Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
iana schreef:@Marlis
Heb jij ook een HB Haf? Fijn als ze haar "peepstreek" weer liet zien![]()
Ze zijn zo zielig hé als ze pijn hebben, ik mis die streken dan zo erg.
Jana heeft in het begin zeker 3 weken stokkreupel gestaan, ik heb haar ongeveer 2 maanden pijnstillers gegeven en dat luchtte op.
Hoelang heeft ze het al?
FahyaFemke schreef:iana mijn klant kreeg pas groen licht voor de wei als de pony overal GOED liep. dus ook op de verharde weg. Op zand / in de weide kunnen ze al sneller beter lopen. Maar ga niet te snel naar de wei... je kunt beter nog even wachten tot het echt helemaal over is, en dan pas op de wei..
marlis je filmpjeze loopt duidelijk met heel veel pijn.. zet ze aub niet in die hit actief stal.. veel te pijnlijk voor haar om te lopen, en als ze de laagste is rang is gaat ze het heel moeilijk krijgen!
FahyaFemke schreef:Marlis de dierenarts zei tegen mij toen ook zand in de stal, of een heeeele dikke laag stro. en t liefst niet uitmesten. want dan maak je een potstal en een potstal is zacht.. dus dan zou je nog kunnen overwegen (mits dit gaat met je pony) om haar op vlas / zaagsel te zetten!
janouk schreef:Voor jou geruststelling misschien, Marlis.![]()
Image liep vele malen slechter dan Pepe. Die kon überhaupt niet op het harde bewegen. Ik heb haar maanden niet op het harde gehad. En dat is ook goed gekomen.
Thirteen schreef:Hallo,
Ik kom hier ook weer binnenvallen ... Helaas...
2jaar geleden was mij haf erstig hb aan beide voorbenen, door een combinatie van factoren.
Het is een verschrikkelijke, lage tijd geweest met heel veel traantjes, vallen en opstaan, maar we zijn er na 8maanden doorheen geraakt.
Het ging goed met ons, 2 weken geleden zelfs nog met haar gesprongen, de hb leek even vergeten.
Tot deze morgen dus ...
Ze stond terug op de weide en gisteren de draad een half metertje verzet zodat ze wat gras bijhadden (gaat al 2jaar goed op deze manier...) en vanmorgen trof ik haar met een dikke manekam en 2 gestekte voorbenen aan... meteen aan haar benen gaan voelen : lichte pulsaties ... (vreselijk, het is mijn schuld !)
Da gebeld, acute beginnende hb, maar hij had hoop, we waren er snel bij, ze is onmiddelijk van de weide gegaan, 2spuiten gekregen en 10 dagen poedertjes geven.
Hopelijk komt het deze keer ook weer goed.
Nu zit ik wel met een voederprobleem, ik heb maar 5 pakjes hooi van vorig jaar meer..., weet iemand een alternatief voor ruwvoer ? Zou ze bietenpulp mogen krijgen of bevat die ook nog teveel zetmeel ? Zemelen ? Of andere tips ?
Marlis schreef:Hoeveel wil je voor die matten hebben? Is een box van 3x3.
Ondanks het weinig ruwvoer wat ze eet, schijnt ze haarstal met stro niet op te eten en had ze nog een lekker stro bedje liggen.
Nee dan zit je met de afvoer ervanmag natuurlijk niet bij het stro op de mesthoop.
Peeps heeft 2x een zweer gehad re achter maar toen liep ze totaal anders idd. Echt dat beenm niet willen belasten en op 3 benen of heel hoog lopen.