[INFO] artrose

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lies_sparkle

Re: Centraal topic voor artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 21:15

Ik heb een second opinion aangevraagd.
Omdat ik het gewoon niet vind kloppen.
Als ze pijn heeft en we kunnen er haar niet helpen dan is het gewoon het einde.
Anders mag ze mijn grasmaaier worden :)

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 22:15

ooh liespower wat vervelend zeg!
ik had vorige keer je berichtje ook gelezen, maar was vergeten erop te reageren :o
ze struikelt niet voor niks, en als ze niet goed loopt dan heeft ze gewoon pijn, een paard neemt je niet in de maling door expres kreupel te gaan lopen als de eigenaar/verzorger er is.
dat is heel erg balen (want vaak hoop je dan dat ze je lopen te neppen) maar zo denkt een paard niet.

heel veel sterkte!

hier gaat het erg goed!
hij is erg stout aan het doen, en dat is op dat moment niet leuk, maar betekend wel dat hij zich erg goed voelt. vandaag heeft hij 2x in zijn eentje over het erf gerent, omdat hij hem uit zijn box peerde :D ik heb wel even een paar vloeken laten vallen, en ben ook HEEEEEL duidelijk geweest (ik rij western, dus ik had toch al de naam van gemeen tegen haar paard te zijn, nou das dan nu bevestigd ;) ) hahahaha.
hij weet nu wel dat hij dat maar niet meer moet doen, maar ik ben er ook wel blij mee hoor dat hij weer zoveel babbels heeft! :D :D :D

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 11:06

Het kan misschien ook een spierprobleem zijn he ! Als ze door de artrose ergens niet lekker mee kan lopen, gaat ze compenseren met allerlei spieren. Vooral in schoudergebied en lendenen zijn plekken waar snel problemen zijn met spieren.

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 19:09

Wie van jullie voert er eigenlijk naar tevredenheid Pavo Mobility? Ik heb nog 3 kg staan welke weg mag. Mijn paardje reageerde er helaas niet goed op.

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 23:55

Ik bedoelde 1,3 kg van de Pavo Mobility welke ik nog heb staan. Iemand belangstelling?

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 10:02

liespower: hoe is het met je paard???
ik ben erg benieuwd! het is alweer even geleden dat we je hebben gehoord.

hier gaat het wel goed, gisteren liep Mister wel behoorlijk stram, maar dat had ik wel verwacht, we hebben maandag even heel erge ruzie gehad, en toen heb ik hem even in de roundpenn flink laten lopen! ik had even zoiets van: als je zo'n grote mond kan hebben tegen mij, dan kan je ook flink doorlopen! }>
en zeiknat van het zweet heb ik hem eruit gehaald en daarna buiten een rondje uitgestapt, want dat was ik eigenlijk alleen van plan voor die dag.

vanavond ga ik hem even rustig aan de longe zetten, en ik hoop dat hij weer helemaal zuiver loopt.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 10:05

Maris schreef:
Heb je nog ergens traumeel gel liggen ?? Want dat is ook ontstekingsremmend en kan je zachtjes op de knie smeren misschien ?!

Zie nu pas dit bericht. Dat gaat niet helpen, dosis is niet hoog genoeg en het komt niet diep genoeg in het gewricht. Ben zelf ondertussen net zo brak als mijn poownie, ik heb twee overbelaste polsen waardoor ik niks meer kan en mag. Volgens staleigenaresse is ze wel opgeknapt, ze is alerter, actiever en ze heeft een andere uitstraling. Ga vanmiddag even kijken.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 11:31

Je hebt ook traumeel druppels of tabletten :)* dat komt overal. Kan je zelf dan ook nemen... ;)

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 16:02

haha ik ben dus niet de enige die zn paardje wel eens op die manier behandeld.

hoe gaat het idd met je paardje liespower?

hebben jullie nog advies voor mij. nort staat al langere tijd aan diarree. niets verandred qua brok meusli. hooi pakken veranderd wel natuurlijk. maar kom er niet vanaf. al gestopt met kuil. brok meusli verminderd. heeft stro. krijgt geen slobber. dap zei kijk het nog maar even aan gezien de laatse rekeningen goed idee.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 16:17

vlozaad geven ?! Alleen pak je daarmee de oorzaak niet aan ....
Ik las laatst ergens dat dunne mest rond deze tijd ook kan wijzen op een wormbesmetting. heb je dat al gecontroleerd ?

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 18:19

Of misschien komt het van een medicijn of supplement dat hij heeft, is daar iets in veranderd?

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 19:14

Norton, misschien zand in de darmen?

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 20:52

wij doen op stal ontwormen via mest onderzoek en hij is de laaste keer ontwormt ga morgen gelijk vragen of in mn administratie kijken hoe lang dat geleden is. want dat zou idd kunnen in zn mest zie je echter geeen wormen zitten heb dat al gecontroleerd.

ik ben totaal gestopt met de suplementen sinds ik denk 2 weken en daarvoor had hij het al. tis ongeveer begonnen toen zn si ingespoten is maar volgens dap komt het daar niet door. hij heeft mok maar oook daar kan het niet door komen volgens dap.

waar kun je dat vlozaad krijgen of is dat soort van lijn zaad?

ze staan in de paddaock in het zand en vorige pak hooi zat idd grond op maar dan spoel ik mn hooi altijd minimaal kwartier . hoe kom ik daar achter. mar zou hij dan naar 6 wkn nog niet al het zand eruit gepoept hebben?

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 21:23

Mister01 schreef:
liespower: hoe is het met je paard???
ik ben erg benieuwd! het is alweer even geleden dat we je hebben gehoord.

hier gaat het wel goed, gisteren liep Mister wel behoorlijk stram, maar dat had ik wel verwacht, we hebben maandag even heel erge ruzie gehad, en toen heb ik hem even in de roundpenn flink laten lopen! ik had even zoiets van: als je zo'n grote mond kan hebben tegen mij, dan kan je ook flink doorlopen! }>
en zeiknat van het zweet heb ik hem eruit gehaald en daarna buiten een rondje uitgestapt, want dat was ik eigenlijk alleen van plan voor die dag.

vanavond ga ik hem even rustig aan de longe zetten, en ik hoop dat hij weer helemaal zuiver loopt.

Ze loopt niks te zijn in de bak.
Het is zo tegenstrijdig, ze wil zo graag.
Als ik haar meeneem naar het touwtje of op buitenrit dan danst ze mee, snuiven, stuiteren, trekken,
Gewoon energieoverschot.
Maar ze mag gewoon niet met je werken omdat het levensgevaarlijk is,
Het is gewoon echt om verdrietig van te worden...

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 21:51

Is de da al geweest dan ?

Vlozaad zijn psylliumvezels. Die werken tegen zand in de darmen en kunnen ook stoppend werken omdat ze vocht ( dus ook teveel vocht in de darmen ) opnemen. Zandweg etc zijn ook van die producten, alleen zijn vlozaadvezels veel goedkoper.
Wormen zie je zelden zo in de mest ( dan ben je echt al heel laat ), dus dat zegt niet zoveel

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 22:12

Ja, deze blijft ook volhouden dat er niks aan de hand is.
Ze staat iig onder strenge controle dus het zal wel goed zijn..

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 22:14

Ik snap het niet helemaal ? Als je met haar wandelt gaat alles goed, "alleen" dan met rijden niet ?

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 22:15

Met rijden, draf & galop maar ook in het longeren, loslaten in de bak,
Dan struikelt ze en ligt ze op de grond... en dan echt plat

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 22:17

Dus meer op zachte ondergrond en dan in hoger tempo ? En struikelt ze dan van achteren of voor ?

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 22:19

Maakt niet uit, weg, berm, bak, zandpad, snel, langzaam, maakt niks uit,
Ze struikelt voor en gaat na een aantal keer struikelen languit..

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 22:21

Heb je al eens aan rechtrichten gedacht ? Zodat ze minder gewicht heeft op rechtsvoor ?
En een supplement met Hyaluronzuur erin ?
Zijn haar hoeven wel helemaal in orde ( ivm het struikelen ) ? En haar schouders ( kan ze haar been niet goed optillen vanwege schouderspanning misschien ??) en eerste rib ?

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 22:24

Ze is helemaal nagekeken, foto's late maken,
Maar zoals je al misschien hebt kunnen lezen,
Zit het in beide voeten bij de hoge overhoef.
Ze heeft speciaal beslag wat de afrolcapaciteiten bevordert.
Ik heb lessen rechtrichten met haar gevolgd en dat ging eigenlijk super goed.
Dit heeft alleen voor haar struikelen niet geholpen.

Natuurlijk is ze ook helemaal op de foto gezet om andere problemen tijdig te vinden.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 22:25

Hoge overhoef, zit dat onder de kroonrand ?
En dat hyaluronzuur, heb je daar al eens naar gekeken ?
hoefschoenen al eens geprobeerd ? Die kunnen ze zelfs leveren met een super zacht zooltje, zodat ze meer demping hebben.

http://www.youtube.com/watch?v=fxIbHdx6PaM ! decreases calcificaties in de side bone. Volgens mij is dat hoge overhoef ?????

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 22:34

Weet je wat het is, we hebben ondertussen al zo ongelooflijk veel voor haar geprobeerd,
En niks helpt gewoon. Dus ik wil het niet zo benoemen maar ik denk dat ik de strijd tegen artrose gewoon aan het opgegeven, ik weet het gewoon echt niet meer.
Je voelt je zo machteloos en zo eenzaam.
Je wilt haar helpen maar dat kan gewoon niet..

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 22:37

Niet opgeven ! Dat hyaluronzuur schijnt echt een wondermiddel te zijn vaak !!!
En die hoefschoenen en die link die ik je doorgaf. Dat gaat toch over hoge overhoef ?