chevax schreef:Ik sluit me volledig aan bij Nashke.
Fin dat het voor jou goed uitpakt, Opala, maar zou jij je ook zelf wagen aan een paard met probleemvoeten? Of zou jij zomaar iemand anders zonder al te veel kennis aan jouw paard laten prutsen?
Hartstikke fijn dat paard natuurlijk informatie geeft, maar moeten ze nu werkelijk proberen mensen via een dvd te leren hoe ze hun paarden moeten bekappen?
Ik ben het met je eens dat wat goed is voor mijn paar, ook goed kán zijn voor een ander paard. In mijn geval is dat dus traditioneel bekappen. Ik heb vijf paarden en daar doen ze het alle vijf bijzonder goed op.
Mijn paard heeft geen recht-toe-recht-aan voeten, zij klapt met haar linkerachterkogel naar binnen bij elke stap die zij maakt en de gewrichten van beide achterbenen vormen niet bepaald een rechte lijn. Dat is vanaf begin af aan al zo geweest. Ik laat niemand meer aan de voeten van mijn paard komen, tenzij ik het lichamelijk niet meer aan zou kunnen, dan zou ik een prof NB'er laten komen. Theorie zegt mij weinig, praktijk des te meer. Elke info meer is meegenomen. Mijn paard loopt vele malen beter, sinds zij niet meer traditioneel bekapt wordt. Het zegt niets over het werk van de hoefsmid, maar wel over de regelmaat van hoefonderhoud, duidelijk schoot dat te kort bij mijn paard.