Septische artritis met operatie (verslag met foto's)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

beatje

Re: Septische artritis met operatie (verslag met foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 11:54

Dat is idd te klein om ze pertinent te hebben,maar als je kan afwisselen wel leuk te doen.Zeker als je stalletjes hebt om ze in te zetten.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-20 23:01

Donderdag 27/2
De draadjes van de gaatjes die ze bij de operatie hebben moeten maken, zijn er allemaal netjes uit. Die van de wonde zelf hebben we laten zitten, zaten vast in de korstjes en na contact met de kliniek weten we dat ze uiteindelijk zullen oplossen. Over een paar weken zullen die zelf wel loskomen.
Adje is weer KO door de verdoving. Over een klein uurtje is dat weer uitgewerkt en krijgt hij weer een lading voer.
Dit was normaal gezien (en hopelijk) de laatste dierenartstussenkomst! Nu nog een volle week op stal, dat gaat gelukkig supergoed nu, hij is heel rustig. Dan mogen we beginnen stappen en nog wat later mag hij draven. Week 1 van de 8 zit er nu op!

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 23:10

Wat een fijne up date weer !
Nog een hele poos te gaan, maar volgens mij gaat het helemaal
goed komen. Petje af voor de goede zorg die Adje krijgt _/-\o_ +:)+
Gaat het met jou ook weer wat beter Tieneke ?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-20 23:12

We doen alles voor dit ventje he :-)
Met mij gaat het beter, voel me wel wat slap (denk gewoon beetje ziekjes of zo, de griep gaat nog rond op mijn werk), maar in m'n hoofd al een stuk beter. Ik geniet er de laatste paar dagen ook echt van, van hem thuis te hebben. Dat hij zelf heel kalm geworden is en goed eet, heeft ook wel wat van mijn onrust weggenomen. Lief dat je het vraagt :-)

Edit: vind het wel nog spannend voor als het verband eraf gaat. Zondag mag ik dat zelf afdoen. Hoop maar dat er dan niks meer aan komt.

Pindabear

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 14:15

Met alle goede zorgen van jou gaat het vast goed komen met Adje :j ik blijf in ieder geval hard duimen voor zijn herstel.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-20 16:48

Zondag 1/03
Het verband is eraf *\o/* De wonde ziet er weer helemaal anders uit dan een dikke week geleden. En in de goeie zin. De draadjes zitten er dus nog, die gaan we uit zichzelf laten loskomen.
Zijn kippenpoot krijgt ook weer pluis :+ Denk dat we snel een mooi behaard been weer gaan hebben.
Intussen hou ik hem bezig met zo veel mogelijk voerbeurten: twee keer per dag een schep luzernepellets, 's avonds een emmer Equifyt Zupa slobber met lijnzaadolie, tussenin veel hooooooi, hier en daar wat wilgentakjes (zijn die ook weer opgeruimd uit de tuin), wortels, een appel hier en daar, en hij heeft een himalaya-liksteen in zijn bak, dan eet hij iets langzamer :+
Qua medicatie hadden we vandaag ook een mijlpaal: vanaf nu enkel nog emdotrim, de zakjes Danilon zijn achter de rug. Emdotrim nog tot en met woensdag en dan is dat ook weer achter de rug. Glucosamine met MSM is ook onderweg, dan start ik daar ook mee.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 16:59

Ohh dat ziet er alweer super uit zeg! Hee erg fijn! :D

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 22:37

Gaat echt de goede kant op +:)+

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 23:59

Ziet er goed uit.mooie behaarde kippenpoot nu. Bijna medicatie vrij dat is mooi.

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 11:17

Fijn nieuws weer. Op naar een heel nieuwe wanneer hij helemaal genezen is.

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 10:46

Hoe gaat het met Adje en met jou TS ?
Ik hoop dat het de goede kant op blijft gaan !

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-20 10:50

Het gaat nog steeds goed!

Gisteren vergeten updaten, oeps :+
Maar de medicatie is dus nu op sinds woensdag en gisteren zijn we begonnen met stappen. Was heel spannend voor hem natuurlijk, want dat was de eerste keer echt verder dan de stal op deze nieuwe locatie. Het regende ook nog keihard, dus prettig was het niet :') Maar het was te doen, al is hij natuurlijk heel energiek.
Hij komt ook al stilletjes aan bij. Mag ook wel natuurlijk, hij is nu twee weken thuis.
Verder heb ik maandag nog contact gehad met de kliniek ivm de zwelling, want ik voelde me niet zeker of dat wel de goede kant uitgaat. Maar dat mocht ik toen nog twee weken aankijken. Gisteren foto's gemaakt en vergeleken en denk toch dat de zwelling heel zachtjes aan wat af begint te nemen, er lijkt minder spanning op de huid te zitten. Maar ik zie het moeilijk, zit er natuurlijk continu op te kijken :+ Moest het na die twee weken niet significant beter zijn, moet er weer vocht afgenomen worden en krijgt hij een inspuiting met hyaluronzuur.

(Foto is niet heel scherp zie ik nu.)

Afbeelding

Afbeelding

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 11:18

Het oogt inderdaad nog wat dik. Temperatuur je hem ook voor de zekerheid? Misschien heb je dan wat meer houvast.

Met wandelen zal het vast wat dunner worden langzaamaan. Hoe lang mag je wandelen?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-20 11:22

Temperatuur maak ik me eigenlijk geen zorgen om, hij heeft in heel het proces geen verhoging gehad en volgens de kliniek is dit dus wel normaal. Er is flink gewerkt in dat been. Zijn algemeen beeld is verder ook wel echt heel goed. Maar ik hou het in mijn achterhoofd. Nu ja, als ik echt twijfel laat ik gewoon de DA ook komen.

Wandelen is nu drie weken opbouwen per vijf minuten. Dan drie weken lange rechte stukken stap en draf. Dus we hebben nog wel even te gaan.

Pindabear

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 15:42

Wat fijn dat je nu mag beginnen met wandelen en wat zal hij blij zijn dat hij eindelijk z’n stalletje even uit mocht *\o/* jullie hebben nog wel een lange weg te gaan zo, maar dit is toch wel weer een mooie update in de richting van zijn volledige herstel +:)+

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-20 15:50

Hij is idd echt su-perblij :-) Daarnet ook weer effe aan de wandel geweest en hem even in ons weitje laten grazen, hij was nogal fanatiek toen :+
Ook effe geborsteld, kwam een hoop haar af :D Hij is al ietsje bijgekomen. Er moeten natuurlijk nog héél wat kilo's bij, maar met zijn nervositeit en het feit dat ik hem natuurlijk niet mag volstoppen met suikers, vind ik elke vooruitgang op dat vlak prima. Hij is ook pas twee weken thuis natuurlijk en heeft heel wat meegemaakt. En de dierenarts thuis, en de operatie, en alle verdoving voor/op/na de kliniek, en de nieuwe thuis en altijd binnen blijven terwijl hij 24/7 buiten gewoon is... Ik ben fier op mijn ventje en heb er vertrouwen in.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 16:11

Misschien kun je elke dag foto's maken uit dezelfde hoek en met dezelfde afstand. En dan zie je misschien wel een verschil tussen foto 1 en bijvoorbeeld foto 5?

Als je het elke dag ziet, zie je idd het verschil ook niet, misschien helpt dat met de foto's.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-03-20 16:11, in het totaal 1 keer bewerkt

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 16:11

Dank je wel voor je Up Date :D Wat heerlijk dat zijn herstel zo goed verloopt.
Door het stappen wat je nu elke dag mag gaan doen zal het snel
minder dik worden. Ik vind het er gewoon al heel goed uit zien.
Dat het haar zo makkelijk los laat is een goed teken *\o/*
Dan is hij verder goed gezond en gaat hij rustig aan weer groeien.
Als het weer nu ook nog eens mee gaat werken, dan hoeven jullie niet steeds in weer en wind te wandelen +:)+

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-20 16:14

Dat probeer ik te doen, Mindim, alleen slaag ik daar blijkbaar niet zo in :+ :')

Ik denk ook dat als er nu wat meer bloedcirculatie komt door het stappen, dat het echt wel beter kan gaan. Maar ik zit er met mijn neus op. De minste twijfel en de DA staat hier op de stoep. Ze vraagt regelmatig hoe het met hem gaat en als de medicatie goed uit zijn lijf is, kunnen we ook weer zijn vaccinaties inhalen. Die hebben we moeten uitstellen door de antibiotica. (Lyme en rhino, die kon hij gelukkig wel gerust eens missen, tetanus en influenza krijgt hij in de zomer.)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 17:43

Zo! Das een beste trui die je daar kunt breien. Hij ziet er ontzettend blij en goed uit!

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 17:47

Wat een tof paardje heb jij toch, iedere keer moet ik naar hem kijken, zo een lief ding.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-20 17:48

Soms is hij wel een beetje boos, maar echt door verveling. Ik probeer daarom de voederbeurten zo veel mogelijk te spreiden, meestal over drie of vier keer, afhankelijk van hoe ik werk of thuis ben.
Ja, de olie door z'n voer doet z'n werk wel. En ik ben maar gestopt omdat mijn arm moe werd, niet omdat er niks meer af kwam :')

Ahw, thanks! Ja het is wel echt een schatje/scheetje hihi :D

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 21:16

Fijn dat het steeds beter met hem gaat.
Is al aardig wat haar afgekomen

Pindabear

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 21:49

Tieneke schreef:
Hij is idd echt su-perblij :-) Daarnet ook weer effe aan de wandel geweest en hem even in ons weitje laten grazen, hij was nogal fanatiek toen :+
Ook effe geborsteld, kwam een hoop haar af :D Hij is al ietsje bijgekomen. Er moeten natuurlijk nog héél wat kilo's bij, maar met zijn nervositeit en het feit dat ik hem natuurlijk niet mag volstoppen met suikers, vind ik elke vooruitgang op dat vlak prima. Hij is ook pas twee weken thuis natuurlijk en heeft heel wat meegemaakt. En de dierenarts thuis, en de operatie, en alle verdoving voor/op/na de kliniek, en de nieuwe thuis en altijd binnen blijven terwijl hij 24/7 buiten gewoon is... Ik ben fier op mijn ventje en heb er vertrouwen in.
[ [url=m/yCs0pj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Voor alles wat hij heeft meegemaakt de afgelopen tijd doet hij het echt super goed. En ondanks dat hij nog niet op gewicht is, is hij echt een beauty om te zien <3

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 21:56

Om de zwelling te monitoren: zou je paard het toestaan als je een centimeter om zijn been legt? Of flipt ie dan?

Hij ziet er haast uit alsof hij geschoren is. Wat een haar.
Wond ziet er ook mooi rustig uit.