Wie herkend dit? Staart erg hoog dragen!!

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AlwaysH

Berichten: 11291
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 01:46

Witchcraft schreef:
Ja dan zit je zeker in een lastige situatie, maar je paard met pijn laten lopen heeft hij niet verdiend. En nee, dit betekent niet dat je nu slecht bent voor je dier!


Mee eens.

Ik zou het eerlijk voorleggen bij de DA.

Perryx
Berichten: 2505
Geregistreerd: 11-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-18 01:46

Als ik alles ga doen zoals buigproeven röntgen foto’s hele complete plaatje ben je zo 1000 euro kwijt en ik kan echt niet meer dan 20 euro per maand betalen... daar gaan ze vast en zeker niet mee akkoord.. :( vandaar mijn vraag aan bokt om te helpen! Ik had natuurlijk veel geld gespaard maar dat ging er allemaal uit toen hij naar de dierenarts moest en met 20 euro per maand sparen schiet niet op helaas.....

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 01:49

Perryx schreef:
Als ik alles ga doen zoals buigproeven röntgen foto’s hele complete plaatje ben je zo 1000 euro kwijt en ik kan echt niet meer dan 20 euro per maand betalen... daar gaan ze vast en zeker niet mee akkoord.. :( vandaar mijn vraag aan bokt om te helpen! Ik had natuurlijk veel geld gespaard maar dat ging er allemaal uit toen hij naar de dierenarts moest en met 20 euro per maand sparen schiet niet op helaas.....


Probeer het! Als je niet vraagt dan weet je het niet. En als je het niet wilt of kunt vragen denk ik dat je toch afscheid gaat moeten nemen van je paard. Weggeven/verkopen aan iemand die wel voor deze zorg kan betalen en anders zou je hem toch geen pijn meer moeten laten lijden.

Rolfje
Berichten: 150
Geregistreerd: 01-10-18

Re: Wie herkend dit? Staart erg hoog dragen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 01:51

Weggeven of verkopen lijkt mij geen optie, dan komt ie in de handel en dat wil je het beestje niet aan doen. Als je het hele traject leest wat er al mis is met het diertje, dan is het wel een keer tijd voor de beslissing.

Maar goed, een veearts gaat niet zonder onderzoek een paard inslapen, dus dat is ook een lastig verhaal.

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 01:55

Rolfje schreef:
Weggeven of verkopen lijkt mij geen optie, dan komt ie in de handel en dat wil je het beestje niet aan doen. Als je het hele traject leest wat er al mis is met het diertje, dan is het wel een keer tijd voor de beslissing.

Maar goed, een veearts gaat niet zonder onderzoek een paard inslapen, dus dat is ook een lastig verhaal.


Mee eens.
Maar een veearts laten komen en je problemen met deze bespreken van hoe lang je al bezig bent met het op te lossen en het nu gewoon genoeg vind en niet verder kan, dan denk ik dat je samen tot het besluit kunt komen.

Thea_Ste
Berichten: 716
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: Zonhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 02:00

Wat moet dit moeilijk zijn voor jou TS. Niet alleen de zorgen om je paard maar ook financieel, vind het echt erg voor je..

Ik denk dat ik heel hard en koud ga overkomen nu, maar zelfs al komt dit paard op de foto en is er een di1gnose, zou er dan nog veel kunnen gedaan worden tegen de pijn? Ik heb daar sterk mijn twijfels over en denk dat het dan beter is voor iedereen om hem in te laten slapen..

Maar TS, hoe doet je paard het als hij niet bereden wordt? Gaat het dan wel goed? Misschien is stoppen met rijden dan nog de beste optie.

Veel sterkte..

Shar_Angel

Berichten: 615
Geregistreerd: 14-09-13
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 02:04

Ik vind wel dat als je geen geld heb om hem naar de dierenarts te brengen dat je een groot probleem hebt. het paard staat altijd op 1. ik zou stoppen met rijden per direct. als ik dit zo lees is er ook eigenlijk geen andere toekomst meer dan 24.7 in de wei met schuilstal of het paard in te laten slapen. dan zou je hem aan iemand kunnen geven als weide maatje en kan je afspraken maken om langs te komen. misschien is er wel iemand op Bokt doe hem op kan vangen.

Heel veel succes TS dit zijn moeilijke beslissingen maar blijf eerlijk tegen over jezelf en je paardje :(:)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110978
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Wie herkend dit? Staart erg hoog dragen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 02:12

Kun je geen bijbaantje nemen om een volledig onderzoek te bekostigen?
Je kunt niet verwachten dat vreemden jouw paard gaan betalen. Je bent zelf die verantwoording aan gegaan.
Heb je geen familie die kunnen bijspringen?

Avalanche

Berichten: 16316
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Wie herkend dit? Staart erg hoog dragen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 02:24

Och jeetje, het topic heeft ineens een heel andere wending gekregen. Wat is dit vreselijk naar allemaal......

pfff..... weet ook zo geen oplossing, sterkte TS :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 03:33

Perryx schreef:
mnka schreef:
Ts, wat is het doel van dit topic? Je vraagt wat het hoog van de staart dragen kan zijn, ik zie allemaal bezorgde bokkers antwoord geven en ik zie jou heel geiritteerd antwoorden. Wat voor antwoorden had je zelf verwacht?



Mijn vraag was of iemand dit herkent. Ik vroeg niet om advies, en om via pb uitgescholden te worden voor van alles en nog wat. Want mensen gaan mij massaal haat berichten sturen. Zeer asociaal. Typisch bokt..

Ik ga mij verder niet bemoeien met wat het beste voor je paard is (ik heb er niet genoeg verstand van), maar als je ernstige haat krijgt via pb zou ik naar een modje gaan. Normaal gesproken (van wat ik heb meegemaakt) doen ze niets met dingen die via privéberichten zijn gegaan, maar in ernstige situaties wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 03:35

Perryx schreef:
Als ik alles ga doen zoals buigproeven röntgen foto’s hele complete plaatje ben je zo 1000 euro kwijt en ik kan echt niet meer dan 20 euro per maand betalen... daar gaan ze vast en zeker niet mee akkoord.. :( vandaar mijn vraag aan bokt om te helpen! Ik had natuurlijk veel geld gespaard maar dat ging er allemaal uit toen hij naar de dierenarts moest en met 20 euro per maand sparen schiet niet op helaas.....

En even hard gezegd, maar 20 euro per maand kunnen sparen voor je paard moet je hem niet eens kopen. Het kan natuurlijk zijn dat op het moment van kopen jouw financiële situatie anders was, maar 20 euro per maand opzij leggen is gewoon te weinig. Tenzij jouw begin bedrag om te sparen al verschrikkelijk hoog lag, dan zou het misschien nog kunnen.

Maar 20 per maand opzij zetten is gewoon 9 van de 10 keer te weinig, paarden kunnen ontzettend duur zijn en er zijn altijd onverwachte kosten waarvan je van tevoren niet verwacht had dat je ze zou hebben. Daarom moet je altijd een spaarpotje hebben en deze elke maand met een redelijk bedrag aan kunnen vullen, zodat als hij leeg is hij ook weer snel genoeg 'vol' komt.

NinaCharlie

Berichten: 3182
Geregistreerd: 15-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 04:36

Wat rot voor je TS, dat moet niet makkelijk zijn.

Wel ben ik het eens met bovenstaande berichten. Een paard houden zonder geld achter de hand te hebben kan echt niet. Wat doe je bij een simpele oogontsteking...laten zitten omdat je geen geld hebt voor de dierenarts? Als dat naar binnen slaat heb je de poppen aan het dansen.

Slokdarmverstopping op zondagavond? Koliek??? Extra kostbaar en levensbedreigend.

Stof tot nadenken. Allemaal mogelijke scenario’s.

Niet om je bang te maken maar om je in te laten zien dat dit echt geen optie is.

Supervixen

Berichten: 13039
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 07:31

Ik snap niet waarom mensen in godsnaam een paard kopen als je zo weinig te besteden hebt.
Je weet dat zo'n dier klauwen met geld kost.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 07:34

ik begrijp je wrede dillema. Maar is het dan niet beter om je geliefde paard te laten inslapen? Hem met pijn laten rondlopen en jij geen geld om hem te kunnen helpen is toch nooit een optie? Hoe hard het ook is, als je dat laatste voor hem kunt doen, is dat alleen maar heel sterk en uiteindelijk de laatste liefdevolle daad die je voor hem kan doen. En ik kan mij niet voorstellen dat een DA daar niet in meegaat. Kan je idd beter niet naar de grote kliniek gaan, maar leg dit dan eens voor aan een zelfstandige DA. Als je in dezelfde omgeving als joolien woont, weet zij er misschien wel 1 voor je.

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 08:22

Supervixen schreef:
Ik snap niet waarom mensen in godsnaam een paard kopen als je zo weinig te besteden hebt.
Je weet dat zo'n dier klauwen met geld kost.

Mogelijk had ze al het paard?
We weten verder niets van haar situatie dan dat ze van een uitkering leeft en €20,00 per maand over heeft. Punt

Wat een nare wending heeft dit topic nu gekregen
Ook al zou je het in termijnen kunnen betalen dan noch doe je daar veel te lang over en is dat niet realistisch

Het paard verkopen zal nu heel moeilijk gaan
Nu helemaal blijf ik echt bij mijn advies (even) niet rijden, zet hem lekker op de wei en geef hem daar zijn aandacht met daarnaast een lekkere wandeling
Inslapen vind ik een stap te ver gaan

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 08:26

Kun je niet bij een familielid geld lenen en het terugbetalen in termijnen of bij een kennis geld lenen.
Leg de situatie uit aan hun dat je krap bij kas zit en dat jouw paard deze zorgen nodig heeft om beter te worden.
Ik ben het met mijn voorgangers eens dat je met zo'n laag inkomen geen paard moet hebben. Niet omdat we jou geen paard gunnen, maar omdat de kosten zo hoog kunnen oplopen dat je daardoor zelf in de schuldsanering terecht kunt komen.

Suzanne F.

Berichten: 49664
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 08:32

Eerlijk? Als je zo weinig te besteden hebt moet je helemaal geen geld meer in dit paard willen steken. En je er zeker niet voor in de schulden steken. Hij gaat er nooit meer helemaal beter van worden, je weet dan alleen wat hij mankeert maar meer niet. Sowieso is een paard houden met een zo lage draagkracht zeer onverstandig, zowel voor jezelf als voor je paard want in nood kan je hem niet de zorg bieden die hij nodig heeft.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 08:40

Wat fijn dat je nu eerlijk bent over de werkelijke situatie TS.
Als ik in jouw schuitje zat zou ik dit paard ergens -goedkoop- bij een boer op het land gaan zetten en er alleen nog maar mee wandelen. Daar is helemaal niks mis mee.
Van mijn 3 paarden rijd ik ook maar op 1-tje af en toe (die nu in de winter weer zo’n half jaar vakantie heeft). Wilt niet meteen zeggen dat ik met die andere niks doe. Er zijn nog zoveel andere leuke dingen buiten rijden.

Amber_anne

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Wie herkend dit? Staart erg hoog dragen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 09:04

Soweiso stoppen met rijden.

Met pensioen of inslapen zijn de 2 opties dus je nu hebt. Kies je pensioen dan moet je als een bezetenen gaan sparen want ze kosten nou eenmaal geld

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Re: Wie herkend dit? Staart erg hoog dragen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 09:23

Ik weet niet of je spullen hebt die je kunt verkopen?
Dekjes en beenbescherming van de bekende merken leveren ook tweedehands nog wat op.

Rijden lijkt me voorlopig niet de beste manier van beweging geven (na het weekje metacam) en daarna kun je altijd op zoek naar dekjes voor €5.-.

Die zijn misschien niet zo mooi, maar dat lijkt me nu niet zo belangrijk.

Veel succes en sterkte, ik hoop dat je een weg kunt vinden om je paard te helpen :)

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 09:28

sanso schreef:
Wat fijn dat je nu eerlijk bent over de werkelijke situatie TS.
Als ik in jouw schuitje zat zou ik dit paard ergens -goedkoop- bij een boer op het land gaan zetten en er alleen nog maar mee wandelen. Daar is helemaal niks mis mee.
Van mijn 3 paarden rijd ik ook maar op 1-tje af en toe (die nu in de winter weer zo’n half jaar vakantie heeft). Wilt niet meteen zeggen dat ik met die andere niks doe. Er zijn nog zoveel andere leuke dingen buiten rijden.


Inderdaad. Geef je paardje nu een zo pijnvrij mogelijk leventje door niet meer te rijden.
Samen wandelen, lekker tutten, beetje grondwerk. Dat versterkt jullie band ook nog meer.

Maar alsjeblieft ga er niet meer op als je het beste met hem voor hebt...

Sterkte TS, moet heel moeilijk voor je zijn dit.

N4N4
Berichten: 1118
Geregistreerd: 15-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 09:33

Ook ik vind dit vreselijk naar om te lezen , veel van je zieke pijnlijke paard houden maar totaal geen geld om hem te kunnen helpen ..

Ik heb mijn paard destijds gekocht met mankementen , dat wist ik en toch wilde ik haar hebben om haar het allermooiste pensioen te kunnen geven die ze verdiende ..

Na een half jaar kwamen we erachter met onderzoeken en röntgenfoto's dat ze niet meer bereden mocht worden .. totaal afgekeurd .
Onbelast was prima , dus hebben we jaren andere dingen gedaan samen ..

de laatste maanden ging ze ineens flink achteruit , kreeg last en pijn ..
Heb dat even aangekeken en heb de keus moeten maken om haar te laten gaan .. ik heb haar 12 september in laten slapen .

Was de meest vreselijke keuze ooit want mijn paard was mijn alles , maar juist omdat ik zo ontiegelijk veel van haar hield was het absoluut voor haar de allerbeste keuze .. zij is nu pijnvrij en van alle ongemak af ..

Ik had alle geld van de wereld om haar te kunnen helpen , maar stuk is stuk .. er was helaas niets meer aan te doen..

TS .. je weet wat je paardje heeft , spat , artrose en wellicht nog meer mankementen .. deze problemen gaan nooit meer over ..
Het is geen schande om voor je paard te kiezen en hem te laten gaan ..

Als het leven lijden wordt, dan is liefde loslaten ..

Ik wens je veel wijsheid en alle sterkte toe

Elisa2

Berichten: 38106
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 09:36

eekhoornerik schreef:
sanso schreef:
Wat fijn dat je nu eerlijk bent over de werkelijke situatie TS.
Als ik in jouw schuitje zat zou ik dit paard ergens -goedkoop- bij een boer op het land gaan zetten en er alleen nog maar mee wandelen. Daar is helemaal niks mis mee.
Van mijn 3 paarden rijd ik ook maar op 1-tje af en toe (die nu in de winter weer zo’n half jaar vakantie heeft). Wilt niet meteen zeggen dat ik met die andere niks doe. Er zijn nog zoveel andere leuke dingen buiten rijden.


Inderdaad. Geef je paardje nu een zo pijnvrij mogelijk leventje door niet meer te rijden.
Samen wandelen, lekker tutten, beetje grondwerk. Dat versterkt jullie band ook nog meer.

Maar alsjeblieft ga er niet meer op als je het beste met hem voor hebt...

Sterkte TS, moet heel moeilijk voor je zijn dit.


Mee eens, geen geld hebben voor dure onderzoeken is geen schande..maar ga lekker wandelen met hem om hem nog in beweging te houden. Maar belast hem in ieder geval niet meer.

Morganlefay

Berichten: 8728
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 09:40

Perryx schreef:
mnka schreef:
Ts, wat is het doel van dit topic? Je vraagt wat het hoog van de staart dragen kan zijn, ik zie allemaal bezorgde bokkers antwoord geven en ik zie jou heel geiritteerd antwoorden. Wat voor antwoorden had je zelf verwacht?



Mijn vraag was of iemand dit herkent. Ik vroeg niet om advies, en om via pb uitgescholden te worden voor van alles en nog wat. Want mensen gaan mij massaal haat berichten sturen. Zeer asociaal. Typisch bokt..

En bedankt. Schelden doe ik niet en helemaal niet per PB en degenen die het wel doen iets met fatsoen.

knollentuin
Berichten: 10432
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Wie herkend dit? Staart erg hoog dragen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 09:53

Ah, de aap is uit de mouw, tsbheel vervelend de situatie waar je inzit, maar met een beetje inzet kan ook jij je paard helpen, wees inventief en zoek oplossingen.
Ik hoop dat je van dit topic geleerd hebt dat de waarheid verdraaien niet helpt, vanaf t begin van dit topic zijn er Bokkers geweest die je op oude topics wezen en naar de waarheid vroegen.de boktspeurneuzen , alles wat je op internet zet is terug te vinden. Denk daarom.
Ik wens je sterkte met je paard