Verrekking bandjes hoefgewricht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 17:18

thanx!

Aukelizzy schreef:
Dat is echt heel naar Nouvel. :(:) . Het is altijd heel erg om te moeten constateren dat je paard (nog) niet goed zonder de metacam kan. Maar als ze, door die dunne zolen, een flinke zoolkneuzing heeft kan het nog wel even duren. Dat is vaak niet zomaar over. Het kan zelfs zijn dat door de kneuzing een hoefzweer ontstaat. Dan is het wel te verklaren waarom ze nog niet goed loopt.. :(:)

haar zolen zijn op dit moment het allergrootste probleem even niet, ze heeft 2 weken haar kogel achter verrekt en daar is ze echt heel kreupel op geworden... -O-
we hebben het eerst een week afgekeken, toen veearts erbij, buigproeven om te kijken waar het precies zat, toen een week metacam, dat ging super, verbeterde echt heel goed!
maar gisteren zag je het toch weer meer nu ik de metacam aan het afbouwen ben...

IndyVanity

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 17:25

Heel mooi filmpje AL!

Verder ben ik het wel met horseyfries eens. Met zulk warm weer rij ik ook echt niet overdag, alleen ' sochtends vroeg of ' savonds laat. Dat zweten juist aangeeft dat ze hun warmte beter kwijt kunnen, wist ik niet, maar nu ik erover na denk wel logisch eigenlijk.

Wat balen nouvel :(:)

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 17:46

Dan nog denk ik dat dit topic niet de plek is voor deze discussie :n beetje jammer

Mooi filmpje!!

Richtje

Re: Verrekking bandjes hoefgewricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 18:36

Ik denk dat je punt meer dan duidelijk is hf. Laten we er over ophouden. Meedenken en tips geven mag natuurlijk en is prettig. Maar elkaar overtuigen/de les lezen voelt voor mij niet prettig en is volgens mij ook nooit het doel van dit topic geweest.

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 19:12

Vind dit ook niet het juiste topic voor zo een discussie
warmte en rijden heeft niets met deze "blessures" te maken lijkt mij en daar gaat dit topic wel over

IndyVanity

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 19:30

Laten we er idd over op houden.

Hoe is het trouwens met Wolin, heb Wolinlotte al een tijdje niet meer hier gezien?

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 20:47

Ik ben ook heel benieuwd hoe het met Wolin is?

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 21:03

Nouvel schreef:
thanx!

Aukelizzy schreef:
Dat is echt heel naar Nouvel. :(:) . Het is altijd heel erg om te moeten constateren dat je paard (nog) niet goed zonder de metacam kan. Maar als ze, door die dunne zolen, een flinke zoolkneuzing heeft kan het nog wel even duren. Dat is vaak niet zomaar over. Het kan zelfs zijn dat door de kneuzing een hoefzweer ontstaat. Dan is het wel te verklaren waarom ze nog niet goed loopt.. :(:)

haar zolen zijn op dit moment het allergrootste probleem even niet, ze heeft 2 weken haar kogel achter verrekt en daar is ze echt heel kreupel op geworden... -O-
we hebben het eerst een week afgekeken, toen veearts erbij, buigproeven om te kijken waar het precies zat, toen een week metacam, dat ging super, verbeterde echt heel goed!
maar gisteren zag je het toch weer meer nu ik de metacam aan het afbouwen ben...

Maar een verrekking van de banden om de kogel heeft wel meer nodig dan 2 weken herstel. Verzwik zelf maar eens flink je enkel. Daar blijft gewoon een tijd pijnlijk. Geef het de tijd..Probeer je niet te veel zorgen te maken, hoewel dat altijd gemakkelijker gezegd dan gedaan is natuurlijk.. :(:) Heb je al contact gehad met de DA? Wat zegt hij ervan dat ze weer slechter loopt nu je de metacam afbouwt?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 21:13

Ja heb je gelijk in hoor, ze gaven al aan dat zoiets zeker 6 weken kan duren...
Maar je schrikt dan toch weer als het weer wat minder gaat, dat hoop je gewoon niet... :+
Ik had maandag juist gebeld dat het beter was (toen we zondag keken was het ook veel beter), en maandagavond was het dus slechter...
misschien combi reaktie op het laten draven om te kijken en verminderen van de metacam...

Vanavond leek het weer ietsje beter dan gisteren gelukkig...
Heb nu op zachte grond klein stukje gestapt, dat loopt toch wat fijner voor 'r dan op harde bodem, en als ze even loopt lijkt het ook weer wat soepeler te gaan...
Ze was alleen giga druk vanavond met lopen, dus dat werkt dan net weer niet helemaal in 't voordeel... :+

Maandag heb ik sowieso de veearts voor een osteopatische behandeling van mijn jonge paard, dus dan laat ik hem even kijken en een oordeel geven...
tot die tijd nog even goed rustig zien te houden en een beetje stappen...

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 22:04

Kan me ook voorstellen dat ze met de metacam net even iets overbelasten misschien? Als de ergste pijn weg is, revalideren ze misschien ook net wat verstandiger zonder metacam?

Hoewel.... sommige zijn niet verstandig natuurlijk :+ :D

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 22:08

:D

zou ook wel eens kunnen inderdaad, ze was ineens wel weer een stuk fitter sinds ze metacam kreeg, de week er voor hield ze zich goed rustig... :=

we kijken het gewoon nog weer even een week af en ik houd die 6 weken rust gewoon goed in gedachte, die komen vanzelf wel een keer om...
(als ze zich rustig houdt... :+ )

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 22:09

Ik blijf duimen voor een goed herstel!

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 09:29

Metacam is natuurlijk ook gewoon een pijnstiller Nouvel.. geef het de tijd, 2 weken is nog niet zo lang helaas :(:)

Ooh ik baal zo, Yade loopt gewoon echt niet helemaal goed ;( maar het is zo vaag.. op het land draaft ze gewoon spatzuiver. Op het harde zie ik ook niet echt iets, behalve dat ze wat kort loopt (beetje gevoelig), maar ze staat ook wat kort op haar voeten en is iets gevoelig op steentjes wat ze normaal niet heeft. Aan de longe zie je niks zolang je haar gewoon lekker door laat draven, maar als ik haar terug laat vallen in tempo, zo tegen stap aan, zie ik en vage onregelmatigheid. Ik twijfel of het op links voor is of rechts achter, het is in ieder geval wel een andere onregelmatigheid dan met haar blessure op rechts voor. Het lijkt me een bewegingskreupelheid, ze maakt een klein knikje met haar hoofd op het moment dat het linkervoorbeen naar achter is, maar het rechtervoorbeen nog niet belast wordt. Pff weet nog even niet wat ik er mee aan moet, het komt zo verdomd slecht uit om nu weer zo'n heel traject in te gaan door mijn prive situatie (financieel dan vooral..) en zag er zo naar uit om weer wat te gaan doen -O- Ben ergens ook heel bang voor de rug/halsproblemen die anderen hier in het topic tegen zijn gekomen na de blessure.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 20:19

Zo klinkt het wel een beetje haast Ireen :o Maar kan natuurlijk nog van alles zijn. Mooi kl*te!
Knuffel :(:)

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 21:05

Ja, denk dat ik eerst eens een fysio/osteo laat komen. Wat gewoon erg raar is is dat Yade altijd duidelijk linksgebogen was en een beetje stijf op rechts, helemaal in het begin met de blessure. Sinds een paar weken is dat ineens omgedraaid :? bekken lijkt vanachter gezien ook scheef te staan.. hoop dat het hem daar in zit. Ze buigt haar hals wel gewoon naar beide kanten heel soepel (kan zich bijna dubbelklappen, ze is erg lenig).

IndyVanity

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 22:02

Wat balen Ireen :(:)
Hopelijk valt het mee en kan de fysio/osteo het oplossen!
Vanity had dat ook voordat ze echt kreupel werd dat ze rechtsom opeens veel meer moeite had met buigen, terwijl dat juist eerst haar goede kant was.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 22:02

sterkte ermee ireen...

Thirsolieman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 19:32

@ Ireen: wat vervelend joh! gek is dat hé, als ze goed doorlopen zie je de kreupelheid soms niet en bij een heel langzame draf wel!
bij mijn paardje zie ik dat ook met deze blessure.. als hij een keer een drafje neemt ziet het er goed uit zolang hij doordraaft. maar als hij langzamer gaat... :(

De blessure bij Floris duurt nu trouwens al 9,5 maand... is wel errug lang voor deze blessure lijkt me? hij loopt nog steeds kreupel de helling af.. af en toe zie ik verbetering, maar dan krijgt hij al snel weer een terugval, heel apart.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 20:41

Ik heb filmpjes van een turbo Ebo waar je niks aan ziet......... Dat terwijl bij hem het bandje volledig uitgelubberd was en het straalbeen ook slecht was............... BIj hem was het klinische beeld redelijk tot goed, maar merkten wij in de omgang en in het werk dat hij veel pijn had.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 21:48

Mijn merrie is ondertussen uitgebreid onderzocht op de kliniek...
ze blijkt een zwaar geïrriteerd gewrichtskapsel r.a. te hebben...
maandag wordt de kogel ingespoten, dus voorlopig nog rust en stappen aan de hand...

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 08:05

Ach Nouvel..Dat is balen. Daar ben je vast nog een tijd zoet mee. :(:) Niet zo gek dus dat de pijn flink terug kwam toen de metacam afgebouwd werd..

Heb je al wat meer duidelijkheid Ireen? Al contact gehad met een osteo/fysio? :(:)

Wat zegt je DA ervan dat het nog niet echt helemaal lijkt te herstellen Thirsolieman?
Hoe ziet het er op de echo's uit? Is daar wel verbetering op te zien?

Thirsolieman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 14:42

@ Nouvel: balen, zeg! hoop voor je dat het verder allemaal mee mag vallen.

@ Aukelizzy: Recent ben ik niet bij de dierenarts geweest. Dus ik weet niet hoe het er nu uit ziet, maar wat ik zelf zie is dat het nog niet beter is..

IndyVanity

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 17:11

Mijn andere paard is nu ook opeens kreupel |(
Was gisterochtend lekker aan het rijden, ging echt top! Na een half uur ofzo opeens uit het niets bam kreupel :?
Ik had op dat moment les, maar zowel mijn instructrice als ik hebben echt geen verstapping of aantikken opgemerkt, echt zoo raar :?
Het werd ook niet dik of warm en ze ontlast hem verder ook niet als ze stilstaat.
Vanochtend was het wel iets dikker en stapte ze wat stijf. In het spreekuur gelijk Bart gebeld, want ik hoopte op een hoefzweer, maar dat was het volgens hem niet, dus even paar dagen aankijken en anders ook maar met Mistique naar bodegraven..
pffffffff word hier zooooooooo niet goed van |(

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 20:31

Ahhhh... Dat is echt balen IV. Het hoeft gelukkig niet altijd ernstig te zijn..Maar de schrik slaat je wel direct om het hart...We duimen dat het meevalt.. :(:)

IndyVanity

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 22:04

Dankje, ik hoop ook echt heel erg dat het meevalt...