Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
FaberSmid schreef:[VN] Nederlandse combinaties uitgesloten op EK endurance
Scoxxx en Arabesk jullie hebben verstand van endurance, weten jullie of die combinaties hoefschoenen of beslag hebben?
Arabesk schreef:FaberSmid schreef:[VN] Nederlandse combinaties uitgesloten op EK endurance
Scoxxx en Arabesk jullie hebben verstand van endurance, weten jullie of die combinaties hoefschoenen of beslag hebben?
Ik heb geen verstand van endurance, na één wedstrijd hield ik het voor gezien, omdat de meeste wedstrijden ver weg zijn en ik hier een prachtig bos op 2 minuten stappen heb.
Tot nu toe is Carmen nog steeds op kunststof beslag verschenen op de wedstrijden, maar het fijne weet ik er ook niet van.
Ik kan je wel een heel aantal succesverhalen geven uit het buitenland van ruiters die hun paarden op hoefschoenen hebben en daarmee succesvol endurancewedstrijden mee uitrijden. (http://www.easycareinc.com/Our_Boots/ea ... nials.aspx) En er komen ook steeds meer successtories bij van mensen die zelfs zónder hoefschoenen ritten goed uitrijden. (http://www.endurancehorse.co.za/Default.aspx?tabid=33)
Farah_ schreef:Westernfreak schreef:Ik rijd Salty dus ook bloothoefs, in klasse II. De langste afstand die ik met haar gereden heb is de 60 km. op de Holterberg, niet echt een aanrader voor blootvoetgangers trouwens ! Op het parcours kom je nogal eens paden tegen met veel steentjes.
Toch hebben we ook daar 3x een A gehaald voor locomotie
Same here! Mijn pony (haflinger) loopt ook klasse II-wedstrijden zonder ijzers en dat gaat tot nu toe prima. Ik heb nog nooit een B op locomotie gehad en haar hoeven zijn inmiddels keihard. Vorig jaar ook Onstwedde 54 km zonder ijzers gedaan en ook dat was goed te doen. Dat was wel een wedstrijd met meer verharde weg erin dan op bijv. de veluwe, maar als je paard daar ook aan gewend is, is dat geen enkel probleem!
FaberSmid schreef:Duidelijk Arabesk, dacht dat u endurance rijdt. Scoxxx rijd toch nog wel endurance?
Was nieuwsgierig omdat de Nederlandse deelnemers de paarden moesten terug trekken of afgekeurd waren ivm kreupel?
Arabesk schreef:Tja dat is dus nou ook precies wat ik tegen sport heb; als er zoveel paarden uitvallen, tweederde in dit geval, waar zijn we dan mee bezig? Zijn we dan niet onze paarden over hun lichamelijke grenzen heen aan het jagen?