Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Hannanas schreef:Fijn dat hij beter loopt ook op deze ijzers. Scheelt weer voor de portemonnee!
Wat gebruiken jullie daar tegen de vliegen?
betadine schreef:Hier helaas ook ervaring met dunne zolen en hoefzweren.
Gelukkig zijn de zweren en het gevoelig lopen ondertussen verleden tijd. Paard staat wel rondom op ijzers, maar dat is het ook. Via dierenartsen oorspronkelijk ook advies van speciaal beslag etc, maar uiteindelijk overgestapt op gewone ijzers en al jaren prima zo.
capopjekop schreef:Mijn shet had ook dunne zolen door hoefbevangenheid. Zij heeft veel baat gehad bij soft ride hoefschoenen. Dat zou je ook kunnen proberen als je ijzers niet zo ziet zitten
Nado schreef:capopjekop schreef:Mijn shet had ook dunne zolen door hoefbevangenheid. Zij heeft veel baat gehad bij soft ride hoefschoenen. Dat zou je ook kunnen proberen als je ijzers niet zo ziet zitten
Hier ook hele goede ervaring met softrides. Ze zijn gemaakt om 24/7 te dragen, in tegenstelling tot de meeste hoefschoenen, en ze hebben verschillende gel inlegzolen zodat je de ondersteuning kan geven die die hoef nodig heeft. Bv linksvoor een zooltje voor HB. Passen op verschillende hoefvormen en ‘rekken’ mee in het groeien van de hoef tussen bekapbeurten in. Is een eenmalige uitgave, itt iedere 6 wk nieuwe ijzers. Ik heb ze toen in de USA gekocht, dus als ze niet in AUS te koop zijn kan je ze ook gewoon laten opsturen.
*edit* Fijn dat het al zoveel beter met hem gaat
daydream schreef:Hoe gaat t nu met Red?