Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gulpje

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 09:30

Succes vandaag, gaat goedkomen!

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 10:28

heel erg veel suc6 vandaag, hoop dat de scan goed is.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 10:33

Succes!
Ik heb helaas vrijdag te horen gekregen dat het toch weer mis is met de pees van mijn paard (die na 2 jaar revalideren eindelijk stabiel was). Ze is nu dus volledig afgekeurd, zelfs voor recreatie-ritjes. Gelukkig was de veearts wel vrij zeker dat ze weer pijnvrij te krijgen is. We gaan nu 6 weken revalideren en als ze niet meer kreupel loopt mag ze lekker op het land/uitloop van haar pensioen genieten en eventueel nog wat wandelen aan de hand. Het is niet anders...

_E_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 11:01

Nou ik meld me ook maar in dit topic, al wordt je hier bijna bang van alle lange revalidatie periodes waar een aantal van jullie al in zitten!

Op 2 juni zijn m'n paard en ik samen gevallen in het parcours, wat haar een peesblessure opleverde. Was me eerst nog niet opgevallen maar 's maandags ging ik rijden en liep ze net niet lekker. Niet echt kreupel maar net niet helemaal rad. Kijken, en ja een dikke warme pees rechtsvoor. Direct begonnen met koelen en donderdags een scan laten maken. Een klein scheurtje in de pees.
Nu dus boxrust, veel stappen en koelen. Zitten nu in onze 4e revalidatieweek maar heb het gevoel dat we al zó lang bezig zijn, pff... 24 juli moeten we weer heen voor een scan, als die goed lijkt zouden we misschien mogen beginnen met draven.

De dierenarts was wel positief, hij ging er wel vanuit dat dit weer helemaal mooi ging genezen en dat hij straks gewoon weer kan springen. Ik hoop het echt zo, want hij sprong zo goed de laatste tijd....

Verder houdt hij het nog braaf uit op stal, maar met stappen begint hij nu af en toe toch wel wat ondeugender te worden.

Allemaal succes met jullie paarden, het kost veel tijd en energie ben ik al wel achter gekomen ;)

kruimeltje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 17:34

@e balen zeg hopen dat het mee valt.
Ben benieuwd hoe het met qizz is gegaan.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 19:58

Ik ook!

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-12 20:35

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

zoooooooooooooooooooooooooooooooooooooo'n goed nieuws!!!!!!!!!!!!!

had ik echt niet durven denken. Oke, ik had gehoopt dat het been dik was van de week ivm einschuss,
en dat bleek ook zo te zijn, maar daarna kreeg ik te horen dat ie helemaal goed was en dat we alles weer mogen doen (met beleid uiteraard), crossen, springen etc.. hij heeft wel 3x gezegd: wat bizar, wat bizar... Het was zo goed hersteld, dat had ie nooit verwacht en daar stond ie echt versteld van...
hij bleef maar kijken,..

Ook heeft hij het andere voorbeen gescand om te vergelijken,.. gelukkig was ook die goed ;-)

alleen was zowel hij (mn paard) als ik mega gestressed (hij had diarree en je moest oppassen waar je stond, het spoot er halverwege de klep uit :j ), ik sukkel, had m vóór niet goed losgemaakt en de stang weggehaald en zo kwam ie al vallend de klep af, gelukkig brak het halster en was ie snel los, maar zijn hele hak is kaal en been is wat kapot aan de binnenkant. Dus dat heeft ie ook gelijk maar even behandeld, maar dat was oppervlakkig. Gos wat stom, kon mezelf wel,.. was er gewoon echt niet bij met mn gedachten, zoiets gebeurd me nooit.

Uiteraard wou ie daarna de trailer niet meer in,.. maar met heel veel geduld vertrouwde ie het weer en is het allemaal goed gekomen. Tot thuis waar ie weer als een gek achteruit stormde en weer op zn knieen lag :+ . Dus als ie morgen weer een olifantsbeen heeft weet ik waarvan :+ .

Dit jaar blijf ik mooi nog rustig aan doen... hoop volgend buitenseizoen weer eens B te springen (moet ik eerst weer een startkaart aanvragen en voor deze paar maanden doe ik dat niet meer,.. en in de winter rij ik toch bijna geen wedstrijden).

Men ben echt zo blij,.. dit had ik echt niet verwacht. Zelfs crossen mag weer,.. (maar ik weet niet of ik dat wel doe :o ). Verder was ie supertevreden over de smid, hij was al veel rechterop komen te staan. Kon ie nog wel last van blijven houden iedere kapbeurt, maar dat was echt nodig om hem rechterop te krijgen. De smid moest tot het uiterste gaan en dat deed deze smid ook. Vandaar zijn reactie, wat normaal was.

15 juni vorig jaar is het gebeurd,.. dus een ruim jaar en dan toch nog heel goed nieuws,.. was niet voorspeld aan het begin.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 20:43

Dat is super nieuws Quiz!!! Wat mega geweldig voor jullie 2 :D . Ik ben echt heel blij voor je :D .

marsmars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 21:12

Wat een goed nieuws quiz :D! Super!!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 21:19

Wat fijn nieuws !

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-12 21:28

Ja ben echt superblij ;-) nog ff een foto van pas geleden

Afbeelding

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 21:32

wat fijn nieuws Qizz :)

lester heeft een tijd alleen gestaan vanaf hij zijn blessure kreeg, maar nu na veel wikken en wegen heb ik hem toch maar weer bij zijn vriendjes gezet, het brak mijn hart dat hij elke dag heel hard hinnekend naar me toe kwam, dat doet hij namenlijk nooit, en nu moesten er een paar stukken land rust hebben waaronder die van lester waardoor hij verder van zijn vriendjes af zou komen te staan en toen maar besloten om hem gewoon weer er bij te zetten.
of zijn been nog goed komt is toch niet zeker en ik ga hem niet voor de rest van zijn leven alleen zetten.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-12 21:34

Ah ja,.. mijne heeft ook heel lang alleen gestaan, wel naast de rest, maar toch alleen. Hij bloeide helemaal op toen er een nieuw (rustig) vriendinnetje bij m in kwam. Zij nam hem ook helemaal op sleeptouw. Als die ander maar niet z'n onbenul is zal het vast wel gaan.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 21:40

Wat een leuke foto :D . Jullie staan er allebei heel blij op :j .

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 21:49

lester is nogal dominant en zal zich niet zo snel op stang laten jagen, de anderen hebben ook erg veel respect voor hem dus ik ben er niet zo bang voor dat er door een ander iets niet goed gaat.
hij heeft een tijdje met een bejaarde pony gestaan die eigenlijk altijd alleen staat, maar na een tijdje moest zij op een wei met meer gras omdat zij anders te mager werd en lester is nu bijna 2 jaar geleden HB geweest dus mag absoluut niet op lang gras dus gingen die 2 weer uit elkaar, daarna is het hinneken naar mij begonnen.

Wendie1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 22:29

Goed nieuwsss!!! Gefeliciteerd!

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-12 22:32

dankje!!! ;-)

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-12 22:33

MontyRulezz schreef:
Wat een leuke foto :D . Jullie staan er allebei heel blij op :j .

hihihi zijn we ook :=

nu alleen morgenvroeg weer ff stressen of zijn achterbeen nou weer megadik is,..
zag er nl wel lelijk uit,.. hoop dat dat ook meevalt

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 22:36

Wat geweldig Qizz!!!!

kruimeltje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 22:39

Fijn hoor dat goede nieuws! Leuke foto, leuk koppie.

Had er vandaag weer wat bij.... Pak ik Hem uit de wei om lekker te gaan rijden weer beetje draven.
Linkeronderbeen helemaal onder het bloed :n goed afgespoeld.. Dikke vette snee tot op het bot van 5 bij 1 cm. Resultaat drie hechtingen en mooi verbandje!
Dacht even dat in nog hengst was( hij is 12!) merrie was zich aan het opdringen ernstig hengstig, hij erop, merrie bedacht zich. BAM vette klap resultaat snee.

Ach we waren toch al gewend niet teveel te doen. Dit kan er ook nog wel bij!

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-12 22:42

Gulpje/Kruimeltje: thanx! ;-)

och jeetje Kruimeltje wat ontzettend balen!!!!!!!!!!
Wat een schrikken zeg,.. was dat het "goede"been?

kruimeltje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 22:48

Qizz schreef:
Gulpje/Kruimeltje: thanx! ;-)

och jeetje Kruimeltje wat ontzettend balen!!!!!!!!!!
Wat een schrikken zeg,.. was dat het "goede"been?

Noop geblesseerde been. |(

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-12 22:52

jeetje dat is echt dikke pech zeg :(:)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 08:36

Qizz wat een nieuws! gefeliciteerd!

Kruimeltje, dat is balen. Heeft dat ook effect op de peesblessure?

Ik wilde met Vies eigelijk terug naar de kliniek om hem te laten controleren voordat ik weer ga trainen voor het springen, maar ik denk dat ik het anders doe. Ik denk dat ik een van de plaatselijke dierenartsen een klinische keuring laat uitvoeren en als dat goed is dan ga ik gewoon écht aan de slag en twijfelen ze maar een beetje, dan maak ik een afspraak bij de kliniek.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 10:09

Jeetje Kruimeltje wat balen :(

Annetje, als je het écht zeker wil weten zou ik gaan scannen. Zeker als je wil springen :j