Ik heb eens een veulentje proberen te 'redden'. Tegen beter weten in... Moeder had t veulen verstoten, moeder had achteraf gezien gelijk.
Ik had een reden om vol te gaan voor dit veulen: Merrie gekocht met erfenis van mijn overleden moeder, veulen wordt geboren op geboortedag van mijn moeder en mijn dochter van 6 in zevende hemel met klein veulentje. Nou probeer dan nog maar eens verstandige keuzes te maken
Maar goed, maand op de uithof gestaan, 1500 euro kwijt. Veulen zou nooit echt iets kunnen dan behalve gras eten. Wat denk je, gaat t veulen na 8 maanden dood aan koliek. pffff....
Enfin, was wel een leuk veulen, mooie herinneringen. Is nu ook een casus op de Uithof.
Maar gped, moraal van het verhaal:
1. een veulen met een dergelijke ernstige afwijking, daar is misschien ook nog wel meer mis mee
2. Na eventuele operaties, wat kan dat paardje straks? En wie wil aan het werk met een paard dat op zo'n vroege leeftijd al een grote ingreep heeft gehad? Dus wat is het toekomstperspectief....
3. Geld is ook gewoonweg belangrijk. Groeit niet iedereen op de rug. Natuurlijk kan je t investeren in operatie, als je ook een redelijk resultaat kan verwachten. Maar ik denk dat die balans hier nu echt wel heel scheef is.
Sterkte met je keuze. Voor beide keuzes valt wat te zeggen. Laten inslapen is moeilijk, maar zeker te verantwoorden. Mijn steun heb je.