gaatje in hoefzool

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 17:09

TS, staan er andere mensen daar op stal? Die hier ook verstand van hebben en je moeder en jou kunnen adviseren? Kun je die dan alsjeblieft aanspreken?

Ik snap dat dit voor een 16-jarige lastig is, maar als je moeder zo halsstarrig blijft doen zou ik voorstellen de pony te verkopen. Zelf weet je vast ook wel dat je moeder te laks denkt over medische ondersteuning en dat dit schadelijk kan zijn voor je pony. In jouw ogen op dit moment misschien niet, maar wel in de toekomst.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 17:49

Kahawa schreef:
TS, staan er andere mensen daar op stal? Die hier ook verstand van hebben en je moeder en jou kunnen adviseren? Kun je die dan alsjeblieft aanspreken?

Ik snap dat dit voor een 16-jarige lastig is, maar als je moeder zo halsstarrig blijft doen zou ik voorstellen de pony te verkopen. Zelf weet je vast ook wel dat je moeder te laks denkt over medische ondersteuning en dat dit schadelijk kan zijn voor je pony. In jouw ogen op dit moment misschien niet, maar wel in de toekomst.

Pony verkopen is niet nodig, met deze instelling word er echt wel nog een keer te lang gewacht, dit is de tweede keer in korte tijd dat er Russische roulette met de gezondheid van dit dier word gespeeld. Volgende keer zit de kogel wel in de kamer.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 17:49

Denk niet dat we daar nog wat van gaan horen hoor..............

Benieuwd of het paard er nog bovenop komt.........

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 18:05

TS kijkt al lang niet meer in dit topic ...! >;)

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 19:09

simodi schreef:
TS kijkt al lang niet meer in dit topic ...! >;)

Totdat het weer minder gaat en ze van haar moeder eerst advies op internet moet vragen voordat de DA wordt ingeschakeld.

bumblebijtje

Re: gaatje in hoefzool

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 19:54

nu mis ik toch een "vind ik leuk knop "

het herhaald zich keer op keer.
al bel ik met liefde de isntanties hiervoor

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 20:10

Aan de omschrijving te horen zat de smid door de zool. Het uitpuilende deel wat jij ziet is het weke deel onder de zool. Door het gewicht van het paard en geen tegendruk meer door de zool gaat dat uitpuilen. Best zorg je voor een drukverband zodat het wat tegendruk krijgt en vooral ook schoon en droog blijft.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 20:21

kynshiri schreef:
Aan de omschrijving te horen zat de smid door de zool. Het uitpuilende deel wat jij ziet is het weke deel onder de zool. Door het gewicht van het paard en geen tegendruk meer door de zool gaat dat uitpuilen. Best zorg je voor een drukverband zodat het wat tegendruk krijgt en vooral ook schoon en droog blijft.

inderdaad...maar dat roepen we al 8 pagina's ;)

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 22:17

Alle mogelijke adviezen zijn wel gegeven. Nogmaals heel jammer, TS dat zelfs met het kleinste advies helemaal niets wordt gedaan.

Aangezien ik jeuk krijg van dergelijke verhalen, maar hier verder toch niks mee kan, stop ik met volgen van dit topic

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 09:54

Juut schreef:
Alle mogelijke adviezen zijn wel gegeven. Nogmaals heel jammer, TS dat zelfs met het kleinste advies helemaal niets wordt gedaan.

Aangezien ik jeuk krijg van dergelijke verhalen, maar hier verder toch niks mee kan, stop ik met volgen van dit topic

Idem.
En als iemand deze mensen live kent hoop ik dat diegene de moeder aan wil spreken.

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:52

geerke schreef:
kynshiri schreef:

inderdaad...maar dat roepen we al 8 pagina's ;)

ja dat viel me ook op nadat ik het bericht al gepost had :o

bumblebijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 12:32

Ik krijg nu ik alles nog eens lees wel erg veel medelijden met het paard en de staleigenaar waar deze mensen staan.

Die beste man verdiend een gouden pluim voor zijn geduld met moeder en dochter.
Als dit echt gebeurd. Want het si gewoon bizar ik weet dat er paarden zijn met "bad luck"maar een grote ewond aan been die spontaan geneest????? en nu een wond aan de hoefzool die spontaan geneest ???????????? wat is het volgende? een bijnadood ervaring?

Wat ik me afvraag is er nu neimand die ts kent? of het paard herkent? en zich geroepen voelt actie te ondernemen?

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 13:57

Ts, ik snap heel goed dat je niet meer reageren wilt na alles wat gezegd is. Heel vervelend dat je niet meer de regie in handen hebt over de pony. We kennen allemaal je thuis situatie niet maar ik ben wel benieuwd hoe het nu met de pony gaat. Zit er een drukverband om de hoef? Is hij nog erg kreupel?

Maliboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 17:57

Hoop stiekem dat dit verzonnen verhalen zijn aangezien het met ts altijd het zelfde liedje is en anders heb ik ontzettend medelijden met deze pony.

Ts, op deze manier verdienen jij en je moeder zeker geen pony.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-15 21:25

geen drukverband, pony loopt al weer ietse beter als maandag, ff snel een zacht borsteltje over de hoef gehaald, zag neit heel veel, morgen gaan we de hoef weer schoonspoelen om te kijken of de lederhuid er nog steeds een beetje uitsteekt

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 21:27

Nog geen bloedvergiftiging of hoefbeen wat naar buiten drukt??

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-15 21:28

nee, hoef voelde gewoon normaal aan en ze oogt verder fit

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 21:32

Ik heb ook wel eens van dichtbij zo'n gevalletje 'zie je wel dat het meevalt en dat het al weer beter gaat' meegemaakt.

Na een paar redelijk goede dagen lag de pony apathisch en met meer dan 40 graden koorts in stal, slijmvliezen werden al blauw en de lip en tong waren kapot omdat hij eerder met z'n hoofd overal tegen aan sloeg.
Hersenvliesontsteking, op dat moment in laten slapen was voor die mensen nog te veel moeite ;(

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 21:43

LBLGypsyCobs schreef:
Ik heb ook wel eens van dichtbij zo'n gevalletje 'zie je wel dat het meevalt en dat het al weer beter gaat' meegemaakt.

Na een paar redelijk goede dagen lag de pony apathisch en met meer dan 40 graden koorts in stal, slijmvliezen werden al blauw en de lip en tong waren kapot omdat hij eerder met z'n hoofd overal tegen aan sloeg.
Hersenvliesontsteking, op dat moment in laten slapen was voor die mensen nog te veel moeite ;(

sommige mensen zijn geen paarden waard,schandalig dit |(

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 21:45

LiannePuthzy schreef:
geen drukverband, pony loopt al weer ietse beter als maandag, ff snel een zacht borsteltje over de hoef gehaald, zag neit heel veel, morgen gaan we de hoef weer schoonspoelen om te kijken of de lederhuid er nog steeds een beetje uitsteekt

En dan? Natuurlijk zal de prolaps er nog zijn. Dat geneest al moeizaam genoeg als je het goed behandelt, laat staan zoals jij het doet. Ga je er dan eindelijk een dierenarts bijhalen? Mijn paard moest destijds 2 weken boxrust om de prolaps zoveel mogelijk te laten terugtrekken. Met een ijzer, met een zooltje opgevuld met teer en touw. Ik vind het kwalijk van je dat je maar niet wil begrijpen waar het over gaat.

Niet spoelen! NIET DOEN!! AFBLIJVEN! DIERENARTS BELLEN!

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-15 21:54

bij ons is een hoefzweer nog nooit fout gegaan (ze heeft er al 2/3 gehad voor dit en ook redelijk diep zoals een fietsrem in der hoef) toen weekte we gewoon elke dag in biotex, ook geen bloedvergiftefing ofzo, we vroegen ons alleen af of je dit tzelfde moest behandelen

tuurlijk begrijp ik t wel, alleen ik ben 16, deel t paard samen met mijn ma t paard staat op haar naam en zij beslist zo ongeveer alles, ikzelf heb niet veel geld en geen baan zoals eerder vermeld, t geld hebben mij ouders wel
mijn moeder vind dat ik me veels te veel zorgen maak

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 21:55

Ehhh een hoefzweer is wel wat anders dan dit :=
Omg...

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-15 21:58

da snap ik wel, we vroegen ons af of we dit (hoe dit ook heet) tzelfde moeste behandelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 22:01

Er is al meerdere keren gezegd dat dat niet het geval is. Dat je hier een da bij moet halen om te ontsmetten en daarna te verbinden, en een shot anti-biotica waarschijnlijk.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 22:01

Nee dus.. Is geen hoefzweer, maar iets veel ernstigers. Maar ja zowel jij als je moeder vinden alles wel best geloof ik. Arm dier.