Paard loopt raar

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 13:58

Tieneke schreef:
Dit soort topics zijn zo voorspelbaar...

1. TS: er is wat met mijn paard.
2. Rest: laat een DA komen.
3. TS: die komt binnen x-tijd.
4. Rest: wacht niet, doe het asap.
5. Herhaling bovenstaande tot aan modopmerking.
6. Modopmerking.
7. Herhaling bovenstaande tot aan nieuwe modopmerking.
8. Etc.

Clue: Nut topic? Gaat het om de schijn van advies vragen of om echt advies vragen en de bereidheid om hier ook wat mee te doen?

Gini schreef:
Eens, al zie ik het verloop lichtjes anders. :D

1. TS: Er is wat met mijn paard, wat kan ik doen?
2. Rest: Laat een DA komen, liever vroeger dan later want dit is echt niet goed.
3. TS: Eigenlijk heb ik al een volledige plan van aanpak: DA is gebeld en komt, ik heb al heel veel verschillende mensen om advies gevraagd en eigenlijk weet ik dus wel wat ik wanneer ga doen.
4. Rest: Dit zijn toch wel mogelijke verbeterpunten in je huidige plan van aanpak.
5. TS: Ik ga het toch gewoon bij mijn plan van aanpak houden.
En dan herhaling van bovenstaande tot modopmerking.

Als TS had ik dus eigenlijk gewacht met het openen van een topic tot het moment dat ik daadwerkelijk advies nodig heb en ik ook echt even niet meer weet wat nog mogelijk volgende stappen zijn.

Leuke analyse.
Ik zie dit het vaakst voorkomen in de vorm die Tieneke noemt. Waarbij er vaak wordt beloofd dat er een DA bij komt en waar het dan blijft hangen omdat die DA er nooit komt. :)
Hoop niet dat dat hier ook het geval gaat zijn.

Anna79

Re: Paard loopt raar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 16:21

Of de TS wordt zo eindeloos doorgezaagd dat deze geen zin meer heeft om te updaten wat ik persoonlijk jammer vind

shadowstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 19:29

Anna79 schreef:
Of de TS wordt zo eindeloos doorgezaagd dat deze geen zin meer heeft om te updaten wat ik persoonlijk jammer vind

Hier ben ik het mee eens, ik lees deze topics omdat ik wil leren over problemen bij paarden en niet om te lezen dat de da gebeld moet worden.

Als de TS dan niet meer update is het jammer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 21:15

shadowstar schreef:
Als de TS dan niet meer update is het jammer

Voor het paard?

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 01:25

Ayasha schreef:
imaudy schreef:
Het bijzondere vind ik dat hij voor best goed loopt en achter behoorlijk slecht. Voor en achter staan met elkaar in verbinding, dus dit verchil is wel vreemd. Dan kun je beter meteen naar een paardenarts gaan.

Wil hier wel even op reageren. Voor loopt hij ook niet zuiver. :) Hij compenseert nagenoeg elke pas met het diagonale voorbeen. Knikt daar met momenten genoeg doorheen dat ik zou zweren dat ie voor ook kreupel is. :
IMO loopt dit dier op alle vier de benen niet goed. :

Ik hoop dat er snel een DA bij komt. Ik volg het topic nu al even in stilte. :)
Ook ik begrijp het wachten niet. De dag dat eentje hier zo loopt, maakt mijn DA de dag zelf nog maar tijd voor hem.

Hij stuurt bij met zijn hals, waardoor hij ook kreupel lijkt voor. Over de voorbenen zie ik geen kreupel paard.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 10:42

Hij stuurt bij met zijn hals? Kan je dat uit leggen?

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 16:27

Ayasha schreef:
Hij stuurt bij met zijn hals? Kan je dat uit leggen?

Hij raakt uit balans door zijn achterhand en om te voorkomen dat hij valt drukt hij zich op met zijn hals.
Hij lijkt wel iets dieper te zakken in de koot met lv dan met rv.

Van filmjes is toch niet zoveel te zeggen, daar zijn dierenartsen voor :+

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 09:53

Is de dierenarts ondertussen geweest?

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 10:26

Ik vind dit ook altijd interessante toppics. Niet om het "vermaak" maar omdat ik er wat van kan leren.

Ik snap de reacties wel, maar kan me goed voorstellen dat TS geen zin meer heeft om te reageren.

Wat ik begrijp is dat de pony vanaf het begin al niet helemaal "fijn" is. Ik ben dan oprecht benieuwd wat de pony heeft en hoe dat eventueel behandeld gaat/kan worden.

Aslien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 21:11

Hoi TS, hoe gaat het nu? Ik meende dat je vandaag een afspraak met Taru had (kan ik ook verkeerd geïnterpreteerd hebben), ben benieuwd hoe dat gegaan is. Hopelijk verloopt het herstel spoedig.

HxSunlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 10:53

Ik ben ook benieuwd hoe het met je paard gaat. Hoe loopt die nu? Had de dierenarts nog langs moeten komen?

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 18:27

Gini schreef:
Ook al snap ik wel waar de modopmerking vandaan komt, ik moet zeggen dat ik bij dergelijke topics als dit me ook wel afvraag hoe dit topic wel goed had kunnen verlopen? Wat TS dan wel verwacht had?
Er wordt een probleem gedeeld en om advies gevraagd. Uiteraard komen die adviezen massaal en in verschillende vorm en inhoud. En dan worden al die adviezen weerlegd, want er is al door TS actie ondernomen, ze heeft naar verschillende mensen geluisterd en ze heeft dus eigenlijk al een plan van aanpak uitgedacht met weinig ruimte om daar aanpassingen in te doen. Dat is uiteraard goed dat er een plan van aanpak is, maar waarom dan een topic openen met de letterlijke vraag "Wat vinden jullie?" als die bevindingen er uiteindelijk toch niet toe doen?

Maw, als we dit topic overnieuw zouden kunnen doen, wat zou er dan wel gezegd of gedaan kunnen worden om deze modopmerking te vermijden?

Edit: spelfout verbeterd

Helemaal mee eens. Als er al overal actie op is ondernomen, waarom dan alsnog een topic openen met de vraag: Paard loopt raar, wat vinden jullie daarvan. En als er dan massaal wordt gezegd dat ze er na 2 weken eens een DA op lokatie bij moet halen is dat ineens rellen. En telkens maar wachten met DA erbij halen etc...... :evaw: :evaw: :evaw:

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 19:56

Nou het resultaat is dat ts niet meer reageert en het hele topic nutteloos is geworden.

Zelfs al heb je gelijk, als iets al is gezegd kan je het er beter een beetje bij laten. Dan is er tenmiste een kans dat ts wat met dat commentaar gaat doen

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 20:27

Je kan verwachten dat je veel verschillende reacties krijgt, beetje appart om geen update te geven.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 20:39

Ik snap dat wel na alle reacties, niet iedereen heeft een dikke huid. Toch hoop ik nog op een update, ik vind medische topics altijd erg interessant! Ik hoop in ieder geval dat het goed met het paard gaat!

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-21 23:49

Paard is enorm hypermobiel in zijn achterhand. Hij is zichzelf dusdanig gaan compenseren dat hij op een gegevenmoment ontzettend veel pijn heeft gekregen. Niet zo zeer atactisch. Aankomende week mag ik alleen aan de hand stappen en slingerbochtjes maken. (Voor en achteruit) aankomende donderdag moet ik weer een filmpje opsturen. Als hij dan niet goed is gaat er nog verder gekeken worden (kliniek)

Het is gewoon zeer klote dat paard na nog geeneens een half jaar problemen heeft gekregen.
Zo liep hij bij 2x proefrijden niet. Keuren heb ik gedaan bij een kliniek

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 23:58

Kan me voorstellen hoe dat voelt. Als je een paard koopt, verwacht je dit toch niet op zo'n korte termijn.
Ik duim mee dat het goedkomt.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 00:07

Dat is inderdaad ontzettend balen!
Is hij voor je gevoel nog verbeterd?

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 00:08

Wie heeft er nu naar gekeken LiannePuthzy? en Hypermobiel kan zowel in voor als nadeel werken, weet er helaas alles van met mijn eigen paard.

En dat paard nu problemen krijgt hoeft niet raar te zijn als het daadwerkelijk van de hypermobiliteit komt. Misschien heeft vorige eigenaar een ander management gehad, andere manier van rijden bv waardoor paard beter kon functioneren zonder zoals ik het omschrijf 'uit zn voegen 'te gaan.

Aslien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 00:31

Snap inderdaad dat dit ontzettend rot is, hier reken je niet op. Ik duim voor een goed herstel!

Bloemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 08:44

Vervelende situatie. Hopelijk verbeterd je paard door de oefeningen die je moet doen! Sterkte

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 09:44

Mmm, vooral de laatste filmpje zie ik een beeld wat ik ken van mijn eigen paard. Die zou ook hypermobiel zijn in de achterhand. En op het laatste liep hij aan de lijn hetzelfde als jouw filmpje.

Na lang zoeken en dubben bleek zijn SI gewricht niet goed te zijn, wat hij kon opvangen in zijn knieën maar door een stom ongeluk kon dat niet meer waardoor het SI gewricht weer extra werd belast en deze dus weer op speelde.

Voor dat stomme ongeluk was het beeld wisselend. Hij kon 2 weken op rust en daarna liep hij weer helemaal goed, en als het opbouwen bijna klaar was ging hij weer slechter. Na het ongeluk was het snel duidelijk waar het probleem dan wel lag. Ik heb er zeker 3 dierenartsen bij gehad. Zelfs 1tje die vond dat ik het mij maar inbeelden terwijl het paard duidelijk kreupel liep op het harde.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 08:48

TS wat fijn dat je ondanks al die berichten toch nog post. Hoe gaat de behandeling eruit zien? En wat zegt dit voor de toekomst?

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 13:21

LiannePuthzy schreef:
Paard is enorm hypermobiel in zijn achterhand. Hij is zichzelf dusdanig gaan compenseren dat hij op een gegevenmoment ontzettend veel pijn heeft gekregen. Niet zo zeer atactisch. Aankomende week mag ik alleen aan de hand stappen en slingerbochtjes maken. (Voor en achteruit) aankomende donderdag moet ik weer een filmpje opsturen. Als hij dan niet goed is gaat er nog verder gekeken worden (kliniek)

Het is gewoon zeer klote dat paard na nog geeneens een half jaar problemen heeft gekregen.
Zo liep hij bij 2x proefrijden niet. Keuren heb ik gedaan bij een kliniek

Ja dat is inderdaad heel erg zuur dat hij al na een half jaar problemen geeft. Fijn dat er nu naar gekeken is weer en ik hoop dat het snel verbeterd. Ben benieuwd of het alsnog kliniek wordt en wat hun dan uiteindelijk gaan vinden. veel succes en sterkte!