Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
singasong schreef:Wat mij opvalt aan alle beslagen voetenfoto's die hier voorbij komen is dat bijna de hele wand aan de buitenkant wordt gevijld. Wat is hier de reden van? Het maakt de hoefwand alleen maar zwakker.
Lady1969 schreef:Jap zijn hielen zijn idd hoger als dat ze waren want anders gebeurt er namelijk dit:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-SZQX8YMJ.jpg
Dan zakken zijn voeten heel erg uitelkaar, worden de voorvoeten ovaal, knijpen zijn hielen en loopt hij belabbert...
Vandaar nu bewust iets hoger!
Garnituur is idd krap ben ik met je eens, echter in de 7 wkn dat hij op zijn ouwe ijzers stond is hij er keurig op blijven staan, dan ga ik er maar vanuit dat het toch wel voldoende zal zijn.
Kroonrandje hou ik in de gaten anders volgende keer ff de kwartieren uitvijlen.
Stiekem hoop ik dat hij over 8 wkn zoveel gegroeit is dat ik hem weer bloot kan proberen hoor.......
Arabesk schreef:Lady1969 schreef:Jap zijn hielen zijn idd hoger als dat ze waren want anders gebeurt er namelijk dit:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-SZQX8YMJ.jpg
Dan zakken zijn voeten heel erg uitelkaar, worden de voorvoeten ovaal, knijpen zijn hielen en loopt hij belabbert...
Vandaar nu bewust iets hoger!
Garnituur is idd krap ben ik met je eens, echter in de 7 wkn dat hij op zijn ouwe ijzers stond is hij er keurig op blijven staan, dan ga ik er maar vanuit dat het toch wel voldoende zal zijn.
Kroonrandje hou ik in de gaten anders volgende keer ff de kwartieren uitvijlen.
Stiekem hoop ik dat hij over 8 wkn zoveel gegroeit is dat ik hem weer bloot kan proberen hoor.......
Hoge hielen werken juist knijpen op een hoef, doordat de straal de grond niet raakt zet de straal niet uit wanneer de hoef neerkomt en komt de hoefwand aan de achterkant naar binnen ipv naar buiten. Leg mij eens uit hoe lage hielen dan voor een knijpend effect kunnen zorgen.
Waardoor zou een hoef uit elkaar zakken als je de hielen gelijk maakt met de zool?
Zack schreef:@arabesk
Dat is een feit, het hoeft niet altijd even logisch te zijn.
Arabesk schreef:Zack schreef:@arabesk
Dat is een feit, het hoeft niet altijd even logisch te zijn.
Dat is nou het mooie aan paardenhoeven dat bepaalde processen dus juist wél logisch verlopen. Er zijn vaste patroontjes te herkennen en dat maakt het ook zo interessant. Hoeven gedragen zich net zo logisch als de stelling van pythagoras, hoeven zijn geen magische onderdelen van een paard die zich willekeurig gedragen.