Naam Natuurlijk bekappen misleidend?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Naam Natuurlijk bekappen misleidend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 19:54

Doe je gelijk de bak even waar het paard in stond van de getoonde foto's? Na het bekappen zat er nog bijna net zo veel stront in de hoeven dan ervoor.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 19:56

Wat ik dan nog wel even een interessante vraag vind mbt tot de hoefschoenen. Waarom idd? Omdat de hoeven dan minder snel slijten? Dat is toch juist goed? Is er weer minder te veilen, of ben ik nu gek?
Daarnaast zijn hoefschoenen ook helemaal niet gezond. Ken meerdere paarden die na het lopen met hoefschoenen alleen nog maar wilden liggen Nagelbijten / Gniffelen
maar dan zullen ze wel weer niet goed gepast hebben

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 19:57

Ik ga zo naar mijn paard tussen de regenbuien door. Lachen

Ik vind die foto's er vreselijk uitzien. Dat is niet het NB wat ik laat doen bij mijn paard.
Helaas zijn er ook foto's van TB paarden, waar ze er niet fijn uitzien. Verdrietig
Vorige week was er nog een topic van iemand waarbij van alles fout is gegaan met TB.
Zo is er aan beide kanten altijd wat.

IK ben zeer tevreden met NB. Mijn paard nog meer. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 19:58

Ik vrees dat we richting de omgekeerde wereld gaan, wij blootsvoets over stenen, puin, glas, noem maar op, en onze paarden met schoentjes aan waarmee de voeten geirriteerd raken.
Goed, ik heb een keer een hond zien fietsen met klompen aan, maar dat had ik achteraf gedroomd.

Nadya, jij hebt een goede NBer, wees daar maar trots op!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 20:00

Ik loop zelf het liefste op blote voeten, hoor. Knipoog
Schoenen vind ik een noodzakelijk kwaad. Zodra ik thuis kom, gaan ze uit. In de winter met sokken, dat wel. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 20:01

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-10-22 12:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 20:02

suleilitha schreef:

Dank je, maar het doet wel pijn om zulke negatieve dingen te lezen over een theorie, waar ik zelf aardig in geloof. Knipoog

Overigens geeft W zelf ook cursussen, he. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 20:02

Hm, er zijn zeker ook prutsers in de TB-sector, al vraag ik me dan wel weer af hoe die aan een diploma zijn gekomen...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 20:03

suleilitha schreef:
Hm, er zijn zeker ook prutsers in de TB-sector, al vraag ik me dan wel weer af hoe die aan een diploma zijn gekomen...

Dat vraag ik me in andere sectoren ook regelmatig af, hoe mensen aan hun diploma zijn gekomen..... Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 20:03

Nadya, ik heb een cursist die opgeleid is door W. tien keer zo hoog in het vaandel als iemand die, nou ja niet is opgeleid en dan ook nog cursisten meent te moeten afleveren.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 20:04

KiWiKo schreef:
*pakt popcorn en een biertje, en gaat hier eens rustig voor zitten*

Heerlijk...
Kunnen jullie ook na 00:00uur hiermee doorgaan, heb ik wat te lezen tijdens mijn nachtdienst Haha!

Ik vind NB uiterst gevaarlijk, juist omdat er cursussen voor worden gegeven...
De cursus kàn goed gegeven worden (na het zien van de foto's twijfel ik hier ook aan ROFL)
Maar een of andere retard die aan de cursus heeft meegedaan denk dat hij kan bekappen... en gaat lekker oefenen op paardlief.
Gaat jaren 'goed' maar opeens gaat het paardje kreupel lopen... blijkt dat het een hele verkeerde beenstand heeft en de NB'er heeft het niet gezien... erkende smid ook niet aangezien de kapper totaal tegen TB is Huilen van het lachen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 20:05

suleilitha schreef:
Nadya, ik heb een cursist die opgeleid is door W. tien keer zo hoog in het vaandel als iemand die, nou ja niet is opgeleid en dan ook nog cursisten meent te moeten afleveren.

Hahaha, dat snap ik. Hij heeft mij ook wat basiszaken uitgelegd, maar ik laat het werk toch graag gewoon aan hem over, moet ik eerlijk bekennen. Bloos
Soms vijl ik een milimetertje weg, maar dat is dan ook alles. Ik vind het ook best een hoop gedoe, zo'n voet vijlen met die lipjes van Sam in mijn nek en zijn zware hoofd erbij (die hangt hij altijd met gewicht en al in mijn nek, de gek). Clown

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 20:07

Citaat:
volgens mij hebben de mensen die zelf een beetje aanklooien en zeggen dat ze NB. Iets anders hoog in het vaandel hebben!!
hun portemonnee

Daar ben ik het niet mee ens. Die mensen zullen er best tussen zitten. maar scheer ze niet allemaal over 1 kam. Ik bekap mijn paarden ook zelf. Maar doe dat echt niet voor het geld. Al ben ik er nu natuurlijk best blij mee dat ik geen hoefsmid hoef te betalen. Bloos

Citaat:
Dus omdat mijn bijna 2-jarige een te steil voorvoetje heeft, is er iets fout gegaan in zijn onderhoud?

In sommige gevallen niet maar in de meeste wel ja. In veel gevallen had het voorkomen kunnen worden door heel regelmatig bij te vijlen.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 20:07

idinn schreef:
Er zijn overal prutsers, bij TB en NB. . . ik denk alleen dat bij NB er meer en sneller prutsers gecreëerd worden, door de manier van die cursussen die gegeven worden. Het te makkelijke idee dat je het wel even zelf kan doen allemaal dat veel mensen ervan hebben of krijgen na het lezen van informatie en het doen van zo'n cursus. En zeker als een prutser zo'n cursus geeft.. schiet dat niet bepaald op.

Heb vorige week nog gehoord van een "kennis" dat hij zijn vier pony's had laten inslapen. Ze hadden teveel pijn bij het lopen. Ook hij bedacht een jaar of twee geleden dat hij na een dagje cursus zijn pony's wel zelf kon doen.....

Sommige mensen zullen hier best een goede NB'er over de vloer hebben, maar als ik dan weer lees dat ook die weer vrolijk lesjes gaan geven in bekappen aan dit soort leken dan houd ik mijn hart vast.

Leve mijn TB'er! Onze paarden lopen al dertig jaar beslagen rond, zijn nooit kreupel, en lopen tot op hoge leeftijd in de sport.

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 20:08

[quote="minkie
Nog even terug komend op die hoefschoenen. dat is toch helemaal niet Natuurlijk.
Wanneer krijgt een paard van een NB een hoefschoen?[/quote]

Is er iemand van de NB die antwoord op mjn vraag kan geven??? SimOne??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 20:10

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-10-22 12:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 20:10

My God, Horseyfries!!!!!!!!!!!
De pony van familieleden van mij had mazzel dat ze in onze familie belandde, ze was al voor een groot deel verprutst en had ook van die rare post-punk-puntschoenen net als de hoeven op de foto's getoond. Een TB-smid heeft haar goddank weer goed op de voeten gekregen.
Ik weet niet wie de Welsh-hengst Dijkzicht's Rissaz kent, ook het slachthuis in gekapt door een doehetzelver.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 20:11

Laatst bijgewerkt door janderegelaa op 08-07-08 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 20:11

Nadya schreef:
suleilitha schreef:

Dank je, maar het doet wel pijn om zulke negatieve dingen te lezen over een theorie, waar ik zelf aardig in geloof. Knipoog

Overigens geeft W zelf ook cursussen, he. Knipoog

Dat kan ik me wel heel goed voorstellen........... Maar ik zie jou niet als iemand die Haaaaaleeeeluuuuaaa Praise The Lord ...... I've found the way!!! roept.

Jij blijft een nuchtere kijk houden op dingen, jij blijft je openstellen en daardoor blijf je leren........

Mijn paard wordt ook natuurlijk bekapt en heeft in 1,5 jaar tijd geen smid gezien........ nou heeft hij gelukkig hele goede voeten, dus door zijn hoeven is dat geen probleem......... nou heeft hij wel een probleem met het spronggewricht ra, en daarom moet hij ra altijd een tikkie binnendoor bij geveild worden......

DAT moet dus heel goed in de gaten gehouden worden, dat hij goed op dat achterbeen blijft staan Lachen

En ondanks dat mijn paard Natuurlijk Bekapt wordt, ben ik absoluut tegen doe het zelvers........

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 20:13

minkie schreef:
Nog even terug komend op die hoefschoenen. dat is toch helemaal niet Natuurlijk.
Wanneer krijgt een paard van een NB een hoefschoen?

Is er iemand van de NB die antwoord op mjn vraag kan geven??? SimOne??

Meestal krijgt een paard hoefschoenen in de overgangsperiode van ijzers naar bloodsvoets. Sommige paarden zijn lange tijd gevoelig op grint en krijgen dan ook wel eens hoefschoenen om. Ook als mensen veel mennen met het paard over de weg terwijl de hoeven nog niet getraind zijn voor op harde bodem worden wel hoefschoenen gebruikt. Oftewel; bij alles dat niet normaal is voor het paard. Hoefschoenen kunnen ook gebruikt worden in plaats van ijzers op het grasspringterrein. er zijn zelfs hoefschoenen waar je kalkoenen in kunt draaien. Ook zijn er voor de western hoefschoenen met slidingplates er onder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 20:15

Nou Malenka, en wat vind je van de getoonde hoefjes?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 20:18

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-10-22 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-08 20:19

Malenka schreef:
Meestal krijgt een paard hoefschoenen in de overgangsperiode van ijzers naar bloodsvoets. Sommige paarden zijn lange tijd gevoelig op grint en krijgen dan ook wel eens hoefschoenen om. Ook als mensen veel mennen met het paard over de weg terwijl de hoeven nog niet getraind zijn voor op harde bodem worden wel hoefschoenen gebruikt. Oftewel; bij alles dat niet normaal is voor het paard.

Nou snap ik 'm even niet meer... Over grindpaden en verharde wegen is toch juist de ultieme bodem voor paarden volgens het nb gebeuren?

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 20:19

suleilitha schreef:
Nou Malenka, en wat vind je van de getoonde hoefjes?

Ik neem aan dat je die hele rits linkjes bedoeld? Die vind ik er heel slecht uit zien. Ik zou niet blij worden als mijn paarden er zo bij zouden staan. Dan heb ik zelfs liever een wat te lange hoefwand die gaat brokkelen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 20:19

idinn schreef:
Overigens ben ik wel voor blote voeten, ijzers alleen als het echt noodzakelijk is. De twee die we rijden staan helaas beide op ijzers omdat het echt niet ging. De ene heeft speciaal beslag omdat ze hoefbevangen is geweest.

Juist met NB kun je ieder hoefbevangen paard genezen snap je dat nu nog niet Knipoog