En daar gaan we weer. Hoefbevangenheid

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mistic

Re: En daar gaan we weer. (Hoefbevangenheid dankzij nat. bekappe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 14:13

Waar gaat het hier nu nog over. Yinnar, fijn dat jouw paarden het goed doen met NB, maar lang niet elk paard is daar geschikt voor.

Er wordt steeds meer persoonlijk aangevallen op ijzers. Laat ieder toch in zijn waarde.

Het paardje van TS staat nu preventief op ijzers en ze heeft al gezegd dat als het weer goed gaat de ijzers er weer af gaan. Waarom dan toch nog doorzeiken over die ijzers. Lang niet elk paard die op ijzers staat wordt slecht. Ik krijg een beetje het idee dat jullie dat wel hopen.

Het is hier weer precies hetzelfde als altijd. Het wordt je opgedrongen en als je het er niet mee eens bent wordt je verkapt uitgemaakt voor dierenmishandelaar.
Logisch dat er steeds meer aversie ontstaat tegen NB (natural overall).

@TS, veel succes met Milka en fijn dat het weer een stuk beter gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 14:20

Ik heb een email gestuurd naar een kliniek die thermografie doet.
Met de vraag of dit bij alle paarden zo is die beslagen zijn.

En binnen erg korte tijd kreeg ik al antwoord.

Citaat:
Beste Marcia

Je hoeft je geen zorgen te maken. Bijna al mijn klanten staan op hoefijzers. En hebben echt niet allemaal problemen met de doorbloeding. Ook paarden die geen ijzers onder hebben kunnen een slechte doorbloeding hebben. Met het paard op het plaatje is wat anders aan de hand.

Heeft u verder nog vragen dan hoor ik deze graag

Zouden jullie dit er aub ook op de site bij willen zetten??
Dan is er tenminste eerlijke info

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 14:21

Wow yinnar wat een verhalen. Zelf worden hier in dit topic ook tegenstrijdige verhalen verteld. Dan word er geconcludeerd dat een dierenarts nooit kan zien of ze hoefbevangen is, dat daar verder onderzoek voor nodig is. Dan wordt er geconcludeerd dat een hoefsmid het wèl meteen had moeten zien. Rara, wat klopt er niet. Vaag hoor.
Ik ga er niet eens meer op in. Mensen die het interessant vinden om te lezen prima.
En over de NB-aanhangers, sorry dat ik nou zo banketstaaf doe maar jullie kwetsen mij ook. Ik vind dat jullie NIET het rechte hebben om te zeggen dat mijn paard straks nog erger zal lopen met ijzers. Dat jullie anti-ijzer zijn prima, maar ga al je onzin toch bij iemand anders verkopen. Sorry dat ik nu zo bot doe, maar ben dat gedoe helemaal zat.
Mijne staat lekker op ijzers en het gaat goed komen. Ik luister liever naar een hoefsmid met veel jaar ervaring, diploma en regematige bijscholing, dan naar een stel op bokt hangende NB aanhangers die anti-ijzer zijn.
Sorry, maar ik moest het kwijt.

Ps: Hierbij bedoel ik niet iedere NB-aanhanger, want sommigen kunnen zich ook plaatsen in mijn verhaal, maar sommigen doe alsof ik een dierenbeul ben.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 14:21

runningkawa schreef:
Die link had ik allang gevonden Lachen

Nogmaals, pas als een kliniek mij dit zegt vind ik het geloof waardig
Niet als de stemmingsmakerij site PN dat doet

Even voor alle duidelijkheid ik ben geen aanhanger van PN of HN of de makers ervan. Ik ben wel van mening dat de informatie die zij geven niet uit de lucht gegrepen is en klopt.
Als jij al je vertrouwen wilt schenken aan een kliniek is dat jouw goed recht. Ik kijk echter verder dan mijn neus lang is en ga op onderzoek uit in plaats van eerst alles te veroordelen.

Ga er eens rustig voor zitten en lees de voor jou belangrijke stukken op die site. Ga er wel voor zitten met een blanco gedachte. Als je namelijk al gaat lezen met de houding het is 3x niks houd het op.

Dat plaatje is een warmtefoto dus ik neem aan dat ze dat niet zelf getekend hebben maar hebben laten maken door een gerenomeerde instelling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 14:22

lees ff mijn vorige bericht terug

De stemmingmakerij waar ik PN altijd al van verdacht is nu voor mij bevestigd

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 14:27

Babeth schreef:
Wow yinnar wat een verhalen. Zelf worden hier in dit topic ook tegenstrijdige verhalen verteld. Dan word er geconcludeerd dat een dierenarts nooit kan zien of ze hoefbevangen is, dat daar verder onderzoek voor nodig is. Dan wordt er geconcludeerd dat een hoefsmid het wèl meteen had moeten zien. Rara, wat klopt er niet. Vaag hoor.
Ik ga er niet eens meer op in. Mensen die het interessant vinden om te lezen prima.
En over de NB-aanhangers, sorry dat ik nou zo banketstaaf doe maar jullie kwetsen mij ook. Ik vind dat jullie NIET het rechte hebben om te zeggen dat mijn paard straks nog erger zal lopen met ijzers. Dat jullie anti-ijzer zijn prima, maar ga al je onzin toch bij iemand anders verkopen. Sorry dat ik nu zo bot doe, maar ben dat gedoe helemaal zat.
Mijne staat lekker op ijzers en het gaat goed komen. Ik luister liever naar een hoefsmid met veel jaar ervaring, diploma en regematige bijscholing, dan naar een stel op bokt hangende NB aanhangers die anti-ijzer zijn.
Sorry, maar ik moest het kwijt.

Ps: Hierbij bedoel ik niet iedere NB-aanhanger, want sommigen kunnen zich ook plaatsen in mijn verhaal, maar sommigen doe alsof ik een dierenbeul ben.

Babeth deze mensen hebben het beste met jou en Milka voor. Waarom denk je anders dat er zo druk gediscussierd wordt. Het is jammer dat jij je ogen hiervoor sluit en meegaat met de massa. En niemand heeft jou een dierenbeul genoemd dus werp je nu niet in de slachtofferrol maar discussier lekker mee. Misschien leer je er nog wat van en misschien ook niet.

Beloof me één ding: laat me weten hoe het Milka gaat straks als de ijzers er een tijdje af zijn.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 14:29

runningkawa schreef:
lees ff mijn vorige bericht terug

De stemmingmakerij waar ik PN altijd al van verdacht is nu voor mij bevestigd

Ik post niet op PN/HN (lang geleden nog wel maar op het forum vond ik niet wat ik zocht) dus het betreffende waar jij het over hebt mij onbekend.
Ik lees alleen de voor mij interessante artikelen.
Mijns inziens ben jij nu een beetje stemming aan het maken.
Discussier toch gewoon mee.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 14:33

Yinnar schreef:
Beloof me één ding: laat me weten hoe het Milka gaat straks als de ijzers er een tijdje af zijn.

Dan is er toch een totaal andere situatie. Dan is de zweer verdwenen dus dat kan je niet vergelijken

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 14:34

Imo doet RK dat ook. Zij heeft antwoord op haar vraag gekregen en wil nu van jou jouw mening hierover horen. Ik ben daar eerlijk gezegd ook wel benieuwd naar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 14:34

Ik discussieer mee, alleen kan me niet vinden in wat er hier en op die site beweerd wordt

En zoals ik eerder zei heeft voor mij die foto op die site geen enkele waarde omdat we het paard en achtergrond niet kennen.

Als ik dan mail naar een kliniek die thermografie doet en daar ook de betreffende link heen stuur.
En dan het antwoord krijg dat dit niets met ijzers te maken heeft, vind ik dat er leugens op de site van PN staan.
Dus absoluut geen eerlijk info, maar ze zetten er dus dingen op om hun gelijk te halen.
Hun verhaal beter te doen laten uitkomen. Zonder bronvermedling enz.

En nee, daar ben ik niet zo van gecharmeerd.

Dat er nu ff slap overheen gel*ld wordt vind ik wel raar Lachen

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 14:35

@ Yinnar: Prima dat jullie het beste met me voorhebben. Maar ga nu van te voren niet al zeggen dat ze straks na 10 weken nog slechter loopt. Dat kun je nu niet zeggen, dat kan pas over 10 weken als ze van de ijzers af is.
Dan zien we zie gelijk heeft. Tot die tijd heeft discussieren gewoon geen zin. Discussieren over wel of geen NB kan altijd, maar discussieren over hoe mijn paard over 10 weken loopt is onmogelijk.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 14:49

runningkawa schreef:
Ik discussieer mee, alleen kan me niet vinden in wat er hier en op die site beweerd wordt

En zoals ik eerder zei heeft voor mij die foto op die site geen enkele waarde omdat we het paard en achtergrond niet kennen.

Als ik dan mail naar een kliniek die thermografie doet en daar ook de betreffende link heen stuur.
En dan het antwoord krijg dat dit niets met ijzers te maken heeft, vind ik dat er leugens op de site van PN staan.
Dus absoluut geen eerlijk info, maar ze zetten er dus dingen op om hun gelijk te halen.

Kan je dat mailtje even doorsturen naar HN dan? Wel zo eerlijk als jij dat bericht hebt gehad. Als het waar is dan vallen ze gigantisch door de mand en krijg je je gelijk.
Mijn gevoel zegt me dat je maar wat zegt maar ja ik kan jouw gedachten niet lezen. In deze maatschappij geldt nog altijd wie eist die bewijst. Dus als jij zegt dat het niet waar is onderbouw dat dan maar en stel de makers van HN ervan op de hoogte en laat hun ook hun zegje doen. Dat is het eerlijkste lijkt mij.
Ook ik vindt dat hier onzinnige dingen worden gezegd en heb daar mijn mening over en die draag ik dan ook uit net zoals jij jouw mening uitdraagt. Dat noemen ze dus discussieren. Bij een discussie ben je het over het algemeen niet met elkaar eens en probeer je elkaar je standpunt duidelijk te maken. Een discussie is erg leuk maar zodra er een vijandig ondertoontje aan te pas komt verliezen we het belangrijkste uit het oog. En wel op een normale manier elkaar je standpunt uitleggen.
Dus vandaar doe gewoon mee en haak er op in als je het er niet mee eens bent maar op een normale manier. C'est la tone qui fait la musique

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 14:49

Hoe kan ik bewijzen dat de mail echt is?
een printscreen maken?

Mensen van PN lezen het hier ook wel....

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 14:51

Babeth schreef:
@ Yinnar: Prima dat jullie het beste met me voorhebben. Maar ga nu van te voren niet al zeggen dat ze straks na 10 weken nog slechter loopt. Dat kun je nu niet zeggen, dat kan pas over 10 weken als ze van de ijzers af is.
Dan zien we zie gelijk heeft. Tot die tijd heeft discussieren gewoon geen zin. Discussieren over wel of geen NB kan altijd, maar discussieren over hoe mijn paard over 10 weken loopt is onmogelijk.

De mensen die dit zeggen zijn de mensen die dit zelf ondervonden hebben Babeth.
Daarom ook de vraag laat weten hoe Milka is nadat haar ijzers eraf zijn gehaald. En niet gelijk de eerste dag maar na een tijdje.

En als je wilt maak dan ook wat foto's (ijzerloos)

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 14:52

je kunt toch dit mailtje doorsturen en vragen hoe het zit aan hen. Aan het antwoord kun je dan wel zien of ze de tekst op feiten hebben gebaseerd of op blabla

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 14:53

Yinnar schreef:
runningkawa schreef:

Ik was iets te snel met posten zie ik.
Wil je dit mailtje doorsturen naar HN en hun reactie afwachten?
Ik ben erg benieuwd

Kan je dat mailtje even doorsturen naar HN dan? Wel zo eerlijk als jij dat bericht hebt gehad. Als het waar is dan vallen ze gigantisch door de mand en krijg je je gelijk.
Mijn gevoel zegt me dat je maar wat zegt maar ja ik kan jouw gedachten niet lezen. In deze maatschappij geldt nog altijd wie eist die bewijst. Dus als jij zegt dat het niet waar is onderbouw dat dan maar en stel de makers van HN ervan op de hoogte en laat hun ook hun zegje doen. Dat is het eerlijkste lijkt mij.
Ook ik vindt dat hier onzinnige dingen worden gezegd en heb daar mijn mening over en die draag ik dan ook uit net zoals jij jouw mening uitdraagt. Dat noemen ze dus discussieren. Bij een discussie ben je het over het algemeen niet met elkaar eens en probeer je elkaar je standpunt duidelijk te maken. Een discussie is erg leuk maar zodra er een vijandig ondertoontje aan te pas komt verliezen we het belangrijkste uit het oog. En wel op een normale manier elkaar je standpunt uitleggen.
Dus vandaar doe gewoon mee en haak er op in als je het er niet mee eens bent maar op een normale manier. C'est la tone qui fait la musique

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 14:56

ik weet niet, maar mijn paard heeft nooit last gehad van haar hoeven nog. ze wordt altijd al(dat is nu al bijna 2,5 jaar) natuurlijk bekapt en ik ben zeer tevreden. misschien had je net een slechte hoefsmid. kan gebeuren. je hebt ook slechte traditionele hoefsmeden...

verder vind ik het een apart verhaal, maar daar zal ik niet op in gaan. sterkte er mee in ieder geval. jammer dat je alles in 1 keer over 1 kam scheert...

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 14:57

Yinnar schreef:
Babeth schreef:

De mensen die dit zeggen zijn de mensen die dit zelf ondervonden hebben Babeth.
Daarom ook de vraag laat weten hoe Milka is nadat haar ijzers eraf zijn gehaald. En niet gelijk de eerste dag maar na een tijdje.

En als je wilt maak dan ook wat foto's (ijzerloos)

Ja maar dat mensen dit ondervonden hebben, wil niet zeggen dat het van toepassing is op mijn paard. Ik ken ook heel veel mensen die het met ijzers hebben opgelost. NB is echt niet de enige manier.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 14:59

ikenindi schreef:
verder vind ik het een apart verhaal, maar daar zal ik niet op in gaan. sterkte er mee in ieder geval. jammer dat je alles in 1 keer over 1 kam scheert...

sorry hoor, maar dat word door de NBers net zo hard gedaan. Niet dat ik dan het ook mar moet doen, maar ja ik word kwaad als mensen conclusies trekken als ze niet eens weten hoe mijn paard hiervoor stond en hoe ze nu met de ijzers staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 15:00

Voor de ongelovige...
Vind me trouwens beschuldigen van zelf wat verzinnen best ver gaan...maar oke....

naam van de kliniek heb ik weg gegumd, heb namelijk niet gevraagt of het openbaar mag staan

http://home.hetnet.nl/~marco-marcia/mail.jpg
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-03-07 15:03, in het totaal 2 keer bewerkt

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 15:01

Op zo'n reactie als deze laatste (van Ikenenindi) moet je gewoon niet reageren Babeth, zo ongenuanceerd en duidelijk niet het hele topic gelezen: gewoon laten banketstaaf!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 15:02

Babeth schreef:
word door de NBers net zo hard gedaan. Niet dat ik dan het ook mar moet doen, maar ja ik word kwaad als mensen conclusies trekken

Imo heb jij dat net zo hard gedaan met deze topictitel en openingspost...
Het valt te verwachten dat er dan zo'n discussie ontstaat.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 15:03

runningkawa schreef:
Voor de ongelovige...
Vind me trouwens beschuldigen van zelf wat verzinnen best ver gaan...maar oke....

naam van de kliniek heb ik weg gegumd, heb namelijk net gevraagt of het openbaar mag staan

http://home.hetnet.nl/~marco-marcia/mail.jpg

Heb je de makers van HN deze stelling al gemaild?
Ik vind dat zij het recht hebben om hun visie op het verhaal te geven!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 15:03

Die komen genoeg hier op het forum...
Ben maar niet bang dat ze dat niet lezen...

Maar je bent vrij ze de link van deze pagina te sturen, ik heb er geen moeite mee Lachen

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 15:08

oosterhoff schreef:
Yinnar schreef:

Dan is er toch een totaal andere situatie. Dan is de zweer verdwenen dus dat kan je niet vergelijken

Je moet wel lezen want ze heeft gezegd dat de smid die ijzers met zooltjes eronder geslagen heeft voor de zekerheid als Milka toch bevangen zou zijn.