Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cer schreef:Hoefsmid is toch een vrij beroep?
Citaat:Het grote gevaar met natuurlijk bekappen vind ik dat mensen na een cursus van 1 - 2 dgn denken dat ze volleerd smid zijn...
Cowgirl schreef:
Verder snap ik ook niet waarom een NB zo duur moet zijn.
Mijn paarden gaan dus gewoon naar een zoals jullie noemen een normale smid.
Cer schreef:Een diploma zegt niks.. iemand die een diploma gehaald heeft kan er een potje van maken, en iemand die diplomaloos is maar veel hart voor zn werk heeft kan het super doen...
josboere schreef:ik geef alleen de risico's aan en omdat ik vind dat een hoefsmid niet voor niks 4 jaar op school moet zitten om te leren hoe en paard op z'n benen moet staan.
Noetanchamon schreef:De hoefsmid van Noet destijds heeft echt nooit met een woord gerept over dat zijn mooie compacte hoefjes (zo noemde hij dat altijd) wel eens de oorzaak van HKO konden zijn.
Voor vergoedingen heb ik ook nooit aan de smid gedacht eigenlijk. Je hebt wel wat anders aan je hoofd dan
Citaat:Hoefkatrolontsteking komt vaak door het gebruik,en is in meer of mindere mate erfelijk(aanleg tot)Het heeft i.m.o weinig te maken met het hebben van grote of kleine voeten,maar meer met hoe hij daar op staat en mee kan bewegen,en het gebruik(de belasting)+ het onderhoud van de voeten.
josboere schreef:ik wil het 'natuurlijk bekappen" niet veroordelen als slecht, ik geef alleen de risico's aan en omdat ik vind dat een hoefsmid niet voor niks 4 jaar op school moet zitten om te leren hoe en paard op z'n benen moet staan.
groet
Jos
arno8 schreef:Net een pb'tje gehad van Libertylove, de periode dat het verzorgpaard niet bekapt werd, was ze nog niet van haar.
Even ter verduidelijking.