En dit was nog in teddyberen vacht die er vorige week vrijdag vanaf gegaan is.
Hij staat op het moment nog steeds zonder grasmasker en dit gaat heel goed, maar ja hij word ook heel goed in beweging gehouden.

En val nog steeds kleine beetjes af.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Wendy15 schreef:Bedenk me trouwens net dat inmiddels van bijna alle paarden in het topic de hoeven weleens langs heb zien komen, maar dat ik niet bij iedereen een koppie erbij heb!
Marcella schreef:Daar zit ook nog een klein kapje op de hals.
Marcella schreef:Heeft trouwens iemand de website van die paardenweegschaal die op stal langs kom. Had hem maar dat staat nog op oude laptop die overleden is.
janouk schreef:@JP en Esther
Volgens mij hadden wij deze discussie toch ook al, toen ik terug kwam van Texel. Voor mij ook het Noorden. Het viel mij daar op dat de paarden, die ik gezien had, allemaal dik waren. Het leek me daar nog moeilijker dan bij ons om de paarden schraal te houden; blijkbaar is de bodem, gras, lucht daar rijker.
Maar ik ga me niet meer mengen in deze discussie![]()
Yoika schreef:als ik jou verhaal lees ... ik herken het helemaal : Ik was ook net van plan om met haar aangespannen te gaan rijden... Het tuig heb ik al en ze heeft het één keer aangehad (ze reageerde er trouwens heel goed op) Ik 'was' op zoek naar een wagentje ... Maar nu zitten die plannen weer in de kast...
Ik herken heel goed je gevoel, komt het ooit nog goed, zal ze nog op het harde kunnen lopen ... (Momenteel gaat het goed maar ik ben ook zo verschrikkelijk bang voor herval...)
Morgen neem ik ook eens m'n fototoestel mee naar de paarden, ik wil ook haar koppie en (dikke) nek tonen. (Alleen nog even uitzoeken hoe je foto's moet plaatsen)
Mjay schreef:Ik ben benieuwd wat jullie ervaring is met de bevangenheid, mn pony is 3 maanden terug bevangen geweest (hij staat stil vanwege een knieblessure) en heeft er nu weer een terugval, hij loopt al beter als verleden week maar wat is jullie ervaring wanneer waren jullie paarden rad? wat kan ik verwachten? ik denk dat als ik hem weer consequent kan rijden de bevangenheid minder de kop op zal steken maar ik ben toch bang dat ik hier mee blijf slepen dus wat is jullie ervaring? moet ik me zorgen maken om veel terugvallen als ie wel gewoon kan werken?
er zijn fotos gemaakt en het hoefbeen is licht gekanteld de dierenarts verwacht herstel dus het is absoluut geen hopeloos geval maar ja na die knieblessure ben ik het gekreupel zo zat... het duurt al een half jaar (de knieblessure dan niet de bevangeheid dat is nu een week aan de gang terwijl de knie nu goed schijnt te zijn)..... vandaar dat ik graag wil weten wat jullie ervaringen zijn
Sleeper schreef:Ik zie alleen maar iets te zware paarden (met alle respect!) voorbij komen. Mijn paard, alleen hb geen ir, is niet te dik (integendeel) en dit jaar toch ook al 2x bevangen geraakt. Nu is ze echt mager en ben ik me serieus aan het af vragen hoe ik haar wat dikker krijg voor de winter.