Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
manfredie schreef:@mistral ik vindt jouw reactie erg logisch en het is begrijpelijk dat je boos bent.
het is heel erg spijtig dat je je paard in hebt moeten laten slapen. het is iig wel iets wat ik ten alle tijde in me achterhoofd blijf houden dat het mij ook kan overkomen en dat het alsnog moet gebeuren, gelukkig gaat het met de mijne nu goed...maar het tij kan ook keren. ik hoop iig dat ik nog even van zijn aanwezigheid kan genieten.
Cardy schreef:Ik ben het eens met wat je schrijft Mistral, hierbij bedoel ik vooral het gedeelte over het rechtrichten.
Die van mij was er ook ernstig aan toe, stond eigenlijk al met 2 benen in het graf. Ze heeft ernstige beengebreken (zie: profiel) en liep slecht, heup en bekken stonden scheef, spanning op de lendenen, kort lopen, enz.
Maar door op een klassieke manier recht te richten (Antoine de Bodt) is ze er weer bovenop gekomen, ook met de hoefkatrol in beide voeten (3tjes).
Eerst was ze om de 2 maanden steeds kreupel, en sinds ze gereden werd op de Antoine de Bodt manier oftewel goed werd rechtgericht is ze sindsdien niet meer kreupel geworden. Op het moment zijn we zelfs alweer M1
manfredie schreef:ik ben me eigen ook aan het verdiepen in de methode van antoine de bodt....als jullie er profijt van hebben gehad kan ik er misschien ook wel mijn voordeel mee doen...
bokkig schreef:Ik WEET en met mij steeds meer mensen, dierenartsen en bekappers, dat het bij alle hoefkatrolontstekingpaarden minimaal een enorme verbetering brengt. ( het hangt er een beetje van af of het een echte hoefkatrol is of een klinische, een klinische is sowieso100 % beter te krijgen))
Als mensen de info die op het net gratis verkrijgbaar is van mensen sls Strasser, jackson en vele, vele andere soms wetenschappelijke sites eens werkelijk serieus gaan bestuderen, werd 90% van alle hoefkatrol paarden en 100% van alle laminitis, hoefbevangenheid gevallen binnen een jaar weer helemaal beter.
samantha5 schreef:Het "Natuurlijke" heb ik al lang laten varen. Ik heb daar met mij vorige paard zoveel ellende mee gehad. Voor mij nooit meer iets natuurlijks. Maar dat is mijn mening.
Met Niek gaat het momenteel erg goed! Hij is weer vrolijk en super ondeugend. Echt weer gewoon Niek. Het lopen gaat ook goed en om de dag rijden we 20 minuten. Ik blijf voorzichtig en let goed op hem. Hij staat nu 24 uur per dag buiten en dat gaat echt perfect. Ter ondersteuning geef ik hem nog steeds osteo cure en staat hij op speciaal beslag. Zolang het goed gaat mag hij lekker blijven lopen, maar zodra de ellende van voorafgaan begint heb ik besloten om hem in te laten slapen. Gewoon omdat ik de ellende zelf niet meer aan kan en ik het voor Niek niet eerlijk vind. Dat hij een terugval kan krijgen begrijp ik, maar als hij van ellende zijn stal niet meer uit kan komen is mijn besluit genomen.
Mistral1 schreef:Bokkig schreef eerst..... Dat is heel erg, dat je je paard op zo'n manier verloren hebt.
Ik hoop dat je je zelf nu meer gaat verdiepen in het voorkomen van hoefkatrolontsteking. Heel internet staat vol met studies die aangeven dat er verbetering, zo niet genezing mogelijk is.
Ook mijn paard had in 2004 fase 3 toen ik hem overnam voor de vleesprijs.
Ijzers eraf, natuurlijk bekappen, veel vrije beweging, natuurlijk voer en zonder medicijnen en hij loopt beter dan ooit en er is geen enkele reden meer om hem niet in het land der levenden te laten verkeren...
Ja heel internet staat ook vol met kwakzalvers die beweren ...Terminale kanker patienten ...die door de medische wetenschap zijn opgegeven ....te kunnen genezen.....Gelukkig weten de meeste van ons wel beter.bokkig schreef:Ik WEET en met mij steeds meer mensen, dierenartsen en bekappers, dat het bij alle hoefkatrolontstekingpaarden minimaal een enorme verbetering brengt. ( het hangt er een beetje van af of het een echte hoefkatrol is of een klinische, een klinische is sowieso100 % beter te krijgen))
Als mensen de info die op het net gratis verkrijgbaar is van mensen sls Strasser, jackson en vele, vele andere soms wetenschappelijke sites eens werkelijk serieus gaan bestuderen, werd 90% van alle hoefkatrol paarden en 100% van alle laminitis, hoefbevangenheid gevallen binnen een jaar weer helemaal beter.
Zoals ik al eerder schreef Hko is niet te genezen.... het is tegenwoordig helaas nog steeds zo dat hko on omkeerbaar is...Iedereen die beweerd dat hoefkatrol te genezen is... is in mijn ogen een kwakzalver vd bovenste plank! En wil alleen maar zijn eigen portomonee spekken over de rug van het paard en door raddeloze mensen valse hoop te geven. ..... en dan nog..Mensen die jaren lang heen en weer vliegen naar klinieken alles voor hun paard hebben gedaan enz enz ... Dan toch uiteindelijk zien dat hun paard niet meer kan en besluiten hem te laten inslapen....Waarop jij dan zegt...Verkeerde beslissing genezing ligt zo dichtbij..... Dat is me helemaal in het verkeerde keelgat geschoten ...Hoe durf je...
volbloed6 schreef:samantha5 schreef:Het "Natuurlijke" heb ik al lang laten varen. Ik heb daar met mij vorige paard zoveel ellende mee gehad. Voor mij nooit meer iets natuurlijks. Maar dat is mijn mening.
Met Niek gaat het momenteel erg goed! Hij is weer vrolijk en super ondeugend. Echt weer gewoon Niek. Het lopen gaat ook goed en om de dag rijden we 20 minuten. Ik blijf voorzichtig en let goed op hem. Hij staat nu 24 uur per dag buiten en dat gaat echt perfect. Ter ondersteuning geef ik hem nog steeds osteo cure en staat hij op speciaal beslag. Zolang het goed gaat mag hij lekker blijven lopen, maar zodra de ellende van voorafgaan begint heb ik besloten om hem in te laten slapen. Gewoon omdat ik de ellende zelf niet meer aan kan en ik het voor Niek niet eerlijk vind. Dat hij een terugval kan krijgen begrijp ik, maar als hij van ellende zijn stal niet meer uit kan komen is mijn besluit genomen.
Waarom ga je het niet proberen bij de Bodt. Antoine garandeert vaak dat hij paarden kan helpen. Antoine de bodt heeft veel paarden van de slacht geholpen
Citaat:Daar heb ik mij in verdiept, maar besloten dat dit niet in mijn straatje past. Zijn manier van rijden is nooit bewezen en ik zie er zelf niks in (dit is mijn mening voordat sommige bokkers gaan steigeren ).
Mijn basis ligt op het rechtrichten en zolang wij er samen plezier in hebben is het goed!
Splinter schreef:Citaat:Daar heb ik mij in verdiept, maar besloten dat dit niet in mijn straatje past. Zijn manier van rijden is nooit bewezen en ik zie er zelf niks in (dit is mijn mening voordat sommige bokkers gaan steigeren ).
Mijn basis ligt op het rechtrichten en zolang wij er samen plezier in hebben is het goed!
eeeh, dat is zijn basis ook, de rest is gewoon klassiek
(rechtrichten trouwens ook, alleen hij legt daar meer de nadruk op
)
Splinter schreef:kreeg die les van Antoine zelf? Of iemand die meent zo les te geven? Dat is nogal een verschil
samantha5 schreef:Splinter schreef:kreeg die les van Antoine zelf? Of iemand die meent zo les te geven? Dat is nogal een verschil
Iemand die bij antoine bekend is. Dus niet zomaar een prutser