Iemand suggesties beginnend met een S?

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 06:57

Gefeliciteerd alvast Foxy!Nu hopen dat ze goed bevonden wordt.

Ik vind het geen afschuwelijke naam,mijn vorige paard heette ook Samira. |(

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 07:07

Ik heb net je verhaal gelezen foxy, dat heb je echt mooi opgeschreven. Heb toch wel met waterige ogen zitten lezen.
Sterkte.

Ik vind het een aansprekend paard hierboven en ziet er heel lief uit. Succes!! (<-- Naam met een S?)

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 07:21

taverno schreef:
Gefeliciteerd alvast Foxy!Nu hopen dat ze goed bevonden wordt.

Ik vind het geen afschuwelijke naam,mijn vorige paard heette ook Samira. |(

:o :o :o

Versta me niet verkeerd, maar ik hoor liever iets meligs Engels.
Ik vond Candy prachtig, en bij ons op stal heet er eentje Dignity, dat vind ik ook heel mooi.
Ik zit nu in de richting van Shadow en Stardust te denken.
Verder vond ik het boek "Het paard September" van Anne Digby helemaal het einde als 12-jarige.
Onlangs vond ik het op een internetveiling en dat was het ultieme jeugdsentiment.
Dus misschien dat dat ook nog iets is, maar dat paard was een ruin.
Sommige mensen vinden Shadow ook meer voor een ruin.
Van Stardust kan ik nog dusty maken als koosnaampje.
Pfft, heb blijkbaar te veel in bed liggen denken.

Grappig Taverno, heb in je profiel gespiekt, je fjord heette Asterix, zo hebben wij onze kat gedoopt! :Y)

Anyway, ik moet nu Candy haar spullen op haar passen, en ook dat is weer vreselijk. Ik heb veel meer zin om alles in de doos te laten tot over een half jaar en gewoon ondertussen nieuw spul te kopen. Alleen is mijn portemonnee daar niet zo blij mee (het is niet krap hoor, maar ons huis wordt nu gebouwd en daar kan je ook eindeloos geld in pompen).

En ik ben vandaag opgestaan zonder huilbui en ik heb honger (ik ben deze week alleen al 3 kg gesmolten)

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 07:31

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 08:00

Nou voorzichtig gefeliciteert dan maar alvast Elke, hoop dat je het naar je zin gaat krijgen met S.....

Elke: Ik ga lessen bij Joyce van Steenis....een door Antoine opgeleidde instructrice

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 09:34

Wat een leuk paard, Foxy. Ik denk ook dat je idd niet moet gaan vergelijken, is een heel ander type. Fijn dat die nu al vooruitgang boekt, dat is in elk geval positief. Ik denk echt dat een nieuw paard voor afleiding zorgt, en vind het dus niet té snel. Het is ook geen vervanging voor Candy.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 11:16

Foxy80: wat heb je het prachtig verwoord in je stukje ... heel veel sterkte hoor! Ik wens je ook veel geluk met het nieuwe paardjes S... Je verdriet om Candy wordt er niet minder van, maar je krijgt dan in elk geval ook weer mooie momenten erbij ...!

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 11:26

Heel veel geluk met S-je, Elke! Fijn voor je dat je het aandurft met haar.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 14:09

Citaat:
Versta me niet verkeerd, maar ik hoor liever iets meligs Engels.
Ik vond Candy prachtig,

Misschien is "sweets" leuk, gezien je vorige paardje Candy heette ;)

Leuk, hoop dat ze goed gekeurd wordt. Leuk dier om te zien en hopelijk ga je met de tijd ook van haar genieten.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 15:07

Mijn moeder stelde Sugar voor

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 15:08

:D

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 18:09

foxy, heb met grote tranen over me wangen je stuk gelezen. praktisch of ik mijn eigen verhaal zit te lezen. komen zoveel emoties boven als ik lees hoe het jou is vergaan.

nu een half jaar geleden dat me mannetje van me weg is gegaan. god mis hem meer en meer met de dag.

ook ik heb nog steeds geen klik met een ander paard. dat komt hoop ik met de tijd wel weer... rij nu tijdelijk het paard van een vriendin omdat zij geopereerd is maar als ik niet hoef mis ik het ook niet. had een maand na eros een verzorg paardje aangeboden gekregen door een soort van crisis verhaal maar ben daar mee gestopt het klikte totaal niet.

foxy vind je houding niet slecht. het eerste wat ik zie als ik naar jou kijk met samira is dat je nog erg veel verdriet hebt van candy en dat je erop zit omdat mensen hun best voor je gedaan hebben om wat voor je te vinden.

neem de tijd en laat je niet opjagen. heel veel sterkte en pb staat open mocht je je ei kwijt willen.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 19:50

[quote="Laura1982"]
foxy vind je houding niet slecht. het eerste wat ik zie als ik naar jou kijk met samira is dat je nog erg veel verdriet hebt van candy en dat je erop zit omdat mensen hun best voor je gedaan hebben om wat voor je te vinden. [quote]

Ten dele klopt dat wel, dat ik zelf in eerste instantie er niet op wilde omdat het een geweldig dier is en ik wel eens wilde zien en voelen wat ik ermee kon.
Ik ben erop gestapt omdat ik 100% zeker ben dat mijn instructrice en haar man me geen ezel willen aansmeren in een zwak moment, maar omdat ze me al 8 jaar kennen en goed weten wat ik aankan. Ze hebben ook eerst gebeld of het goed was dat ze ze brachten, had ik toen gezegd dat ik dat niet aankon waren we nog steeds vriendjes hoor.

Dinsdag zat ik er al meer op met een attitude van: eens kijken of het beter gaat dan gisteren.
Rijtechnisch heb ik hier een kluif aan en alle gezonde afleiding is goed vind ik, want blijven hangen in verdriet is ook niet goed, je moet het verwerken en dat kost moeite.
Maar als ik een foto van Candy zie (oa mijn bureaublad), dan krijg ik altijd weer tranen in de ogen.
Enfin, ga nu eens kijken hoe S het stelt. De namenkwestie wordt nog een hele dobber!