Ervaring renegade hoefschoenen gezocht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 00:14

Citaat:
Mijn pony vangt zichzelf soms, maar met de Renegades geen probleem (Smitjes trouwens ook niet).

Wat bedoel je daarmee?

Na lang twjfelen heb ik besloten dat ik het toch maar ga proberen, met deze hoefschoenen. Tenminste ik wacht nog wel even af wat de bekapper die die schoenen ook verkoopt, er van zegt.
Ik hoop wel dat het gaat werken want het is een rib uit mijn lijf := Zeker als ik voor én achter doe...

Dus hopelijk kan ik binnenkort ook mijn ervaringen delen over deze schoenen ;)

indra2001

Re: Ervaring renegade hoefschoenen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 00:38

Go Hinke go!!!!:-)

SoshaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 08:30

@ Hinke;

Mijn pony tikt (vangt) zichzelf nog al eens met achtervoet tegen de voorvoeten aan.

Ik zag inderdaad dat de prijs van die dingen aardig om hoog gegaan is. Beetje erg duur.

Nou ja, voordat de mijne versleten zijn, zal er toch wel iemand zijn die hetzelfde concept voor heel wat minder op de markt kan brengen :D

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 12:27

Reken daar maar niet op Sosha, er is wereldwijd octrooi aangevraagd voor de Renegades en het scharniersysteem, het zelfde concept zal het dus nooit kunnen worden.
Wel balen idd dat ze zoveel duurder worden, zo maak je een goed concept wel moeilijker bereikbaar voor het grote publiek. Da's wel een beetje jammer weer.

SoshaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 14:18

Ach eerst maar eens zien hoelang ze meegaan. Als het maar lang genoeg is, valt het misschien nog wel mee.

En ook voor mensen die maar af en toe een ritje maken, zal het toch altijd nog een heel stuk goedkoper zijn dan je paard op ijzers zetten.

Tsja, zo'n octrooi klinkt heilig, maar is het vaak niet. En wie weet komt er iemand met weer nog een beter idee :)* Wat misschien weer goedkoper te produceren is. Er is blijkbaar een markt voor, gezien het aantal merken dat zich er toch mee bezig houdt.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 17:23

Oh, dat het goedkoper is dan ijzers da's een feit... daar hoeven ze niet eens jaren voor mee te gaan. Daarnaast is't in de meeste gevallen (maar da's mijn mening) ook gezonder dan ijzers.

Nee, weet dat octrooi niet heilig is maar echt namaken zal toch een stuk lastiger worden. Maar iemand die doorborduurt op dit concept zou natuurlijk wel weer met iets net wat anders kunnen komen. Ligt er ook aan hoe uitgebreid dat octrooi is natuurlijk.
Gat in de markt is het zeker, het 'natuurlijker' houden van paarden is groeiend en steeds meer mensen kijken verder dan 'omdat we dat altijd al zo deden'.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 20:18

indra2001 schreef:
Go Hinke go!!!!:-)
:D

Ik heb een afspraak staan voor woensdag :D Ik weet wel dat ik in ieder geval voor hoefschoenen wil, maar achter weet ik nog niet zeker. Het zou mss wel beter zijn, aangezien ik veel over asfalt rij als ik een buitenrit maak, maar ik zou me zo voor kunnen stellen dat achterschoenen sneller uit gaan. Weet iemand of dat klopt?

indra2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 22:13

Heeeey Hinke, heb je een afspraak met Hans? doe hem de groeten!!:-) leuk dat je er ook aan begint...Indra loopt nu weer goed (ja het is droog...) en de hoevenzijn wat gegroeid, maar ik heb ze staan de schoentjes voor "slecht weer"...

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 11:44

indra2001 schreef:
Heeeey Hinke, heb je een afspraak met Hans? doe hem de groeten!!:-) leuk dat je er ook aan begint...Indra loopt nu weer goed (ja het is droog...) en de hoevenzijn wat gegroeid, maar ik heb ze staan de schoentjes voor "slecht weer"...

Idd ;) Ik zal hem de groeten doen :P

Heb even zitten youtuben en ik heb een paar filmpjes gevonden van de renegade hoefschoenen:

http://www.youtube.com/watch?v=8_Aj6n6g3uc
http://www.youtube.com/watch?v=Ig8Mtp68 ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=pq5L_MN7 ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=e_yHWcSS ... re=related

Ze zien er wel een beetje uit als klompen :=

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 18:47

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 21:02

@francis: die had ik ook al gezien ;)
Ik heb renegades voor de voorbenen gekocht :D Ik ging er eigenlijk vanuit dat ik voor en achter hoefschoenen nodig zou hebben, omdat ik veel op het asfalt moet rijden bij buitenrijden. Maar de hoefsmid dacht dat dat echt niet nodig was. Ben benieuwd hoe haar achterhoeven blijven ;)
Morgen maar eens met de schoenen buiten rijden.
Ankie had trouwens de grootste maat hoefschoenen: dat betekent dus dat je voor paarden die grotere hoeven hebben, geen renegades kunt kopen?

indra2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 22:56

Dat zou raar zijn...maar Anky heeft ook grote voetjes vergeleken met die minislofjes van Indra..met hoefschoenen lijken ze nog wat..dan moeten ze bij Anky wel huge zijn..ha ha..

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 23:08

Dat klopt Hinke. Het zit wel in de planning dat er grotere maten komen, wordt aan gewerkt momenteel.
Toen ik nog mailde met Kirt hierover gaf hij aan dat het wellicht mogelijk was om ze op maat te maken, maar dat was toen er van nog maar 3 maten sprake was. Inmiddels zijn er 5 of 6 maten en er komen er in ieder geval 7, ook hele kleintjes. Of er ook maatje 'schuit' komt weet ik niet dus ik hoop echt dat Ben na bekappen gewoon best kleine voetjes blijkt te hebben (nu heeft hij enorme flares aan z'n voorhoeven).

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 23:33

indra2001 schreef:
Dat zou raar zijn...maar Anky heeft ook grote voetjes vergeleken met die minislofjes van Indra..met hoefschoenen lijken ze nog wat..dan moeten ze bij Anky wel huge zijn..ha ha..

Ze zijn idd huge :D Terwijl ik Ankies hoeven juist zo klein vond lijken ineens nu ze zo kort bekapt is ;) Maar wel fijn dat ze de grootste iig past, en niet nog een maat groter nodig heeft.

Ik weet niet of er nog iemand dit topic echt leest maar ik zal mijn ervaring ook maar ff posten. Ik heb vandaag voor het eerst een buitenrit gemaakt van 1.5 uur. Het ging goed, ik kon niet merken dat ze er last van had. Ze ging éen keer bijna op haar plaat toen we over een verkeersdrempel draafden, maar dat doet ze ook wel eens zonder schoenen :P . Ze bleven wel netjes om toen.
We hebben hele stukken gedraafd en dat ging goed. Tot nu toe ben ik dus positief *\o/*

indra2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 00:03

Goed zo Hinke:-) ik ben vanavond met Indra 1,5 uur weggeweest (zonder schoenen moet ik bekennen..) en de blaren staan in mijn handen, wat een druktemaker weer...zal morgen weer eens de schoentjes aandoen:-) ha ha..

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 00:12

:+ Indra heeft gewoon een veels te goede conditie! Als ik met ankie tien minuten draaf is ze superrustig, ze heeft nog niet zoveel puf ;) En vanavond liep ze achter een tuiger en een fries aan en fietste er iemand naast en dan is ze ook zo mak als een lammetje ;)

Heb alleen maar over asfalt gereden. Ik hou haar achterhoeven maar goed in de gaten want als die te snel slijten moet ik daar ook nog schoenen voor kopen :=

indra2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 00:14

Dan geen cowboy magic meer maar alles in de spaarpot:-)???

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 00:15

:+ Cowboy magic is een eerste levensbehoefte!!

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 00:16

En als ze 2 jaar meegaan zijn ze uiteindelijk goedkoper dan ijzers, zegt men :D

indra2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 00:20

Weet iemand hoe lang ze meegaan...by the way??? hangt van gebruik af natuurlijk...maar is 2 jaar reeël?

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 12:18

ik denk dat dat er ook aan ligt in de hoeveelheid waar er mee gereden word.

indra2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 13:30

tuurlijk..logisch..en er zijn waarschijnlijk nog geen gegevens omdat ze nog niet zo lang op de markt zijn toch??

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 14:27

Ik zal hier ook maar even posten.
Heb sinds vandaag ok Renegades voor mijn ponie. Ze heeft achter heel smalle maar lange hoeven, en hoewel ik Hans al de foto's en maten had gemaild, durfde hij niet met zekerheid te zeggen of Renegades zouden passen. Maar als dat achter een probleem zou zijn, zou ik daar voor de Smitjes gaan.
Want ik heb de schoenen hoofdzakelijk achter nodig, omdat ze daar sneller dan in de toon en sneller dan de voorhoeven afslijt, waardoor ik soms een poosje moet wachten vor we de weg weer op kunnen. (en onze bermen zijn geen optie).

Gelukkig paste ze achter gewoon maatje 0. En voor de voorvoeten hebben we maatje 2. Ze liep er niet eens raar mee weg, de eerste passen, en ze gaan enorm makkelijk aan en uit. Wat bij de easyboot epics van mijn vriendin (die nu de gloves heeft) echt een drama was.
Binnenkort ons eerste echte ritje ermee, dan maak ik ook wel even foto's.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 14:59

Hee cool Kukkie! Ik ben ook erg benieuwd naar jou ervaringen. Fijn dat het ook achter toch kon. Enneh.. wat voor kleurtje heb je?

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 15:29

wat een verrijking voor de hoefschoenenfamilie...die Renegade's
ik ga dit volgen want nu heb ik alleen ervaring met Marquis, maar deze vliegen makkelijk uit in galop