[VOLG]Weke rug

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tenno7

Berichten: 2305
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-20 14:06

Gwenvd schreef:
Goed opgelost! De plaatjes van een schrikkend paard zullen nooit mooi zijn, daar ga ik ook geen reactie op geven. Ik vind het mooi om te zien hoe het Paard groeit!

Hoevaak laat je het zadel nakijken? Ik op dat ik zijn geval extra vaak doen om zoveel mogelijk de ruimte te krijgen zijn spieren op zijn rug te kunnen blijven ontwikkelen. Ook lijkt hij iets te lang? Je zult een kort draagvlak hebben.


Dankjewel.

Zadel is halfjaar geleden naagekeken. En in mei staat al weer een nieuwe afspraak. Er zitten kussens onder die speciaal op maat gemaakt zijn voor zijn rug. Hier is het zadel ook voor naar Engeland geweest. Zadel is niet te lang het kan nu precies. Lijkt denk ik ook zo omdat hij ook nog eens een korte rug heeft.

Zamba
Berichten: 722
Geregistreerd: 04-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 17:02

Hij ziet er zoooo goed uit! Ohz zie je bijna niet dat hij zn rug heeft

amsterdam10
Berichten: 597
Geregistreerd: 03-05-16

Re: [VOLG]Weke rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 17:37

Ziet er heel goed uit ts!

Pumpkins

Berichten: 3154
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Re: [VOLG]Weke rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 19:18

Fijn dat hij zo snel weer ontspand! Geen commentaar hoor, dit soort momenten zijn nooit charmant :').

Als je een tip wilt, het valt mij op de foto's op dat je je handen vrij ver uit elkaar hebt. Wanneer je hier een vuist afstand in houdt heb je ook net iets meer controle. Maar ziet er goed uit hoor!

Tenno7

Berichten: 2305
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-20 19:20

Weidebloem schreef:
Fijn dat hij zo snel weer ontspand! Geen commentaar hoor, dit soort momenten zijn nooit charmant :').

Als je een tip wilt, het valt mij op de foto's op dat je je handen vrij ver uit elkaar hebt. Wanneer je hier een vuist afstand in houdt heb je ook net iets meer controle. Maar ziet er goed uit hoor!

Dankje.ja dit doe ik expres. Met breedere handen kan ik hem net wat beter uitnodigen om wat langer en lager te gaan lopen. Hou ik mn handen dichter bij elkaar dan komt hij alweer meer omhoog.

karijn

Berichten: 5429
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: [VOLG]Weke rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 09:29

Kilometers maken met andere paarden en mensen langs de bakrand. Dan komt het vanzelf wel goed.
De brede handzetting herken ik nog uit je topics met Tenno. Toch is het eerder gegeven advies om ze meer bij elkaar te houden wel iets om in je achterhoofd te houden. Het kan af en toe helpen om juist bij spanning Ze niet bred te houden. Je blokkeert dan meer dan om uit te nodigen te zakken. Probeer in geval bij de eerste twee foto’s hem dan juist voorwaarts te houden en van daaruit weer te willen zakken.
Maar verder top om te zien dat jullie lekker bezig zijn. Keep up the good work.

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 09:33

Wauw wat een verschil al!
Jullie zijn goed opweg samen.

Zou ik je Noor Tanger mogen aanraden?
Die behaald vanuit de biomechanica hele mooie resultaten met correct rug en beengebruik bij paarden. Lessen op locatie, online lessen, in training zetten en aquatraining is wat ze bieden. Zou voor jou paard een super fijne aanvulling zijn denk ik. Zelfs afgekeurde sportpaarden komen daar in training en lopen na een tijdje weer lekker onder het zadel. Hele fijne mensen met een hart voor paarden. Heel meelevend ook :o.

Tenno7

Berichten: 2305
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-20 19:07

karijn schreef:
Kilometers maken met andere paarden en mensen langs de bakrand. Dan komt het vanzelf wel goed.
De brede handzetting herken ik nog uit je topics met Tenno. Toch is het eerder gegeven advies om ze meer bij elkaar te houden wel iets om in je achterhoofd te houden. Het kan af en toe helpen om juist bij spanning Ze niet bred te houden. Je blokkeert dan meer dan om uit te nodigen te zakken. Probeer in geval bij de eerste twee foto’s hem dan juist voorwaarts te houden en van daaruit weer te willen zakken.
Maar verder top om te zien dat jullie lekker bezig zijn. Keep up the good work.
klopt vroeger reed ik met Tenno ook wel met brede handzetting. Maar toch volg ik hierin mn instructeur. En merk juist bij Jones dat het wel werkt. Bij Tenno doe ik het nu niet meer.

Tenno tijdje geleden
Afbeelding

Tenno7

Berichten: 2305
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-20 19:08

Kristy1998x schreef:
Wauw wat een verschil al!
Jullie zijn goed opweg samen.

Zou ik je Noor Tanger mogen aanraden?
Die behaald vanuit de biomechanica hele mooie resultaten met correct rug en beengebruik bij paarden. Lessen op locatie, online lessen, in training zetten en aquatraining is wat ze bieden. Zou voor jou paard een super fijne aanvulling zijn denk ik. Zelfs afgekeurde sportpaarden komen daar in training en lopen na een tijdje weer lekker onder het zadel. Hele fijne mensen met een hart voor paarden. Heel meelevend ook :o.


Dankjewel!!. Waar zit zij dan met haar aquatrainer? Ik woon zelf namelijk in het puntje van het noorden.

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 19:22

Ze zitten in Asten haha dus dat is wel een eindje :j.

Tenno7 schreef:
Kristy1998x schreef:
Wauw wat een verschil al!
Jullie zijn goed opweg samen.

Zou ik je Noor Tanger mogen aanraden?
Die behaald vanuit de biomechanica hele mooie resultaten met correct rug en beengebruik bij paarden. Lessen op locatie, online lessen, in training zetten en aquatraining is wat ze bieden. Zou voor jou paard een super fijne aanvulling zijn denk ik. Zelfs afgekeurde sportpaarden komen daar in training en lopen na een tijdje weer lekker onder het zadel. Hele fijne mensen met een hart voor paarden. Heel meelevend ook :o.


Dankjewel!!. Waar zit zij dan met haar aquatrainer? Ik woon zelf namelijk in het puntje van het noorden.

Tenno7

Berichten: 2305
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-20 13:36

Jones heeft nu ook zn eigen dekje, gebruikte alles van mn andere paard. Maar nu een heel setje voor zichzelf.
Staat het niet gaaf? Zo blij mee.
Afbeelding

thequeensmum
Berichten: 3607
Geregistreerd: 20-08-12

Re: [VOLG]Weke rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 13:44

Supermooie, paars is mijn favoriete kleur!!

Hemellichaam
Berichten: 101
Geregistreerd: 21-08-19
Woonplaats: België

Re: [VOLG]Weke rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 14:02

Wat een verschil heb je al gemaakt tegenover de openingspost. Ik denk dat je goed bezig bent!
En die paarse kleur staat hem heel leuk

Rambogirl

Berichten: 3588
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Etten Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 14:05

Wat ben jij goed bezig met hem! Echt leuk om te volgen.

en ja dat paars.... smaken verschillen :D

Tenno7

Berichten: 2305
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-20 19:04

Dankjullie wel allemaal.. vorige week heeft hij een weekje stil gestaan. Had het super druk met 5 puppies in huis. Gister er weer opgestapt. Ikzelf toch een beetje gespannen van wat zal hij doen.. maar hij was super braaf. Wel direct de vuurdoop gehad. Want er gingen nog 2 mensen rijden. Heb heeeeeel veel gestapt, omdat hij het zo ontzettend eng vind. Maar na 3 kwartier ging het steeds beter. Dus ondanks het vele stappen was het wel een hele goeie training denk ik.

Deze pups hadden we in huis. Nu nog 2. De rest is al opgehaald!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hannanas
Berichten: 13058
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 19:13

Oehh dat paars staat gaaf!

karijn

Berichten: 5429
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: [VOLG]Weke rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 08:35

Wat een droppies!
Wat mij altijd hielp om van de spanning af te komen tijdens het inrijden met wedstrijden was om na het losstappen te gaan galopperen op een volte. Zo kon ik hem goed gecontroleerd houden en kon Um de spanning beter laten afvloeien. Daarna had ik nooit meer issues met passerende paarden. Sterker nog, als dan een ander paard ging bokken of aan de kletter, stond Um heel relaxed toe te kijken.

Bloemmeke

Berichten: 1129
Geregistreerd: 24-09-13

Re: [VOLG]Weke rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 10:34

Heel je topic doorgelezen! Maar wat een fijne verhalen en plaatjes. Jullie komen er wel. Ga zeker mee volgen

Ketly

Berichten: 5942
Geregistreerd: 27-02-10

Re: [VOLG]Weke rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 10:36

Ik ben stille meelezer, maar wauw wat een transformatie! De eerste foto's schrok ik nogal van, maar als ik zie hoe ver jullie nu zijn en wat je er van maakt, daar heb ik echt respect voor!

Tenno7

Berichten: 2305
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-20 13:01

Hallo,

Tijdje niks geplaatst.
Inmiddels is de zadelmaker geweest en is mn zadel weer helemaal passend gemaakt voor hem. 2 uur mee bezig geweest haha.
En hij is naar de tandarts geweest. En over 2 weekjes nog naar de osteopaat. Benieuwd wat daar uit komt.

Het gaat heel erg goed. Ik longeer hem niet meer voor het rijden aan. Gewoon opstappen en rijden. Dus weer een stapje verder. En hij ziet er momenteel echt super mooi uit!

Hieronder wat foto's

Bij de tandarts

Afbeelding

Lekker in de wei
Afbeelding

Speknekkie in wording
Afbeelding


Verschil hals in paar maandjes
Afbeelding

tennan
Berichten: 3141
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: Friesland

Re: [VOLG]Weke rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 13:15

Jeetje zeg, wat een mega verschil al!

StalNollie

Berichten: 9251
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 13:25

Anoniemk2 schreef:
Dat is een heel veschil.
Ik wist niet dat paarden tegenwoordig met een weke rug, holle rug en karperrug, goedgekeurd worden als sportpaard? Ik hoop dat ie in de toekomst pijnvrij blijft en op latere leeftijd geen vergroeiing krijgt aan de doornuitstekels. Kan je röntgenfoto's plaatsen hoe de doornuitstekels, spinaaluitsteeksels lopen? Ik denk dat je vraag beter bij [MD] Medisch past.


Staat toch ook nergens als sportpaard
Maar paard is verder klinisch als röntgen in orde zoals ts omschrijft er zal heus een opmerking bij de rug staan maar een da keurt niet af maar geeft advies.

Knap dat je het überhaupt aan hebt gedurft ts. Wellicht cranio sacraal therapeut er eens bijhalen

Dancer

Berichten: 2147
Geregistreerd: 07-11-01

Re: [VOLG]Weke rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 13:58

Wat mij opvalt is het verschil in de rug net achter de schoft! Echt super gedaan TS!

Tenno7

Berichten: 2305
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-20 00:15

Dancer schreef:
Wat mij opvalt is het verschil in de rug net achter de schoft! Echt super gedaan TS!
ja klopt, dat is mij ook opgevallen. Hij kan nu ook tijdens het rijden bijvoorbeeld al beter ontspannen en langer en lager lopen. Dus ik zelf denk dat de rugspieren nu meer opgerekt en lang kunnen worden dat zn rug daardoor ook meer omhoog komt. Zn weke rug is nu nog minimaal.. hoge schoft blijft wel natuurlijk! Dankjewel!

Tenno7

Berichten: 2305
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: [VOLG]Weke rug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-20 00:17

Deze foto is gister gemaakt. En vindt hem zo knap worden!Afbeelding