Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
capopjekop schreef:De term zegt mij zo niks, maar volgens mij doelt hij dan op Insuline resistentie/EMS. Ik heb zelf wel ervaring met IR, aangezien mijn shet dat heeft. Met een goed dieet met zo min mogelijk suiker en zetmeel (dus dan is onbeperkt op het gras geen slim plan, aangezien er fructaan in gras zit en dat is weer een suiker) en voldoende beweging kan een pony vaak nog prima functioneren. Maar dan is het dus wel echt van belang dat de eigenaresse zorgvuldig naar de voeding gaat kijken.
Yipee schreef:Ik denk dat verkopen dan gewoon slacht gaat worden.
Gewoon even om realistisch te zijn: er staan vele gezonde, goedkope shetlanders te koop en dan Blessie die chronisch ziek is. Die wordt toch nooit verkocht? Hoe lief Blessie ook is.
Ik vind nog steeds dat je top bezig bent! Maar als Blessie inderdaad metabool syndroom heeft met IR dan betekend dat levenslange aanpassingen. Hopelijk doet de eigenaar er wat mee. Ze mag zich gelukkig prijzen met jou als verzorger!
Als de eigenaresse Blessie wil verkopen zal ze Blessie inderdaad nooit verkocht krijgen, ik weet eigenlijk ook niet wat er gaat gebeuren.
maar dat moet dan weer mogen van mijn ouders..
kan gebeuren, het is wel goed mogelijk dat het door de pijnstillers komt.
Ragdollcat schreef:Eerst maar een zien of die kennis de pony nog wel wilt hebben.
Een ziek dier........kost hopen geld en veel moeite. Is die ervan op de hoogte en zo ja, doet ie ook wat aan de aanpassing van leefomgeving van het dier?
Ragdollcat schreef:Als je het koopt, kun je het wel zelf bolwerken om de dierenartskosten te kunnen gaan betalen? want die zul je wel gaan krijgen, want je koopt eigenlijk ellende en neemt het probleem over van een ander.
Ik vind dat je het moet gaan krijgen en niet kopen, zeker als het een zieke shetlander is en de eigenaar jouw familie is.
Maar goed het is jouw leven en jouw beslissing en als je er blij mee bent.
Is jouw ouders ervan op de hoogte en ook van de kosten die er komengaat, staan ze er ook achter?
met Blessie gaat het de goede kant op en hopelijk word ze ook echt beter! Dan zullen er veel minder dierenarts kosten zijn. Als Blessie van haar hoefbevangenheid af is wil ik bloed laten prikken om te kijken of ze IR heeft. Daarna vallen de kosten hopelijk wel mee.
De gebruikelijke kosten (hoefsmid etc.) moeten wel lukken denk ik