2,5 jarig Paard onregelmatig

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 20:59

trysteffy schreef:
Vandaag mocht ie eindelijk in de grote paddock om echt weer lekker te rennen maar hij is denk liever lui dan moe geworden hij ging rollen en daarna staan slapen je zou toch denken van in een kleine paddock heb je bom vol energie maar kwam niks uit helaas dus kon hem los niet echt goed bepalen of ie wel of niet goed loopt omdat ie amper iets deed. Donderdag had ie voor het laatst metacam gehad omdat me flesje vrijdag dus op was. Hij is 2 weken lang echt super braaf geweest met wandelen geen stap verkeerd.
Morgen ga ik even kijken toch aan de longe hoe die loopt aangezien die niks laat zien los. Dus ben erg benieuwd.
Zelf met vriendjes er bij was ie vrij rustig en nog een nieuw vriendje.

leuk dat je even bericht hoe het nu is, veel succes met longeren, hoop zo voor je dat je verbetering ziet

Tenno7

Re: 2,5 jarig Paard onregelmatig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 01:32

Je topic even vluchtig doorgelezen en je filmpjes bekeken.
Paard loopt idd niet fijn, goed dat je het hebt laten nakijken door een DA. Ben erg benieuwd hoe het nu gaat en of het al wat verbeterd is.

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 13:41

Hoe ging het longeren? Hopelijk zie je wel wat verbetering!

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-20 16:41

Helaas slecht nieuws... morgen de da maar weer bellen of ie naar stal wilt komen...
kan echt janken gewoon...

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 16:51

Denk zelf toch echt dat het ongeluk met het hek mogelijk toch een beschadiging in de rug heeft veroorzaakt. Die onwijs stijve bovenlijn is gewoon echt niet goed.... Succes en sterkte! Altijd klote zoiets!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 17:12

Bij het berichtje dat hij in de paddock niets ondernam na twee weken, gingen bij mij al de alarmbellen rinkelen. Goed dat je de VA langs laat komen!

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-20 17:21

Hij heeft af en toe wel eens in zijn kleine paddock paar sprintjes getrokken en gebokt enzo maar had niet echt alle ruimte om daar uit zijn plaat echt te gaan. maar nu hij dus van de pijnstilling af is had ik eigenlijk wel verwacht dat ie in de grote paddock waar we dus ook longeren lekker uit zijn plaat zou gaan.. maar totaal niks kwam er uit... ik hoop zo dat de da morgen meteen tijd heeft om langs te kunnen komen...

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 17:47

Ik zou DA bellen die ook osteo/fysio is, met de huidige DA kom je blijkbaar toch niet verder.

Ik vind het filmpje nu eigenlijk niet zo verontrustend, denk dat je met gymnastiserend rechtrichtwerk (longeren met kaptoom, en zo paard leren voorwaarts-neerwaarts te lopen) ook al een eind verder kan komen. Ik vind hem er niet uitzien alsof ie echt veel pijn heeft of zo, kan zijn dat ie nog moet leren correct bewegen, zeker als ie een tijdlang verkrampt gelopen heeft door pijn. Eigenlijk zou je hem es moeten longeren als ie wel op pijnstiller staat, om te zien of er dan een verschil merkbaar is.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-20 17:52

hwn schreef:
Ik zou DA bellen die ook osteo/fysio is, met de huidige DA kom je blijkbaar toch niet verder.

Ik vind het filmpje nu eigenlijk niet zo verontrustend, denk dat je met gymnastiserend rechtrichtwerk (longeren met kaptoom, en zo paard leren voorwaarts-neerwaarts te lopen) ook al een eind verder kan komen. Ik vind hem er niet uitzien alsof ie echt veel pijn heeft of zo, kan zijn dat ie nog moet leren correct bewegen, zeker als ie een tijdlang verkrampt gelopen heeft door pijn. Eigenlijk zou je hem es moeten longeren als ie wel op pijnstiller staat, om te zien of er dan een verschil merkbaar is.

Dat zij een vriendin van me ook maar echt stom dat ik dat dus niet heb gedaan.

Ik ben nog maar 1 keer bij de da geweest op de kliniek toen was er niks te zien omdat ie van alles spannend vond en enorm hoog in zijn adrenaline zat daarom dat de da zei van als ie nog steeds niet goed loopt dat ie hem thuis wilt beoordelen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 17:59

Een jong paard wat heel rustig blijft wanneer hij weer op het land mag en net van de pijnstilling af , dan gaan bij mij ook alarmbellen af. Wanneer je het nu echt eens uit wil zoeken, goede kliniek afspraak maken en helemaal door laten lichten. Hij loopt alsof hij een bezem heeft ingeslikt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 18:02

Ik heb geen goede raad voor me, maar wil wel even zeggen dat ik echt ontzettend met je meeleef. Wat is dit kl#te zeg
.. :(:)

Riviera87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 18:08

Ik heb 't verhaal gelezen. Ik vind hem op de filmpjes hierboven al wel weer meer veer hebben in zijn lijf tov de eerdere filmpjes. Ik wil je nog meegeven dat ik het heel positief vind om te lezen hoeveel je voor hem doet om echt lichamelijk ongemak uit te sluiten.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 19:31

Knuffel ts, ik hoop dat er gewoon waanzinnig een wervel scheef zit of de boel nog overbelast is.
Ik duim mee dat de dierenarts morgen nog kan, ik snap je gevoel helemaal.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 19:48

Ik zou hem als ie van mij was gewoon nog even een half jaartje weg zetten en dan eens zien. Ik vind het ook niet zo verontrustend. Zie zo vaak dit soort type paarden met zulke gangen (strakke bovenlijn inclusief). Ook jong. Ze zal vast vast zitten hoor, zoals zoveel paarden, maar voor nu zou ik er zelf nog niet veel meer achter zien.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 20:10

Ik ben het toch wel eens met Geryon, hoewel ik het echt niet fijn vind om naar te kijken.
Ik zou 'em wegzetten omdat ik een enorme hekel heb aan dokteren met zo'n jong paard. Onze 2,5 jarigen lopen echt nog 24/7 in de groep en ik denk dat dat ook het beste is voor ze.
Je kunt er nu waarschijnlijk nog erg weinig aan doen omdat ie nog zo jong is.
En gericht trainen kun/wil je ook nog niet.
Dus misschien toch maar even een tijdje weer in de opfok of zo...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 20:19

Wat rot dit...denk nog steeds dat het in zijn hals zit

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 20:41

Als je het geld er voor hebt zou ik hem naar een goede kliniek brengen daar neerzetten en hem pas ophalen als ze een verklaring hebben voor hoe hij is . Vaak is dit uiteindelijk nog goedkoper ook als thuis blijven dokteren .
Als je de oorzaak hebt en het is op te lossen zou ik hem zeker nog een 1,5 jaar op het land zetten en niks mee doen . Als je namelijk zou zeggen dat die 1,5 was geloofde ik het ook.

elise t.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 21:42

Je kan er ook een paardenspiertherapeut naar laten kijken,stuur je fimpje naar Kevin Bekker en kijk of jij je kan helpen.google zijn naam voor zijn website en telefoonnummer.hij heeft ons goed geholpen met de paarden.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-20 22:17

elise t. schreef:
Je kan er ook een paardenspiertherapeut naar laten kijken,stuur je fimpje naar Kevin Bekker en kijk of jij je kan helpen.google zijn naam voor zijn website en telefoonnummer.hij heeft ons goed geholpen met de paarden.

Die hou ik even in me achterhoofd!

Tot nu toe hou ik me nog even aan de advies van de dierenarts van als ie nog niet goed loopt bel me dan weer en dat ga ik ook maar doen.

Ik denk als ik hem nu een jaar weg zet dat mijn gevoel er nog steeds niet lekker bij zit want het blijft dan in me achterhoofd zitten van hij loopt niet goed ik weet de oorzaak niet waarom loopt ie niet goed. En dat ga ik me zelf echt niet aan doen ik wil gewoon de reden weten nu we zijn toch bezig dusja en alles voor mijn ventje ook al moet ik op brood leven ik doe er alles aan om hem gewoon goed te krijgen...

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 22:36

Ik heb hetzelfde gehad met mijn merrie. Steeds onregelmatig maar DA’s konden steeds niet vinden waar het zat.

Ik zou hierbij je gevoel volgen en er wel een DA bij halen. Stel dat er iets zodanig stuk is, of iets wat in de loop der tijd alleen erger wordt zou ik dat wel willen weten. Nu weet je helemaal niks alleen dar hij last heeft en niet goed loopt...

Ik blijf volgen, heel veel succes!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 08:38

Ik zou het ook uitzoeken, als je hem nu weer naar de opfok brengt krijg je ook die kosten erbij terwijl je helemaal niet weet of je straks een belastbaar paard hebt.

Ik vind hem rechtsom slechter lopen, het vasthouden van de rug kan ook komen door compensatie elders. Het lijkt me verstandig als de dierenarts hem thuis beoordeeld en een kreupelheidsonderzoek doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 08:50

Van voor naar achter op de foto. Zie een oa stijf bekken. Beter nu kosten maken dan over een jaar of twee heel veel kosten en een paard wat misschien alleen nog maar als grasmaaier kan functioneren.
Het feit dat een jonkie alleen rolt en na het rollen niet aan de vlieg gaat zegt al heel veel.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 10:04

hwn schreef:

Sorry hoor, hier ben ik. het echt niet mee eens. Dit paard loopt echt gruwelijk slecht (kreupel voor, enorm stijf en trekt zich scheef) en heeft wel degelijk pijn anders loopt het niet zo. Het is wel duidelijk dat hij zich met metacam beter voelde, dus heeft hij pijn. Voordat je er uberhaupt mee aan het werk gaat moet je weten wat er aan de hand is.
Dus naar de veearts ermee. Niet thuis laten komen, daar kunnen ze toch niet veel doen. Ik zou een kliniek zoeken waar hij kan blijven tot ze helemaal hebben uitgezocht wat hij heeft.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 10:14

Ik ben het ook deels eens met Geryon, dit kan best nog goed komen. Maar zeker niet elk jong paard loopt zo slecht, dit is echt wel een uitzondering. Best case scenario is dit gewoon een groeispurt en kan men dit wijden aan groeipijn. Maar als ik van jou was zou ik toch eens die rug op de foto willen zien, ik snap je onzekerheid hierin ook ontzettend. Ik zou er zelf ook niet gerust in zijn. Wat ik ook opvallend vind op je video is dat hij constant zijn staart iets hoger houdt en dit kan ook te wijden zijn aan een rugprobleem.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 10:24

Groeipijn? Ik heb toch veel jonge paarden van 2 jaar en ouder in handen gehad, maar ik heb er nog nooit 1 gezien met groeipijn