Aukelizzy schreef:Dat is echt heel naar Nouvel.. Het is altijd heel erg om te moeten constateren dat je paard (nog) niet goed zonder de metacam kan. Maar als ze, door die dunne zolen, een flinke zoolkneuzing heeft kan het nog wel even duren. Dat is vaak niet zomaar over. Het kan zelfs zijn dat door de kneuzing een hoefzweer ontstaat. Dan is het wel te verklaren waarom ze nog niet goed loopt..
haar zolen zijn op dit moment het allergrootste probleem even niet, ze heeft 2 weken haar kogel achter verrekt en daar is ze echt heel kreupel op geworden...
we hebben het eerst een week afgekeken, toen veearts erbij, buigproeven om te kijken waar het precies zat, toen een week metacam, dat ging super, verbeterde echt heel goed!
maar gisteren zag je het toch weer meer nu ik de metacam aan het afbouwen ben...
. Het is altijd heel erg om te moeten constateren dat je paard (nog) niet goed zonder de metacam kan. Maar als ze, door die dunne zolen, een flinke zoolkneuzing heeft kan het nog wel even duren. Dat is vaak niet zomaar over. Het kan zelfs zijn dat door de kneuzing een hoefzweer ontstaat. Dan is het wel te verklaren waarom ze nog niet goed loopt..
beetje jammer
maar het is zo vaag.. op het land draaft ze gewoon spatzuiver. Op het harde zie ik ook niet echt iets, behalve dat ze wat kort loopt (beetje gevoelig), maar ze staat ook wat kort op haar voeten en is iets gevoelig op steentjes wat ze normaal niet heeft. Aan de longe zie je niks zolang je haar gewoon lekker door laat draven, maar als ik haar terug laat vallen in tempo, zo tegen stap aan, zie ik en vage onregelmatigheid. Ik twijfel of het op links voor is of rechts achter, het is in ieder geval wel een andere onregelmatigheid dan met haar blessure op rechts voor. Het lijkt me een bewegingskreupelheid, ze maakt een klein knikje met haar hoofd op het moment dat het linkervoorbeen naar achter is, maar het rechtervoorbeen nog niet belast wordt. Pff weet nog even niet wat ik er mee aan moet, het komt zo verdomd slecht uit om nu weer zo'n heel traject in te gaan door mijn prive situatie (financieel dan vooral..) en zag er zo naar uit om weer wat te gaan doen
Maar kan natuurlijk nog van alles zijn. Mooi kl*te!
bekken lijkt vanachter gezien ook scheef te staan.. hoop dat het hem daar in zit. Ze buigt haar hals wel gewoon naar beide kanten heel soepel (kan zich bijna dubbelklappen, ze is erg lenig).