Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Kahawa schreef:TS, staan er andere mensen daar op stal? Die hier ook verstand van hebben en je moeder en jou kunnen adviseren? Kun je die dan alsjeblieft aanspreken?
Ik snap dat dit voor een 16-jarige lastig is, maar als je moeder zo halsstarrig blijft doen zou ik voorstellen de pony te verkopen. Zelf weet je vast ook wel dat je moeder te laks denkt over medische ondersteuning en dat dit schadelijk kan zijn voor je pony. In jouw ogen op dit moment misschien niet, maar wel in de toekomst.
kynshiri schreef:Aan de omschrijving te horen zat de smid door de zool. Het uitpuilende deel wat jij ziet is het weke deel onder de zool. Door het gewicht van het paard en geen tegendruk meer door de zool gaat dat uitpuilen. Best zorg je voor een drukverband zodat het wat tegendruk krijgt en vooral ook schoon en droog blijft.
Juut schreef:Alle mogelijke adviezen zijn wel gegeven. Nogmaals heel jammer, TS dat zelfs met het kleinste advies helemaal niets wordt gedaan.
Aangezien ik jeuk krijg van dergelijke verhalen, maar hier verder toch niks mee kan, stop ik met volgen van dit topic
geerke schreef:kynshiri schreef:Aan de omschrijving te horen zat de smid door de zool. Het uitpuilende deel wat jij ziet is het weke deel onder de zool. Door het gewicht van het paard en geen tegendruk meer door de zool gaat dat uitpuilen. Best zorg je voor een drukverband zodat het wat tegendruk krijgt en vooral ook schoon en droog blijft.
inderdaad...maar dat roepen we al 8 pagina's
LBLGypsyCobs schreef:Ik heb ook wel eens van dichtbij zo'n gevalletje 'zie je wel dat het meevalt en dat het al weer beter gaat' meegemaakt.
Na een paar redelijk goede dagen lag de pony apathisch en met meer dan 40 graden koorts in stal, slijmvliezen werden al blauw en de lip en tong waren kapot omdat hij eerder met z'n hoofd overal tegen aan sloeg.
Hersenvliesontsteking, op dat moment in laten slapen was voor die mensen nog te veel moeite
LiannePuthzy schreef:geen drukverband, pony loopt al weer ietse beter als maandag, ff snel een zacht borsteltje over de hoef gehaald, zag neit heel veel, morgen gaan we de hoef weer schoonspoelen om te kijken of de lederhuid er nog steeds een beetje uitsteekt