Aloë Vera bij rotstraal... Ongelooflijk!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mara168

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 15:40

Iedereen heeft natuurlijk zijn eigen mening, maar wij zijn er ook van overtuigd dat aloë vera super goed helpt! Mijn kat zou anders elke maand naar de dierenarts moeten in de zomer. Hij heeft altijd érg last van teken, deze beestjes krabt hij weg en hij blijft daarna door gaan met krabben.
Wij zijn daardoor vaak genoeg naar de dierenarts gegaan. En hup de volgende antibiotica erbij. Absoluut niet leuk voor hem.
Niet dat hij de gelly zo leuk vind :') maar dat bespaard ons zoveel kosten!
Maar ook bij ons zelf helpt het super.

Mijn moeder verkocht ook Aloë Vera producten maar is hier vanwege bepaalde redenen mee gestopt. Niet vanwege het product hoor! Maar als de gelly op zou zijn straks bestellen we gewoon opnieuw bij iemand anders.

Anoniem

Re: Aloë Vera bij rotstraal... Ongelooflijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 16:29

is een ander aloe vera product ook voldoende? mag ik misschien ook weten hoe/waar jullie de gelly kopen? via google kom ik uit op een best bedrag waar nog verzendkosten bij komen haha. ;p

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 17:27

Hoi pimaude, lees mijn berichten even door, dan vind je je antwoord.
De prijs is 18,67 en wordt alleen via zgn. distributeurs verkocht, niet in de winkel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 17:30

haha dan vond ik die wel! :P dan goed zoeken naar zonder verzendkosten. (: thanks.

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 17:37

Dan zul je een distributeur in de omgeving moeten vinden waar je het op kan halen, want elke webshop rekent verzendkosten

Hippotha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 18:35

Foto's liegen niet.......maar wie zegt dat de data van de foto's kloppen??
Als een paard zo erg rotstraal heeft, zou ik mijn hoefsmid om advies vragen en er niet van alles op gaan smeren. Wie weet wordt de TS wel betaald door deze webshop om het product te promoten......je weet immers nooit.....

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 19:23

Gut wat argwanend zeg! ongeacht of dit nu waar is of niet, een ervaring wordt gedeeld, iets wat naar mijn mening de moeite waard is te proberen. kun je je er niet in vinden, prima. Maar voor anderen is dit wel een middel wat de moeite waard is te proberen

Hippotha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 19:32

_rosita_ schreef:
Gut wat argwanend zeg! ongeacht of dit nu waar is of niet, een ervaring wordt gedeeld, iets wat naar mijn mening de moeite waard is te proberen. kun je je er niet in vinden, prima. Maar voor anderen is dit wel een middel wat de moeite waard is te proberen

Prima, iedereen mag het proberen en ik mag me er niet in kunnen vinden.

Sachet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 19:37

Aloë Vera is in mijn ogen inderdaad een wondermiddel, het geneest bij heel veel dingen snel en ook heel mooi. Wij hebben thuis een Aloë Vera plant, per ongeluk was een stengel geknakt. Het was heel erg mooi om te zien hoe die plant zijn eigen wond weer heelde.

Horsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 10:41

_rosita_ schreef:
, iets wat naar mijn mening de moeite waard is te proberen.

Beste rosita, als de rotstraal doorzet dan kan je paard kreupel worden. Dat is al vervelend genoeg. Als dit niet verholpen wordt, dan hebben we hier weer een "vaarwel mijn lieve paardje" topic. En mocht je bij de AH dan nog een keer een blik kattevoer in je handen hebben dan zou je je kunnen afvragen, enzovoorts.

Zelf ga ik niet proberen maar ik ga af op datgene wat wel werkt. En dat begint met een schone stal met schone hoeven.

Tot de dag van vandaag is er nog geen dierenarts of gediplomeerd hoefsmid die zich gemeld heeft op dit topic met naam en toenaam, en met bewezen middelen en methoden zouden ze daar geen problemen mee hebben.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 10:29

Bij veel dierenarts praktijken wordt het gewoon verkocht.
De werking is ook echt bewezen, het is niet zomaar een goedje.
Mijn moeder verkoopt het en om eerlijk te zijn zoek ik nog steeds bewijs dat het niet werkt.
echtwer werkt het super, ik heb de msm creme voor op mijn elleboog en huj is echt soepeler.

Miran_da

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 10:46

Ga dit zeker zelf ook proberen.. Heb namelijk en shetje wat erg snel last heeft van rotstraal en echt tot gevoeligheid erbij.. :( Heb en link gevonden en ga het 1 deze dagen bestellen..

Miran_da

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 10:52

Horsa schreef:
_rosita_ schreef:
, iets wat naar mijn mening de moeite waard is te proberen.

Beste rosita, als de rotstraal doorzet dan kan je paard kreupel worden. Dat is al vervelend genoeg. Als dit niet verholpen wordt, dan hebben we hier weer een "vaarwel mijn lieve paardje" topic. En mocht je bij de AH dan nog een keer een blik kattevoer in je handen hebben dan zou je je kunnen afvragen, enzovoorts.

Zelf ga ik niet proberen maar ik ga af op datgene wat wel werkt. En dat begint met een schone stal met schone hoeven.

Tot de dag van vandaag is er nog geen dierenarts of gediplomeerd hoefsmid die zich gemeld heeft op dit topic met naam en toenaam, en met bewezen middelen en methoden zouden ze daar geen problemen mee hebben.

Om hier op terug te komen... Heb zelf en shetje met soms erge rotstraal.. Maar wat jij zegt helpt ook niet altijd.. Mijn shetjes krijgen elke dag en schone stal en schone hoeven en nog blijft het terugkomen omdat ze een in/uitloopstal hebben.. Heb al spul gebruikt wat dus niet goed werkte.. En ben al blij dat TS haar mening deelt en dat het zo goed uitgepakt heeft bij haar paardje dat ik het toch echt wel zelf ga uitproberen ook..

Als je er wat tegen hebt waarom reageer je dan in godsnaam... Iedereen moet het zelf weten hoe je met je paard omgaat en wat je wilt gebruiken.. Laat iedereen een x in ze waan..!!!!

Horsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 18:12

Miran_da schreef:
Als je er wat tegen hebt waarom reageer je dan in godsnaam ..

Om te beginnen reageer ik niet in godsnaam, maar onder het pseudoniem horsa in naam van paard en ruiter.

Ik begon dit topic te lezen met een "ja leuk, tenzij". Dit sloeg om in een "nee, tenzij" stemming nadat ik: 1) de moeite had genomen om te kijken of er wat er over geschreven is op de Engelstalige wiki;
2) kennis had genomen van het feit dat mensen met belangen in de verkoop van dit product reageren op dit topic;

Het strekt nog steeds de aanbeveling om te lezen wat er op die Engelstalige wiki staat. Daar staat namelijk iets over kankerverwekkende eigenschappen en zweren bij proefdieren:

http://en.wikipedia.org/wiki/Aloe_vera#Toxicity

Daar, take that.

Nu, ik heb voor mezelf al vastgesteld dat ik het er niet op ga smeren zolang middelen waar wel consensus over is geen uitkomst bieden.

De vraag is dan waarom reageer ik dan wel? Omdat ik weet dat er goedgelovige mensen zijn, die zonder kennis van zaken meteen naar zo'n tube grijpen als ze zo'n topic lezen.

Ik heb een keer mijn mond dicht gehouden toen ik jongeren bezig zag een paard van de zijkant tegen zijn gewrichten te trappen omdat hij zijn poot niet wilde optrekken bij het uitkrabben. Dit toen ik me expliciet had voorgenomen om me niet te bemoeien met anderen. Zal wat worden als ze zo doorgaan.

Van het feit dat ik toen niets deed heb ik nog steeds een vieze smaak en ik heb me voorgenomen om voortaan wel iets te zeggen als ik onnodige ellende in de maak zie, voorzie danwel vermoed.

Daarom reageer ik.

Dus nogmaals mijn advies, eerst beginnen met stal en hoef hygiene enzovoorts ... en als niets meer werkt dan pas kun je mijn instemming krijgen voor alternatieven.

Miran_da schreef:
Iedereen moet het zelf weten hoe je met je paard omgaat en wat je wilt gebruiken..

Dat klopt maar het is genuanceerder. In dit land zijn er wettelijke grenzen aan wat je een paard mag aandoen. Als jij de micro-organismen in de hoef van je paard te lijf zou gaan met een zoutzuurbad dan sta je (hopelijk) snel voor de rechter. Aan welke kant van de grens Aloe Vera valt? De tijd zal het leren.

Slotwoord
Het zou best kunnen zijn dat er mensen zijn waarbij dit product niet geholpen heeft. Het kan zijn dat die niet reageren uit schaamte, zo van "hee, heb ik me 15 euro uit de zak laten kloppen en dan sta ik voor gek en nou lacht die kwakzalver in zijn vuistje". Er zijn er voldoende die zeggen, dat zal mij nooit overkomen. Aan die mensen zeg ik, we horen het graag.

In dit topic neem ik de opponent rol op mij - en bij weten doe ik dat heel beschaafd. Bokt is immers geen verkapte reclame zuil voor allerhande producten. Ik laat me dus door niemand de mond snoeren.

Dat producten helpen bij mensen kan te maken hebben met het Placebo effect. Dit alsook het nocebo effect zijn interessante leesonderwerpen.

Je gaat het dus proberen met die gel? Spannend! Ga je handschoenen dragen als je het erop smeert nu je kennis heb genomen van mijn uittreksel van de Engelstalige wiki? :D

Misschien heb je de tube al gekocht? Hoe voelt dat nou?

Ik ben heel benieuwd hoe het afloopt. Vooruitgang wordt nu eenmaal gemaakt door trail and error. - en succes wordt gemaakt door die grijze massa te gebruiken

En ik leer graag van andermans successen / fouten.

Ik vind het wel minder voor je paard dat nu officieel proefdier is geworden.

In de labs is het verplicht dat je voor het gebruik van proefdieren toestemming vraagt:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dierproef

Heb je die? :+

En als je paard proefdier is geworden, wat ben jij dan wel geworden?

Wel, ik ben benieuwd naar de afloop.

Wie weet blijkt het een ongelooflijk geweldig product in plaats van een ongelooflijk product te zijn.

Wie weet gebruik ik dan het over 15 jaar ook :D

Dank je voor het risico dat je voor mij en de andere paarden en ruiters durft te nemen.

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 19:00

Er zijn 8 pagina's met succesverhalen :D
Oh, en Wikipedia kan door iedereen geschreven worden, dus daar hecht ik totaal geen waarde aan. Wel aan wetenschappelijke onderzoeken, daar heb ik meerdere boeken van in de kast staan.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 20:38

Horsa schreef:
Ik heb een keer mijn mond dicht gehouden toen ik jongeren bezig zag een paard van de zijkant tegen zijn gewrichten te trappen omdat hij zijn poot niet wilde optrekken bij het uitkrabben. Dit toen ik me expliciet had voorgenomen om me niet te bemoeien met anderen. Zal wat worden als ze zo doorgaan.

Van het feit dat ik toen niets deed heb ik nog steeds een vieze smaak en ik heb me voorgenomen om voortaan wel iets te zeggen als ik onnodige ellende in de maak zie, voorzie danwel vermoed.

Mijn hemel, hoe kun je dat nou vergelijken :+
Ik en mijn dierenarts hebben alle 2 geen belangen bij de verkoop van de Aloe. Toch kan mijn hond weer geweldig goed lopen sinds ik hem de gel geef (om te drinken) ondanks zijn artrose, mijn pony schuurt zich niet meer dood door zijn zomereczeem sinds ik hem Aloe geef en smeer en wondjes helen als sneeuw voor de zon sinds ik de gelly in huis heb. Nou sorry, over 15 jaar is mijn hond allang gestorven aan iets anders dan het gebruik van de Aloe....

En kom op, wel je mond houden als mensen hun paard pijn doen in het openbaar maar je mond opentrekken bij zoiets onschuldigs als de meest helende plant op de wereld (al 100000e jaren bekend). Nee dat is slim..

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 00:57

Ik mag hier vast nog wel reageren.

Over die aloe vera dat alleen de Aloe vera Gelly goed zou zijn is echt nonsens.
De twee die eerder genoemd zijn onder de loep genomen;
Die van de tuinen is het eerste bestanddeel inderdaad water.
De gel van de Cruydhof is het eerste bestandeel gewoon Aloe vera, 98% sap.
En van de kern, niet van de schil, gestabiliseerde Aloe.
Verder vond ik er nog een die met dezelfde claim strooit trouwens, die zogenaamd als enige dit verkoopt. Beetje ongeloofwaardig.

Productieproces = koude methode.
De benodigde planten worden in Californië (USA) geteeld. Alleen volwassen planten (ouder dan 5 jaar) worden geoogst. De bladen worden zorgvuldig met de hand gefileerd om er voor te zorgen dat er geen aloïne (die een bittere smaak geeft en laxerend werkt) in het sap terechtkomt. Het sap wordt dan snel gekoeld tot onder 5 C, waardoor de enzymatische afbraak van de waardevolle bestanddelen sterk wordt afgeremd.
Aloë Care HUIDGEL bevat 98% Aloë Vera sap, diverse huidvriendelijke kruiden en de voedende bestanddelen Vit. E, B5 en F; zonder geurstoffen.

Verkrijgbaar in flacon van 200 ml en 50 ml.

Anyway, ik heb een flacon van de cruydhof staan en kan er niet tegen. Allergisch.
Ik laat hem wel staan voor de paarden.

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 02:20

Mag ik de link?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 09:01

Van wat?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 09:07

moonfish13 schreef:
Ik mag hier vast nog wel reageren.

Over die aloe vera dat alleen de Aloe vera Gelly goed zou zijn is echt nonsens.
De twee die eerder genoemd zijn onder de loep genomen;
Die van de tuinen is het eerste bestanddeel inderdaad water.
De gel van de Cruydhof is het eerste bestandeel gewoon Aloe vera, 98% sap.
En van de kern, niet van de schil, gestabiliseerde Aloe.
Verder vond ik er nog een die met dezelfde claim strooit trouwens, die zogenaamd als enige dit verkoopt. Beetje ongeloofwaardig.

Productieproces = koude methode.
De benodigde planten worden in Californië (USA) geteeld. Alleen volwassen planten (ouder dan 5 jaar) worden geoogst. De bladen worden zorgvuldig met de hand gefileerd om er voor te zorgen dat er geen aloïne (die een bittere smaak geeft en laxerend werkt) in het sap terechtkomt. Het sap wordt dan snel gekoeld tot onder 5 C, waardoor de enzymatische afbraak van de waardevolle bestanddelen sterk wordt afgeremd.
Aloë Care HUIDGEL bevat 98% Aloë Vera sap, diverse huidvriendelijke kruiden en de voedende bestanddelen Vit. E, B5 en F; zonder geurstoffen.

Verkrijgbaar in flacon van 200 ml en 50 ml.

Anyway, ik heb een flacon van de cruydhof staan en kan er niet tegen. Allergisch.
Ik laat hem wel staan voor de paarden.

We hebben het hier over de gelly van flp, deze is 100% natuurlijk. En toch echt anders als de andere.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 09:16

Die zijn er dus meer. Niet alleen die van flp. En ook die beweert de enige te zijn en ook 100% natuurlijk.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 09:39

Zelf gebruik ik aloe-vera-arnica-tea tree gel van "de tuinen".
Vind het wonderspul
Zomereczeem van de zomer ermee behandelt, paardje echt jeuk vrij, niet gescheurt
Mok behandel ik ermee, been word weer mooi roze en haren komen weer terug.
En kleine wondjes smeer ik er ook mee in.
Ben er helemaal zeer tevreden over.

http://images.vitaminimages.com/interna ... 092520.jpg

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 19:15

ik wist dat het goed spul was voor mensen maar dat het ook voor paarden hielp wist ik dus echt niet!

maar inderdaad wat een verschil

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 11:47

Mijn Shet heeft de laatste tijd last van rottende straalgroeven.
Ze stinken ook, ik denk hierbij vooral aan zachte stralen en hoeven.
Hij staat trouwens ook overdag nog op een stukje modderig land (helaas) wegens bronchitis dus daardoor zou het ook kunnen komen.

Kan appelazijn hierbij enige hulp bieden ivm met anti bacteriële werking denken jullie?

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 00:31

Ik smeer overal aloe vera op.

Ik smeer het op oppervlakkige wondjes, schuur plekjes, geirriteerde huid, kootholtes, hoeven noem maar op.

Ik koop een tube bij 'de tuinen'; aloe vera met Arnica (stimuleerd bloedtoevoer)
Kost 8 euro geloof ik, en bevat geen alcohol, parabenen, andere troep.
Werkt altijd prima, 3 dagen smeren en er zit een mooie korst op. Je ziet duidelijk dat de huid rustiger word.
EDIT: Ik zie dat esmeralda dit ook gebruikt, dit is het middel dus !! :D
Ja hoor een en al lof over aloe vera *D

Tegenwoordig heb je ook poeders en kuurtjes voor paarden met aloe vera, iets wat paarden ook schijnt te reinigen van binnen uit. Zelf nog niet nodig gehad of uitgeprobeerd (vind het niet nodig zolang er niks mankeert)