Natuurlijk bekappen en traditioneel bekappen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

FaberSmid

Re: Natuurlijk bekappen en traditioneel bekappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 20:45

Is hier iemand die verstand heeft van dit soort verzekeringen?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 21:48

Je zou LDRD eens een PBtje kunnen sturen. Volgens mij is dat een juridisch onderlegde bokker, als ik me niet vergis.

Voor zover het mijn van-horen-zeggen kennis betreft ben je als paardeneigenaar voor heel veel zaken aansprakelijk (ook bij bijv. bijrijders), dus het zou mij niets verbazen als e.e.a. niet op de smid afgewend kan worden.

En ook: ik zie mijn eigen smid als het goed is morgen weer. Ik zal eens vragen of hij het weet :)

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 21:58

Ik denk dat het net zoals bij anderen verzekeringen is, basisverzekering en dan extra uitbreiding.
Er is bijvoorbeeld een extra verzekering nodig, voor als de hoefsmid zelf het paard geleid en de eigenaar niet aanwezig is.
Maar ik ben maar hoefsmid en verzekeringen is niet mijn afdeling, vandaar mijn vraag aan die dat beter weten.
Dacht zelfs een paard in de trailer in of uitladen is een extra verzekering, of die valt onder de extra verzekering geleiden.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:40

hey kom even binnen vallen :o

heb het grootste gedeelte meegelezen en heb verbluffende dingen voorbij zien komen.
Nu hebben wij een nieuw paard erbij op stal met 1 probleem hoefje, ik heb de mening van 2 TB hoefsmeden gehoord maar ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie ervan zeggen.

zou graag ook van de andere kant (NB) meningen horen en denken wat jullie het verstandigst zouden vinden.
uiteraard als het gewardeerd word dat ik zo kom binnen vallen

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 22:48

Welkom zoals ieder ben je van harte welkom, zou niet weten waarom je niet welkom zou zijn?
Over wat voor een probleem hoef wil je dan graag onze mening lezen? Heb je foto's, graag van het been en de hoef. Complete foto's mogen ook natuurlijk.
Been en hoef gaan samen, of zeg ik nu iets raars?

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:58

FaberSmid schreef:
Welkom zoals ieder ben je van harte welkom, zou niet weten waarom je niet welkom zou zijn?
Over wat voor een probleem hoef wil je dan graag onze mening lezen? Heb je foto's, graag van het been en de hoef. Complete foto's mogen ook natuurlijk.
Been en hoef gaan samen, of zeg ik nu iets raars?

Ik heb vanmiddag foto's gemaakt, enkel van de hoef alleen. (zal zo even kijken of ik ergens foto's heb van zijn gehele been)
Hoe het zo gekomen is is een erg lang verhaal, maar kort samen gevat.
paard hebben we zelf gefokt, verkocht meisje is na een x aantal jaar bij ons weer in pension gekomen.
paard had volgens haar hoefkatrol en kreeg op een gegeven moment mok, meisje is met allerlei soorten zalfjes aan het smeren gegaan en nadat ze een grote achterstand had van betalen hebben we het dier in beslag genomen. dit was 2 jaar geleden, toen was zijn hoef er ook bijna af. paardje hebben wij onder contract ergens anders ondergebracht wegens geen tijd voor hem, een maand geleden hebben we hem weer teruggehaald gezien de vorderingen er eigenlijk niet waren.
met dit voetje als gevolg. het is altijd een zwak voetje geweest en het is al erger geweest dan het momenteel is maar het is ook al beter geweest sinds het hele gebeuren.

Hier onder foto's van zijn slechte hoef
De foto van de onderkant is helaas niet duidelijk, maar hoop dat je met goed kijken er toch wat vanaf kunt zien.

Afbeelding
vooraanzicht
Afbeelding
linker zijaanzicht
Afbeelding
rechter zijaanzicht
Afbeelding
onderkant.

Hier foto's van zijn andere voorhoef

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:59

Pff faberSmid... Liegen is ook een vak of niet?!? Pas je onderschrift ff aan of zet er neer wat ze daadwerkelijk heeft voorgesteld.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 23:05

Bedoel je dit, wat lieg ik dan de tekst past niet in het onderschrift?

Verder ben ik nog geen zak wijzer geworden, ook op bokt niet,
daar schrijft hij vrijwel hetzelfde. Alwaar het grootste
schorem van bokt zich direct om hem heengeschaard heeft en
gezellig met zijn allen bokt zitten te verdelen in 'de goeien
en de slechten'
Zeg FS, als jij nou regelt dat we samen naar die presentatie
van Jaime Jackson kunnen gaan ergens in november in Deurne, ga
ik met je uit eten en betaal ik. Knipoog Hebben we nog een leuke
avond en ik zal je niet over tafel trekken en je met een ijzer
op je hoofd slaan Tong uitsteken

Of de aangepaste versie met gezellig om het kampvuur?

De link heb ik netjes vermeld, zodat iedere bokker het voor zich zelf kan lezen?

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 23:13

De "uitnodiging" komt nogal anders over, als dat jij in je onderschrift hebt gezet. Je bent duidelijk bezig om haar hier op bokt in een kwaad daglicht neer te zetten. Ben niet zo'n liefhebber van dat soort fratsen. Heb geen idee wat je missie is, maar denk dat bokt niet de plaats is hiervoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 23:35

Nee, dan Arabesk, die is lekker bezig als zij die tekst naar FS heeft gestuurd. Dan kom je echt heel volwassen over alsof je voorzien bent van een flinke dosis gezond verstand :n.

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 23:38

@Pashon.
Zo op je foto's af te gaan lijkt het of er zich een schimmel in de witte lijn van je paard heeft genesteld.
Goed opschonen,dwz al het aangetaste materiaal vor zover de voet dat toelaat, zal verwijderd moeten worden.
Waarna je met een schimmeldodend middel de voet dagelijks moet reinigen. Kijk bijvoorbeeld eens op de site van rwl quality. Die hebben een aantal middelen waarmee je dit goed te lijf kunt gaan.
Regelmatig bekappen is een must om alleen gezonde hoorn af te laten groeien.
Als dit goed behandeld word denk ik dat die voet er met een paar maanden veel beter uitziet.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 23:38

Nou, lees dan maar eens over het hoe en wat daar op paardnatuurlijk. Ze nodigd hem potjandorie uit en hij doet zo??? Sorry, maar wees dan een kerel en ga op de uitnodiging in. Kan zij duidelijk haar uitleg geven en kan hij zijn woordje doen ipv hier steeds van die onder de gordelsteken.

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 23:39

Jongens, doe dit ff lekker per pb ofzo?

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 23:40

Honing (koudgedraaid) bij een imker weg is een hele beste manier om van de schimmel af te komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 23:44

Of propolis (ook van de imker).

Maar als FS niet met haar uit eten wil, dan is dat toch prima, dan hoeft hij toch niet bedreigd en uitgefoeterd om te worden? Als Arabesk mij zou uitnodigen voor een etentje zeg ik ook nee, maar dat is dan nog geen reden om daar dan bijdehand over te gaan doen. Tenminste, niet volgens de gangbare normen.

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 23:48

Honing is in mijn ervaring een goed middel voor na behandeling,voor eerste hulp ga ik liever voor bijvoorbeeld pure tea-treeolie,dit pakt de schimmel een stuk aggresiever aan.( Hou niet van halve maatregelen :o )

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 23:50

Ik heb blijkbaar iets heeeel erg gemist, want ik heb geen bedreigingen gezien en ook geen uitfoeteren. Zo'n onderschrift is vragen om iets....
Dat jij niets met arabesk hebt, Lovely, dat was me uit je posts allang opgevallen. Ze heeft jouw ook niet uitgenodigd ;)

CherokeeChum

Gratis eten? :P en over hoeven ouwenelen/ whats wrong with that? :(:) *D

Zammie

CherokeeChum schreef:
Honing is in mijn ervaring een goed middel voor na behandeling,voor eerste hulp ga ik liever voor bijvoorbeeld pure tea-treeolie,dit pakt de schimmel een stuk aggresiever aan.( Hou niet van halve maatregelen :o )

ah, dat wist ik nog niet. Weer wat geleerd...

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 23:51

CherokeeChum schreef:
Gratis eten? :P en over hoeven ouwenelen/ whats wrong with that? :(:) *D

Precies! Dat dacht ik ook al. Krijgt hij de kans om eens echt rond de tafel te gaan met iemand die NB doet en ook nog een gratis etentje erbij... Mens, wat wil je nog meer :9

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 23:52

mijn smid heeft inderdaad gezegt dat hij witte lijn ziekte heeft, hier heb ik spul voor gekregen (paars goedje, kom even niet op de naam) met veel zink erin wat ook bacterie dodend is.
de witte lijn verder uitsnijden was geen optie, gezien hij dan tever door naar boven moet en het arme dier loopt al stokkreupel.
Hij wil dat wij de komende weken dagelijks met het paarse goedje smeren, en uiteraard de hoef goed schoon houden.
de volgende beurd wil hij proberen het er zoveel mogelijk uit te snijden en indien mogelijk dan een ijzer eronder maar dan met vrijheid aan de punt van de hoef i.p.v. bij de bal van de hoef.

De paarden bij ons op stal gaan elke 6 week naar de smid, deze uiteraard ook.

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 23:55

Oh jee... chloortetcyclerine heet dat.... ookwel blauwsel genoemd.
@ Pashon: ga er mee naar een dierenarts-kliniek meiske. Dit is een brug te ver voor jouw hoefsmid, dat is overduidelijk!

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 23:58

scoxxx schreef:
Oh jee... chloortetcyclerine heet dat.... ookwel blauwsel genoemd.
@ Pashon: ga er mee naar een dierenarts-kliniek meiske. Dit is een brug te ver voor jouw hoefsmid, dat is overduidelijk!

nee zo heet het spul niet.

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 00:01

Ik zou ff wachten met een ijzer tot de hoef weer volledig gezond is met een ijzer er onderslaan omdat je met nagelkanalen de schimmel nog meer en hoger in de voet leefruimte aanbied,en de wittelijn nog meer verzwakt.
Met dagelijkse voetenbaden met een handwarm sop met een vaatwastablet of biotex kom je waarschijnlijk verder dan met ctc of otc spray die je nu waarschijnlijk gebruikt.
Leuk voor rotstraal als het niet ernstig is maar te oppervlakkig en te weinig dieptewerking voor een schimmel.
Staat het paard op vlas of iets dergelijks? vervang het eens een tijdje door stro,dat tast de voeten minder aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 00:02

Chlooramfenicol misschien? Of is het dat hoef en zool spul?
Scoxxx heeft wel een beetje gelijk dat je dit niet langer aan moet kijken, op een kliniek kunnen ze hem intensief behandelen en misschien is dat wel nodig inmiddels?