Hoefkatrolontsteking

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

manfredie

Re: centraal topic voor hoefkatrolonsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 13:03

ik merk wel dat iedereen het heel anders ervaart...mijn paard heeft het ook en heeft 4 weken op de kliniek gestaan waar hij onder behandeling is geweest bij de dierenarts er zijn rontgenfoto's gemaakt een scintie en een ct scan. vervolgens is tie als testpaard gebruikt voor een nieuw medicijn. de tijd moet nog uitwijzen of het echt aanslaat maar tot nu toe ervaar ik alles positief...het gaat goed met het ventje Haha! . het hangt er volgens mij ook vanaf hoe je paard ergens op reageerd. ik denk gewoon dat je moet kijken wat aanslaat bij je paard er worden tenslotte tig mogelijkheden opgegeven. wat mijn paard betreft de tijd zal het leren...ik ben iig weer rustig bezig om de training op te bouwen en we zullen het wel zien wat de toekomst ons brengen zal.

Mistral1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 03:01

Hoefkartrolontsteking is on omkeerbaar! Het proces is misschien met allerlei kunstgrepen iets te vertragen maar heden tendagen nog niet te genezen. Het draait er in de praktijk (alle mooie praatjes van allerlei kwakzalvers tenspijt,) uiteindelijk toch op uit dat een paard/pony opkorte of langere termijn toch uit zijn/haar lijden verlost zal moet worden. Er wordt veel over natuurlijk bekappen gesproken. Bekappen is niet natuurlijk! Heb jij ooit paarden in het wild elkaar de hoeven zien vijlen? Natuurlijk is wanneer de hoeven op natuurlijke wijze slijten, daar komt geen mes/vijl of wat dan ook bij tekijken. Hoefsmeden moet een lange zware opleiding volgen een hele studie volgen over de anatomie van hoeven/benen enz enz..Om onze paarden een zo correct mogelijke beenstand te kunnen geven zodat gewrichten in hoeven, benen, rug niet of zo min mogelijk verkeerd belast worden. En dan zijn er mensen die beweren dat ze na een clinic van een of twee dagen misschien drie.vier.... bij een paard met of zonder hoef problemen op natuurlijk wijze de stand van de hoeven/benen kunnen verbeteren, laten slijten, hoefkatrolontsteking kunnen vertragen/genezen? Kom op zeg, wat een kwakzalverij! Als jij een verkeerde stand van je voeten hebt waardoor je gewrichten verkeerd belast c.q slijten werkt het simpel knippen van je teennagels echt niet! Dan zul je toch echt opmaat gemaakte zooltjes of aangepaste schoen moeten dragen om de stand zoveel mogelijk correct te corrigeren. En als je een grote afwijkende stand van je voeten hebt is misschien een operatie noodzakkelijk, welke je ook niet laat uitvoeren door een natuurgenezer, simpel weg omdat zo iemand net als de zogenaamde natuurlijke bekappers hier de know how niet voor in huis hebben. Voor een operatie ga je dan naar een regulier chirurg. Waarom? Omdat deze een gedegen en jaren lange opleiding heeft gevolgd. Net zoals een goed opgeleide hoefsmid met kennis van zaken betreffende een goede hoef/been stand c.q het corrigeren van de hoef/beenstand. Het verhaal over dat hoefijzers het hoef mechanisme zouden belemmeren kan ik me ook niet echt in vinden, een goed werkend hoefmechanisme is inderdaad van levensbelang, een ijzer kan dan ook zo onder gebracht worden dat het hoef mechanisme nog wel degelijk werkt. Zou deze slecht of niet meer werken dan zou de bloed toevoer in het been zo slecht zijn dat je zou denken dat de hoef en het been bij gebrek aan doorbloeding zouden afsterven.( Ik heb dit nog nooit meegemaakt!) Wel vindt ik tenzij je paard op orthopedisch beslag staat je b.v s' winters wanneer je geen wedstrijden rijdt de hoefijzers er onderweg zou kunnen laten halen, simpel weg om de nagelgaten eruit te laten groeien zodat je een mooie sterke hoefrand houd. Dan heb je in mijn ogen nog de kwakzalvers die beweren dat je hoefkatrolontsteking kunt genezen door je paard recht te richten. Echt niet dus! (Door z'n paard recht te richten kun je wel de pijn idd verminderen of in sommige gevallen tijdelijk wegnemen, wat er weer voor zorgt dat het paard een leuker en beter leven heeft) Ieder paard moet je inprincipe rechtrichten (om de dood simpele reden dat de ene links en de ander rechtsgesteld is,) dit behoort tot de bassis van het rijden dus is het de normaalste zaak van de wereld om een paard recht te richten, Iedere goed opgeleide instructeur weet dit. Waarom gaat een paard met hoefkatrol beter lopen wanneer je hem/haar rechtricht? simpel weg omdat dit paard net zoals veel paarden zonder hoefkatrol altijd scheef heeft gelopen,( het verhaal van aan de ene kant lange en de andere kant korte bespiering.) hierdoor zijn/haar gewrichten/spieren verkeerd belast wat pijn veroorzaakt waardoor je op rijtechnisch gebied natuurlijk tegen veel meer problemen aanloopt. Het paard loopt scheef waardoor het pijn aan de spieren/gewrichten heeft het is dus logisch dat het hierdoor moeite heeft met, ondertreden van achterhand, afbuigen, overgangen, wijken, zelfs gaat steigeren en/of bokken enz enz... Je kunt hier heel simpel iets aandoen richt je paard recht zodat de belasting van spieren/gewrichten aanbeide zijden gelijk is en je zult zien dat je paard veel meer plezier aan zijn/haar werk krijgt en veel beter en makelijker gaat lopen. Daarom is het ook z'n simpel verhaal dat hoefkatrol paarden bijna of niet meer kreupel lopen, het pijnlijke gewricht word minder/anders belast dus hebben ze vaak minder pijn of in sommige gevallen even geen pijn. Let wel!!....Dat wil dus niet zeggen dat paarden met hoefkatrolontsteking geen pijn meer hebben,(en moet je je afvragen of het eerlijk is om op een kreupel paard te gaan rijden?) Omdat een paard een aangeboren instinct heeft welke hem verteld en instaat stelt ondanks dat het pijn heeft gewoon te lopen. Anders zou het immers de aandacht van roofdieren opzich vestigen. Vergevorderde hoefkatrolontsteking geeft zoveel pijn dat rechtrichten enz enz.. ook niet meer helpt. In mijn ogen is er dan ook nog maar eending wat je voor z'n paard kan doen en dat is hem vredig laten inslapen zodat er een einde komt aan de kwelling voor zo wel je paard als je zelf.

Sorry het komt allemaal nogal boos over ...maar dat ben ik ook best wel...ik heb net mijn paard met hoefkatrolontsteking laten inslapen. Ze is 4 jaar tijd bijna bij iedere kliniek in NL gezien en zelfs bij een in Duitsland, ik was zo gek op dat paard dat ik er alles voor overhad en alles wilde proberen, maar niets mocht helaas baten . Toen kwam ik op een site terecht over natuurlijk bekappen (yeah right!) Maar goed je bent zo radeloos dat je het een kans geeft, je kunt immers nooit weten en hoop doet leven. Ik heb het langetijd geprobeert en hoop geput uit al hun mooie praatjes en wat ik er over heb gelezen. ( 24 u per dag buiten lopen, stappen op verharde ondergrond enz enz...) Uiteindelijk was ze kreupeler dan ooit en ook haar karakter veranderde ze reageerde haar pijn af op onze andere paarden iets wat ik haar nog nooit had zien doen. Ik voel me zoals je in bovenstaande wel hebt kunt lezen genaaid door die kwakzalvers met hun NB verhaal.
Nu ik weer logisch kan denken verwijt ik het mezelf dat ik ooit aan NB ben begonnen en mijn paard daardoor onnodig meer en langer heeft geleden.
Mistral F R.i.P ik mis je nog elke dag, maar ik weet voor jou is het beter zo!

Pagina 1 van

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 13:08

@mistral ik vindt jouw reactie erg logisch en het is begrijpelijk dat je boos bent.
het is heel erg spijtig dat je je paard in hebt moeten laten slapen. het is iig wel iets wat ik ten alle tijde in me achterhoofd blijf houden dat het mij ook kan overkomen en dat het alsnog moet gebeuren, gelukkig gaat het met de mijne nu goed...maar het tij kan ook keren. ik hoop iig dat ik nog even van zijn aanwezigheid kan genieten.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 13:32

Ik ben het eens met wat je schrijft Mistral, hierbij bedoel ik vooral het gedeelte over het rechtrichten.

Die van mij was er ook ernstig aan toe, stond eigenlijk al met 2 benen in het graf. Ze heeft ernstige beengebreken (zie: profiel) en liep slecht, heup en bekken stonden scheef, spanning op de lendenen, kort lopen, enz.

Maar door op een klassieke manier recht te richten (Antoine de Bodt) is ze er weer bovenop gekomen, ook met de hoefkatrol in beide voeten (3tjes).

Eerst was ze om de 2 maanden steeds kreupel, en sinds ze gereden werd op de Antoine de Bodt manier oftewel goed werd rechtgericht is ze sindsdien niet meer kreupel geworden. Op het moment zijn we zelfs alweer M1 Haha!

Mistral1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 14:17

manfredie schreef:
@mistral ik vindt jouw reactie erg logisch en het is begrijpelijk dat je boos bent.
het is heel erg spijtig dat je je paard in hebt moeten laten slapen. het is iig wel iets wat ik ten alle tijde in me achterhoofd blijf houden dat het mij ook kan overkomen en dat het alsnog moet gebeuren, gelukkig gaat het met de mijne nu goed...maar het tij kan ook keren. ik hoop iig dat ik nog even van zijn aanwezigheid kan genieten.

Ben heel blij te lezen dat het nu goed gaat met je paard en ik hoop voor je dat dat nog heel lang zo mag blijven. Die kans is idd wel aanwezig. En in de toekomst kun je niets anders doen dan op je eigen gevoel afgaan jij kent je paard het beste! Heel veel succes met je paard ik wens jullie nog een lange en fijne toekomst saampies.
groetjes, Mistral

Mistral1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 14:19

Cardy schreef:
Ik ben het eens met wat je schrijft Mistral, hierbij bedoel ik vooral het gedeelte over het rechtrichten.

Die van mij was er ook ernstig aan toe, stond eigenlijk al met 2 benen in het graf. Ze heeft ernstige beengebreken (zie: profiel) en liep slecht, heup en bekken stonden scheef, spanning op de lendenen, kort lopen, enz.

Maar door op een klassieke manier recht te richten (Antoine de Bodt) is ze er weer bovenop gekomen, ook met de hoefkatrol in beide voeten (3tjes).

Eerst was ze om de 2 maanden steeds kreupel, en sinds ze gereden werd op de Antoine de Bodt manier oftewel goed werd rechtgericht is ze sindsdien niet meer kreupel geworden. Op het moment zijn we zelfs alweer M1 Haha!

Super super!! Ja idd recht richten is zo belangrijk!! Je ziet dat het goede resultaten brengt.
Groetjes, mistral

Mistral1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 14:29

Oh ja tis al een ellenlang verhaal (i know) Wat ik heb geschreven maar ik wil ervoor de duidelijkheid nog wel even bij vermelden dat: " Mistral al hoefkatrol had toen ik haar kocht, ik heb de verkoopster op haar blauwe ogen geloofd en ging ervan uit dat het paard gezond was ( das dus 1x en nooit weer:-) Ik heb altijd mijn paarden klassiek gereden..Dat heb ik dus ook bij haar gedaan en ja ze heeft er een hele tijd veel baat bij gehad. Maar haar vorm van hko was zo agressief dat het met geen mogelijkheid meer te vertragen was.

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 15:33

Het "Natuurlijke" heb ik al lang laten varen. Ik heb daar met mij vorige paard zoveel ellende mee gehad. Voor mij nooit meer iets natuurlijks. Maar dat is mijn mening.

Met Niek gaat het momenteel erg goed! Hij is weer vrolijk en super ondeugend. Echt weer gewoon Niek. Het lopen gaat ook goed en om de dag rijden we 20 minuten. Ik blijf voorzichtig en let goed op hem. Hij staat nu 24 uur per dag buiten en dat gaat echt perfect. Ter ondersteuning geef ik hem nog steeds osteo cure en staat hij op speciaal beslag. Zolang het goed gaat mag hij lekker blijven lopen, maar zodra de ellende van voorafgaan begint heb ik besloten om hem in te laten slapen. Gewoon omdat ik de ellende zelf niet meer aan kan en ik het voor Niek niet eerlijk vind. Dat hij een terugval kan krijgen begrijp ik, maar als hij van ellende zijn stal niet meer uit kan komen is mijn besluit genomen.

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 16:52

ik ben me eigen ook aan het verdiepen in de methode van antoine de bodt....als jullie er profijt van hebben gehad kan ik er misschien ook wel mijn voordeel mee doen...Knipoog

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 18:06

manfredie schreef:
ik ben me eigen ook aan het verdiepen in de methode van antoine de bodt....als jullie er profijt van hebben gehad kan ik er misschien ook wel mijn voordeel mee doen...Knipoog

Het is een super manier om je paard recht te richten. Nu meer dan een jaar verder kan ik weer op me "oude" manier rijden met als ondersteuning het Antoine de Bodt manier (eerst met rijden en longeren, nu alleen nog maar longeren). Ook heb een paard terug gekregen die niet stijf & kreupel loopt, bespierd is geworden, de oefeningen aankan en gewoon ontzettend gelukkig is.

Maar dat is ook wel allemaal terug te lezen in de tekst.
Ik ben nu ook binnen een jaar van L1 naar M1 gekomen, met winst Haha!

madelon31

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 23:54

Ook ik meld me dan maar aan in dit topic..

Afgelopen vrijdag is bij mijn 18 jarige ruin ook hko geconstateerd.
Rechts fase 4 Links tussen 1 en 2.
Nou is het zo dat ik hem nu 3 jaar heb en in die 3 jaar is hij nog nooit kreupel geweest (1x door peesblesure van trap ander paard).
Het was voor mij dan ook een enorme schok toen de da zei dat hij al in fase 4 zat!
Echt nog nooit last gehad en ik rij echt vaak lange ritten met hem waar hij ook gebruik maakt van zijn rengalop knop Haha!

Als ik zo al die verschillende verhalen lees heb ik toch ook wel weer hoop dat het met hem ook wel weer goed komt! (voor zover je het goed komen kan noemen dan) Bloos
Ik zal allang blij zijn als we gewoon lekker naar buiten kunnen en onze ritten weer kunnen maken.
Ook moet ik zeggen dat hij geen pijn heeft. In de stap loopt hij goed alleen de draf is wat minder.
Hij staat de hele dag op het land en ziet er vrolijk en opgewekt uit.
Heb wel metacam mee gekregen die hij nu dan ook krijgt maar meer voor de ontstekingsremmer die erin zit dan echt voor de pijnstiller.
Hij is nu 5 weken geleden kreupel geworden en heeft tot vrijdag niet op de pijnstiller gestaan en toen was hij nog net zo vrolijk als nu.
Het rare vind ik dus dat hij nergens last van had. Ik ben met hem gaan rijden in de bak was al zeker half uur bezig en na de overgang van galop naar draf was hij ineens stok kreupel met dit als resultaat.

Hebben jullie zoiets meer gehoord?? Kijk die hko heeft er natuurlijk wel allang gezeten anders heb je niet ineens fase 4 maar dat ik nooit last met hem gehad hebt vind ik dus zo vreemd.
Komt dit ook vaker voor?

Zaterdag krijgt hij het breakover beslag. Gelukkig werden mijn paarden al door een hoefsmid van hoofcare beslagen dus voor mij niet zo'n hele moeilijke keuze.
Moet ook eerlijk zeggen dat ik er een goed gevoel over heb en zoals ik al lees reageerd ieder paard anders.
Voor mij dus het eerste experiment met beslag dus ben benieuwd.

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 12:20

ik was druk bezig om me te concentreren op het rijden van wedstrijden en had ook mijn startkaart aangevraagd....ik kan je vertellen dat de moed me aardig in me schoenen was geschoven toen ik het hoorde van de dierenarts. maar door jullie verhalen en ervaringen heb ik weer de zin gekregen om er naar toe te leven en om toch te proberen dat ik wedstrijden met hem kan gaan rijden.... Haha! bedankt hiervoor Bloos

Mistral1

Re: Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 16:36

Bokkig schreef eerst..... Dat is heel erg, dat je je paard op zo'n manier verloren hebt.
Ik hoop dat je je zelf nu meer gaat verdiepen in het voorkomen van hoefkatrolontsteking. Heel internet staat vol met studies die aangeven dat er verbetering, zo niet genezing mogelijk is.
Ook mijn paard had in 2004 fase 3 toen ik hem overnam voor de vleesprijs.
Ijzers eraf, natuurlijk bekappen, veel vrije beweging, natuurlijk voer en zonder medicijnen en hij loopt beter dan ooit en er is geen enkele reden meer om hem niet in het land der levenden te laten verkeren...

Ja heel internet staat ook vol met kwakzalvers die beweren ...Terminale kanker patienten ...die door de medische wetenschap zijn opgegeven ....te kunnen genezen.....Gelukkig weten de meeste van ons wel beter.

bokkig schreef:
Ik WEET en met mij steeds meer mensen, dierenartsen en bekappers, dat het bij alle hoefkatrolontstekingpaarden minimaal een enorme verbetering brengt. ( het hangt er een beetje van af of het een echte hoefkatrol is of een klinische, een klinische is sowieso100 % beter te krijgen))
Als mensen de info die op het net gratis verkrijgbaar is van mensen sls Strasser, jackson en vele, vele andere soms wetenschappelijke sites eens werkelijk serieus gaan bestuderen, werd 90% van alle hoefkatrol paarden en 100% van alle laminitis, hoefbevangenheid gevallen binnen een jaar weer helemaal beter.

Hoefkatrol verbeteren is niet voldoende!

Dat betekend dat een paard nog steeds pijn heeft.....en op een paard met pijn rijden.. zelfs niet met een beetje pijn.... never nooit niet!
Zoals ik al eerder schreef Hko is niet te genezen.... het is tegenwoordig helaas nog steeds zo dat hko on omkeerbaar is...Iedereen die beweerd dat hoefkatrol te genezen is... is in mijn ogen een kwakzalver vd bovenste plank! En wil alleen maar zijn eigen portomonee spekken over de rug van het paard en door raddeloze mensen valse hoop te geven. ..... en dan nog..Mensen die jaren lang heen en weer vliegen naar klinieken alles voor hun paard hebben gedaan enz enz ... Dan toch uiteindelijk zien dat hun paard niet meer kan en besluiten hem te laten inslapen....Waarop jij dan zegt...Verkeerde beslissing genezing ligt zo dichtbij..... Dat is me helemaal in het verkeerde keelgat geschoten ...Hoe durf je... Laat die kwakzalvers eerst maar eens met foto s komen van een paard met hoefkatrol en dan wil ik na hun behandeling weer foto s zien ....ik kan je nu al verzekeren dat de latere foto s er niet beter uitzien dan de eerste.

Sorry mijn leestekens werken ff niet....maar ff natuurlijk mijn toetsenbord genezen Tong uitsteken

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 16:38

@ madelon31: Mijn paard heeft ook nooit kreupel gelopen door de HKO. Als de hoefsmid (ook een van Hoofcare) niet had gezegd dat zijn ene hoef steiler werd, en dat wel eens door HKO zou kunnen komen, had ik het nu nog niet geweten. Ik heb toen een kreupelheidsonderzoek laten doen met foto's. Met de buigproef liep hij links wel kreupel, na verdoving van het straalbeen nog, toen nog een verdoving en toen liep ie weer goed, dus de pijn zat meer in het hoefgewricht. Hij had zich toen 2 weken ervoor ook verstapt, dus zou daar door kunnen. Hij heeft toen een maand op rust op de wei gestaan. En daarna weer opgebouwd en het gaat nog steeds goed. Toen was hij 15, nu is hij 19. Hij heeft trouwens linksvoor een 3, en rechtsvoor een 2. Hij heeft 2 jaar balkijzers gehad en nu heeft hij weer gewone ijzers zonder lippen. Ik merkte ook geen verschil, maarja ik had ook nooit wat gemerkt met rijden.

madelon31

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 23:25

@cynthiar: Fijn dat het zo goed gaat met je paard zeg!
Ik hoop echt dat ik ook nog ff van hem kan genieten hoor.
Hij wordt eind van de maand 18 en hoop nog wel lekker met hem te kunnen rijden.
Mijn paard liep alleen na de buigproef niet kreupeler dan hij al deed op dat moment.

Hij stond zowiezo al bijna een jaar met ijzers zonder lippen. Maar ik hoop dat na morgen ik kan werken aan herstel.
Hij staat nu in ieder geval al 6 weken stil alleen maar op de wei.
Wordt vervolgd dus....

furykim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 19:19

wat ook kan helpen is een training rechtrichten voor hoefkatrol. Denk aan antoine of corine vogelaar! mijn paard is nu helemaal niet meer kreupel.

volbloed6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 19:30

samantha5 schreef:
Het "Natuurlijke" heb ik al lang laten varen. Ik heb daar met mij vorige paard zoveel ellende mee gehad. Voor mij nooit meer iets natuurlijks. Maar dat is mijn mening.

Met Niek gaat het momenteel erg goed! Hij is weer vrolijk en super ondeugend. Echt weer gewoon Niek. Het lopen gaat ook goed en om de dag rijden we 20 minuten. Ik blijf voorzichtig en let goed op hem. Hij staat nu 24 uur per dag buiten en dat gaat echt perfect. Ter ondersteuning geef ik hem nog steeds osteo cure en staat hij op speciaal beslag. Zolang het goed gaat mag hij lekker blijven lopen, maar zodra de ellende van voorafgaan begint heb ik besloten om hem in te laten slapen. Gewoon omdat ik de ellende zelf niet meer aan kan en ik het voor Niek niet eerlijk vind. Dat hij een terugval kan krijgen begrijp ik, maar als hij van ellende zijn stal niet meer uit kan komen is mijn besluit genomen.

Waarom ga je het niet proberen bij de Bodt. Antoine garandeert vaak dat hij paarden kan helpen. Antoine de bodt heeft veel paarden van de slacht geholpen

Goof

Re: Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 20:29

Mistral1 schreef:
Bokkig schreef eerst..... Dat is heel erg, dat je je paard op zo'n manier verloren hebt.
Ik hoop dat je je zelf nu meer gaat verdiepen in het voorkomen van hoefkatrolontsteking. Heel internet staat vol met studies die aangeven dat er verbetering, zo niet genezing mogelijk is.
Ook mijn paard had in 2004 fase 3 toen ik hem overnam voor de vleesprijs.
Ijzers eraf, natuurlijk bekappen, veel vrije beweging, natuurlijk voer en zonder medicijnen en hij loopt beter dan ooit en er is geen enkele reden meer om hem niet in het land der levenden te laten verkeren...

Ja heel internet staat ook vol met kwakzalvers die beweren ...Terminale kanker patienten ...die door de medische wetenschap zijn opgegeven ....te kunnen genezen.....Gelukkig weten de meeste van ons wel beter.

bokkig schreef:
Ik WEET en met mij steeds meer mensen, dierenartsen en bekappers, dat het bij alle hoefkatrolontstekingpaarden minimaal een enorme verbetering brengt. ( het hangt er een beetje van af of het een echte hoefkatrol is of een klinische, een klinische is sowieso100 % beter te krijgen))
Als mensen de info die op het net gratis verkrijgbaar is van mensen sls Strasser, jackson en vele, vele andere soms wetenschappelijke sites eens werkelijk serieus gaan bestuderen, werd 90% van alle hoefkatrol paarden en 100% van alle laminitis, hoefbevangenheid gevallen binnen een jaar weer helemaal beter.

Zoals ik al eerder schreef Hko is niet te genezen.... het is tegenwoordig helaas nog steeds zo dat hko on omkeerbaar is...Iedereen die beweerd dat hoefkatrol te genezen is... is in mijn ogen een kwakzalver vd bovenste plank! En wil alleen maar zijn eigen portomonee spekken over de rug van het paard en door raddeloze mensen valse hoop te geven. ..... en dan nog..Mensen die jaren lang heen en weer vliegen naar klinieken alles voor hun paard hebben gedaan enz enz ... Dan toch uiteindelijk zien dat hun paard niet meer kan en besluiten hem te laten inslapen....Waarop jij dan zegt...Verkeerde beslissing genezing ligt zo dichtbij..... Dat is me helemaal in het verkeerde keelgat geschoten ...Hoe durf je...

Deze reactie van bokkig was op mij, ik heb namelijk idd mijn paard laten inslapen.
Ik vond ook dat die reactie niet door de beugel kon, nog steeds niet trouwens, je schopt er mensen mee voor de schenen die weten dat ze goed doen. Ik zou nu weer precies dezelfde keuze maken.
Ik ben het helemaal met je eens hoor Mistral1!!

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 08:31

volbloed6 schreef:
samantha5 schreef:

Waarom ga je het niet proberen bij de Bodt. Antoine garandeert vaak dat hij paarden kan helpen. Antoine de bodt heeft veel paarden van de slacht geholpen

Daar heb ik mij in verdiept, maar besloten dat dit niet in mijn straatje past. Zijn manier van rijden is nooit bewezen en ik zie er zelf niks in (dit is mijn mening voordat sommige bokkers gaan steigeren Haha! ).

Mijn basis ligt op het rechtrichten en zolang wij er samen plezier in hebben is het goed!

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 08:50

Citaat:
Daar heb ik mij in verdiept, maar besloten dat dit niet in mijn straatje past. Zijn manier van rijden is nooit bewezen en ik zie er zelf niks in (dit is mijn mening voordat sommige bokkers gaan steigeren ).

Mijn basis ligt op het rechtrichten en zolang wij er samen plezier in hebben is het goed!

eeeh, dat is zijn basis ook Verward , de rest is gewoon klassiek Ja (rechtrichten trouwens ook, alleen hij legt daar meer de nadruk op Knipoog )

furykim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 12:43

ja inderdaad dat is zijn basis hahaha. Ik ga naar corine vogelaar en zij heeft er een middenweg in gevonden, ze was het niet altijd eens met antoine. En ik vind haar echt geweldig, het gaat nu erg goed met mijn paardje. tuurlijk heeft hij een keer een terugval gekregen, en was het een paar dagen erg, maar het is nu al een halfjaar erg goed en rijd er bijna elke dag op. ik raad je echt aan keer zoiets te doen.. maarja wie ben ik

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 13:37

Splinter schreef:
Citaat:
Daar heb ik mij in verdiept, maar besloten dat dit niet in mijn straatje past. Zijn manier van rijden is nooit bewezen en ik zie er zelf niks in (dit is mijn mening voordat sommige bokkers gaan steigeren ).

eeeh, dat is zijn basis ook Verward , de rest is gewoon klassiek Ja (rechtrichten trouwens ook, alleen hij legt daar meer de nadruk op Knipoog )

Ik weet dat hij ook op het rechtrichten traint, maar op een andere manier. Ik ben bij iemand gaan kijken die les krijgt op de manier van de bodt, maar ik vond het maar niks.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 13:57

kreeg die les van Antoine zelf? Of iemand die meent zo les te geven? Dat is nogal een verschil Clown

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 08:26

Splinter schreef:
kreeg die les van Antoine zelf? Of iemand die meent zo les te geven? Dat is nogal een verschil Clown

Iemand die bij antoine bekend is. Dus niet zomaar een prutser Knipoog

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 08:27

samantha5 schreef:
Splinter schreef:

Iemand die bij antoine bekend is. Dus niet zomaar een prutser Knipoog

Zelf heeft ze les van antoine.