Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tita schreef:een paard hoort in keer behandeld te worden, er wordt veel misbruik gemaakt van de eigenaars portomee.
Prince werd helemaal nagekeken ook de benen...ik moet een week stappen maar die pony is het helemaal beu..ik merk ook geen veranderingen in zijn karakter
_angela_ schreef:Ik ben daarheen gegaan.
Het is eigenlijk door een tip van een bokker. Mijn paard is onregelmatig op rechtsachter. Dit komt dus uit de rug. Martine denkt dat ze het kan verhelpen, en dat de onregelmatigheid voorkomt uit de blokkade bij het heiligbeen.
Daarnaast bokt Witte vaak in de galop, en loopt moeilijk nageeflijk, vooral achterwaarts is dat echt onmogelijk bij hem.
Ik hoop dat dit nu ook beter gaat worden, vooral de galop.
Verder stelt en buigt Witte best moeilijk, waarschijnlijk komt door de blokkades in de rug, en de eerste halswervel.
tita schreef:een paard hoort in keer behandeld te worden, er wordt veel misbruik gemaakt van de eigenaars portomee.
Prince werd helemaal nagekeken ook de benen...ik moet een week stappen maar die pony is het helemaal beu..ik merk ook geen veranderingen in zijn karakter
simodi schreef:_angela_ schreef:Ik ben daarheen gegaan.
Het is eigenlijk door een tip van een bokker. Mijn paard is onregelmatig op rechtsachter. Dit komt dus uit de rug. Martine denkt dat ze het kan verhelpen, en dat de onregelmatigheid voorkomt uit de blokkade bij het heiligbeen.
Daarnaast bokt Witte vaak in de galop, en loopt moeilijk nageeflijk, vooral achterwaarts is dat echt onmogelijk bij hem.
Ik hoop dat dit nu ook beter gaat worden, vooral de galop.
Verder stelt en buigt Witte best moeilijk, waarschijnlijk komt door de blokkades in de rug, en de eerste halswervel.
Ik ben heel benieuwd naar het vervolg, hoe het verder gaat met je paard, want de mijne heeft dezelfde klachten. Osteopaat komt dit weekend, we hopen heel erg dat het wel goed kan komen ....
Laat je nog eens weten hoe het gaat als je weer mag rijden? Hoe moet je trouwens gaan opbouwen na de behandeling?
tita schreef:Prince is zaterdag behandeld maar ik ga toch vandaag en vrijdag laten draven aan de longe..Ik heb namelijk een oude pony en ik vind dat stap helemaal niet goed voor hem.
tita schreef:Prince is zaterdag behandeld maar ik ga toch vandaag en vrijdag laten draven aan de longe..Ik heb namelijk een oude pony en ik vind dat stap helemaal niet goed voor hem.
Helaas ga ik woensdag met vakantie dus ik kan hem niet "trainen"
Wij rijden ook geen wedstrijden meer maar trainen wel op Z-niveau.
Nico dacht dat de pony wel weer terug kon in de sport, hopelijk is dat ook zo want we missen het vreselijk
tita schreef:Vandaag ben ik al geweest dus weer gestapt.
Maar morgen gaat ie aan het halster aan de longe, gewoon beetje draven en stappen.
Ik zie het verschil niet of ik vrijdag gaat longeren of zaterdag.
Nou hij gaat niet uit zijn dak want hij is nogal moe aangelegd maar alleen stappen is niet goed
_angela_ schreef:ik denk ook dat het verstandig is om even met de ostheopaat de overleggen. Door de behandeling komen er een hoop afvalstoffen vrij in het lichaam. Het lichaam heeft rust nodig om deze afvalstoffen te verwerken. Een van de afvalstoffen is melkzuur, wat voor spierpijn zorgt. Het is daarom niet verstandig om eerder als een week aan het werk te gaan... tenzij de ostheopaat daar anders over denkt in jou specifieke geval.
Skipper schreef:_angela_ schreef:ik denk ook dat het verstandig is om even met de ostheopaat de overleggen. Door de behandeling komen er een hoop afvalstoffen vrij in het lichaam. Het lichaam heeft rust nodig om deze afvalstoffen te verwerken. Een van de afvalstoffen is melkzuur, wat voor spierpijn zorgt. Het is daarom niet verstandig om eerder als een week aan het werk te gaan... tenzij de ostheopaat daar anders over denkt in jou specifieke geval.
Bij de massage die mijn andere paard heeft gekregen (www.spierproblemen.nl) moest mijn paard minimaal een half uur tot een uur bewegen juist om deze afvalstoffen af te voeren zodat deze niet opgeslagen worden in de spieren en ze deze afvalstoffen makkelijker kunnen afvoeren.
Niet intensief trainen, maar gewoon lekker basistraining, beetje stappen, draven en galopperen.
Osteopathie is natuurlijk anders maar dat specifieke argument lijkt me niet opgaan, bij melkzuur is het juist beter te bewegen. Lijkt me eerder omdat de rug en de spieren en soms ook de organen toch in soort 'andere' stand komen doordat bv bekken recht gezet wordt. En dat dat niet goed is om spieren die ineens anders staan dan te belasten.