Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
knolliepower schreef:Maar heb je het er voor over om je paard 24 uur elke dag ijzers te geven voor die ene 5 minuten per week in de springring? (als je al elke week wedstrijden rijd) Dan is het toch een kleine moeite om hem even hoefschoenen onder te binden met daarin proppen...
Arabesk schreef:ijslanders, shetlanders, fjorden, haflingers, norikers en arabieren zien er toch heel anders uit dan die doorgefokte rampen hier in NL
fransje23 schreef:Arabesk schreef:ijslanders, shetlanders, fjorden, haflingers, norikers en arabieren zien er toch heel anders uit dan die doorgefokte rampen hier in NL
Ook deze rassen zijn gewoon gefokt hoor en ze hebben ook wel degelijk problemen. Denk aan de losse knieen bij shetlanders, show-arabieren met een enorme dish.
Hoefschoenen met propgatren lijken mij niet zo goed. Kan me heel goed voorstellen dat bij een scherpe wending de schoen blijft staan en de hoef er in ronddraait.
Cer schreef:Een mensennvoet ziet er echt wel anders uit dan een paardenvoet. Sommige paardenvoeten zijn bijna rond qua vorm, een mensenvoet is langwerpig...
Wat een rare vergelijking
Djilan schreef:Maar nogmaals, mijn huidige paard loopt lekker zonder. Ik kreeg gisteren nog de complimenten van de hoefmid over hoe het bijgehouden was. (ok, bijna niet, ik heb het tussen 18 mei en nu maar 1keer even bijgevijld, de rest is natuurlijk gesleten door de wei, wandelingen over de weg en doior het bos over verschillende soorten ondergrond)
opala schreef:Djilan schreef:Maar nogmaals, mijn huidige paard loopt lekker zonder. Ik kreeg gisteren nog de complimenten van de hoefsmid over hoe het bijgehouden was. (ok, bijna niet, ik heb het tussen 18 mei en nu maar 1keer even bijgevijld, de rest is natuurlijk gesleten door de wei, wandelingen over de weg en door het bos over verschillende soorten ondergrond)
Ik ben dol op hoevenfoto's
knolliepower schreef:voor de punten 1 en 2 :![]()
Deze afbeelding komt van hoefnatuurlijk.nl. Zoals je ziet zit er wel een flink verschil in tussen beslagen en onbeslagen.