FaberSmid schreef:Welkom zoals ieder ben je van harte welkom, zou niet weten waarom je niet welkom zou zijn?
Over wat voor een probleem hoef wil je dan graag onze mening lezen? Heb je foto's, graag van het been en de hoef. Complete foto's mogen ook natuurlijk.
Been en hoef gaan samen, of zeg ik nu iets raars?
Ik heb vanmiddag foto's gemaakt, enkel van de hoef alleen. (zal zo even kijken of ik ergens foto's heb van zijn gehele been)
Hoe het zo gekomen is is een erg lang verhaal, maar kort samen gevat.
paard hebben we zelf gefokt, verkocht meisje is na een x aantal jaar bij ons weer in pension gekomen.
paard had volgens haar hoefkatrol en kreeg op een gegeven moment mok, meisje is met allerlei soorten zalfjes aan het smeren gegaan en nadat ze een grote achterstand had van betalen hebben we het dier in beslag genomen. dit was 2 jaar geleden, toen was zijn hoef er ook bijna af. paardje hebben wij onder contract ergens anders ondergebracht wegens geen tijd voor hem, een maand geleden hebben we hem weer teruggehaald gezien de vorderingen er eigenlijk niet waren.
met dit voetje als gevolg. het is altijd een zwak voetje geweest en het is al erger geweest dan het momenteel is maar het is ook al beter geweest sinds het hele gebeuren.
Hier onder foto's van zijn slechte hoef
De foto van de onderkant is helaas niet duidelijk, maar hoop dat je met goed kijken er toch wat vanaf kunt zien.

vooraanzicht

linker zijaanzicht

rechter zijaanzicht

onderkant.
Hier foto's van zijn andere voorhoef