nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

deedee19

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 22:23

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 22:37

Leuk gemonteerd zeg dat fimpje!
Blijven de easyboots zitten zonder gaither? Ik vind je schoenen er netjes uit zien. :)

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 23:20

Ik heb ook jaren gereden met easyboots zonder gaiters, zelfs door modderplassen in het bos.
Voor de wagen nooit eentje verloren, op wandeling tijdens wilde stuiterpartijen in het losse zand, wel eens eentje verloren.
http://www.youtube.com/watch?v=fK1uvKKtp7s

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 23:25

Tabloid heeft sins vandaag hoefijzers, ik ga eens zien hoe dat gaat en dan kijk ik wel na die kleine cavalio's.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 15:33

Heb mijn easyboot binnen :D.. nu alweer 2 ritjes mee gemaakt.
Achter heb ik de easyboot met gaithers en daar is er een van uit gegaan en hing nog aan zijn been (ohz buiten rijden in volle galop) omdat deze normaal voor zitten en ik toch wilde wisselen kwam ik er na deze rit achter dat hij iets ruimte heeft zodat het beetje kan draaien. Isapaardje: jij hebt bij je cavallo's zo'n vulling in gedaan kan dat ook bij mijn easyboot werken?

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 18:04

SIEMxFUNNY schreef:
Leuk gemonteerd zeg dat fimpje!
Blijven de easyboots zitten zonder gaither? Ik vind je schoenen er netjes uit zien. :)

Zoals je in het filmpje kunt zien ja :D Deze zijn aangeschaft in ik geloof 2004. Toen had je iig nog geen schoenen met gaithers. Nou en zo lang gaan ze dus ook al mee. Ben hem maar ooit één keer eentje verloren. Nou in al die jaren is dat te verwaarlozen (heb hem trouwens terug gevonden)

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 19:49

Ik kan niet wachten totdat ik de easyboots binnen heb :):)

Gister voor het eerst een klein galopje gedaan met de Cavallo's en ze zaten helemaal keurig nog :)

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 20:08

Trouwens wat ik nog wilde zeggen...zolang je backstraps in je easyboots hebt dan kun je zonder gaither rijden. Dat hebben de mijne ook zoals op het filmpje te zien. Ik vind het wel zo veilig zonder gaithers, want vind het een eng idee dat de schoen uit gaat en de gaither aan het been blijft hangen. Niet alle paarden kunnen dat zo waarderen denk ik.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 20:11

Leuk filmpje deedee, heerlijk muziekje ook erbij!
Ik ga deze week aan de slag om de achterschoenen passend te krijgen, vandaag 'n rit gemaakt met alleen voorschoenen maar de paden waren enorm hard en Gim liep op 't eind echt gevoelig. :(:)
Vandaag voor 't eerst passeerden we 'n groep wandelaars waarvan er één zei 'Heee dat paard heeft schoenen aan'. :D

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 20:22

Ik zie mensen ook zo vaak kijken met een hoofd van HUH?? Nu zijn hoeven weer gekapt zijn ploffen ze ook een beetje voor (hij zit er een beetje tussen in qua maat) dus je hoort ons wel aankomen. Achter passen de schoenen maar net. Als hij weer gekapt moet worden rijd ik meestal zonder schoenen achter. Die zijn namelijk toch wat sterker.

p_ponypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 20:25

ik heb geprobeerd in mijn Renegade hoefschoenen gelpads van cavallo te maken maar dit lukt echt niet! heb blijft niet zitten ook niet met mega lijm. ik ben nu aan het kijken voor nieuwe hoefschoenen.... ik wil geen smit schoenen omdat als de hoef iets verandert de schoen niet meer past en ze erg prijzig zijn. het gaat mij er om dat ik met de schoen kan rijden (alle gangen) en dat de schoen heel veel zachtheid biet! welke schoen kan ik het beste nemen? (het liefst dus niet te duur)

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 20:34

Zijn de Cavallo's niks voor jou? Ik persoonlijk vind de Easyboots (gewone standaard) nog het allerfijnst (mits ze heel goed passen anders zijn het ondingen) Ze zijn namelijk ook lekker makkelijk in onderhoud.

p_ponypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 20:42

ik zit nu zelf ook aan de cavallo's te denken.... hebben jullie nog tips voor wat ik er nog anders in kan leggen dan de pad's van cavallo zelf..... iets wat heel veel zachtheid geeft...

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 20:44

je hebt in plaats van de Cavallo's ook de Delta's. Zijn eigenlijk hetzelfde als de Cavallo's, maar dan van canvas gemaakt in plaats van leer. Dus ook goedkoper.

Deedee, prachtig filmpje en een schitterende fjord :)
mooie muziek ook, wat is het?

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 20:48

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 20:49

Heeft iemand een site v/d Delta's?

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 20:50

p_ponypaard schreef:
ik zit nu zelf ook aan de cavallo's te denken.... hebben jullie nog tips voor wat ik er nog anders in kan leggen dan de pad's van cavallo zelf..... iets wat heel veel zachtheid geeft...

Ik weet niet of je deze op maat kan knippen http://www.natuurlijk-ruiterschap.nl/we ... cts_id=274 . Die heb je in verschillende hard / zachtheden.
Heb er zelf geen ervaring mee.

Waarom had je eigenlijk pads in je hoefschoenen? Volgensmij zijn de Renegades niet gemaakt om pads in te doen toch ?

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 20:51

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 20:55

deedee, thanks. ;)
ik zal mijn man eens vragen om dat op zijn hobo te spelen :)ddd

p_ponypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 21:01

nee idd daar passen geen zooltjes in... maar omdat hij zo gevoelig loopt (bevangen geweest, dunne zolen) zoek ik iets dat zachter is.... en de renegades geven totaal geen zachtheid....

p_ponypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 21:05

ik lees op die site dat de delta 80 euro per schoen is cavallo is toch 139,95 euro per paar?

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 21:09

Ik maak zolen van vilten ondertapijt.
Is ongeveer halve cm dik en deukt wat in als de voet erop staat. Zacht en toch comfort en passen in alle schoenen (makkelijk op maat te knippen en eventueel wasbaar :o)

Ik heb daarvan inderdaad ook binnenvoering gemaakt in de Cavallo's (dus ook zijkanten daarmee opgevuld).
Of dat gaat werken in de easyboot ? Geen idee .. nog nooit uitgeprobeerd.
Ik zet zelf de rubber kapjes op de weerhaken aan de binnenzijde, waardoor de schoen al echt veel smaller wordt, en eventueel is de kabel nog anders te spannen zodat de schoen ook strakker aan gaat (kabel bovenaan kruisen).

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 00:06

rubber op de weerhaken en kruis in het draad heb ik inderdaad gedaan. Zal het is proberen met zoiets erin waar haal je dat?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 00:12

deedee19 schreef:
Trouwens wat ik nog wilde zeggen...zolang je backstraps in je easyboots hebt dan kun je zonder gaither rijden. Dat hebben de mijne ook zoals op het filmpje te zien. Ik vind het wel zo veilig zonder gaithers, want vind het een eng idee dat de schoen uit gaat en de gaither aan het been blijft hangen. Niet alle paarden kunnen dat zo waarderen denk ik.

gelukkig gaf tum er niet veel om stond zelf braaf op rust toen ik afstapte om ze weer om te doen.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 10:53

L_Rivaldo schreef:
Zal het is proberen met zoiets erin waar haal je dat?

Tapijt zaak. Vragen of je een reststukje vilten ondertapijt mag en leg daarbij uit waar je het voor nodig hebt. Grote kans dat je het gratis mee krijgt. Je doet lang met een m2 :D