vreemde gang, graag jullie commentaar

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 19:49

Ook, maar ook onwetendheid kan een vorm van dierenmishandeling teweeg brengen. Maar zoals deze vrouw haar profiel eruit ziet en haar berichten zijn, zou ze toch beter moeten weten. Ze doet zich voor als erg deskundig en als zij hier niets aan gaat veranderen dan is ze toch heel erg verkeerd bezig. Eigenbelang of geen gezichtsverlies willen een nog beter woord dan onwetend?

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 19:52

MysticTinker schreef:
Osteopathie is inderdaad een tijdelijke oplossing, dan wordt het paard gekraakt..
Maar bij fysiotherapie wordt onderzocht waar het probleem zit en krijg je oefeningen mee die je thuis moet volgen. Dat is dus een oplossing voor lange tijd :)

Een osteopaat hoort niet te kraken. Dat doet een manueel arts of chiropractor, tenminste is dat zo bij mensen. Neem aan dat het bij paarden niet anders hoort te zijn. De enige osteopaat die ik bij een paard aan het werk heb gezien kraakte ook niet.

Ayasha
Blogger

Re: vreemde gang, graag jullie commentaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:01

Mag ik dan degene zijn die zegt "typisch arabesk topic?"

Waarom blijven bokkers er in trappen. Arabesk opent een topic, zorgt voor opschudding en verdwijnt vervolgens. Ik heb haar nog niets anders zien doen dan dit. Heb haar al evenmin ooit op een normale manier weten antwoorden wanneer mensen zich vragen stelden over NB. Dus IMO is dit topic geheel overbodig. Vragen worden niet beantwoord en adviezen niet opgevolgd.

Wb het paard. Hij loopt wat stijfjes en voorzichtig maar gezien dit filmpje van 14-01 was, vroor het en was de ondergrond dus of glad, of keihard. Geen wonder dat het dier voorzichtig stapt, een paard dat voorzichtig stapt en zo goed mogelijk het evenwicht wil behouden, stapt op deze manier. (deed mijn merrie ook toen ze voor het eerst de ondergrond voelde, na drie stappen ging ze weer normaal. Maar daar zat geen ruiter op)

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:09

Maar goed, als Arabesk de deskundige is die ze beweerd te zijn kan ze alles wat we hier zeggen weerleggen, en kan ze eventuele fouten ook toegeven. En de nieuwe kennis ook uitproberen/toepassen. Dat doe ze dus niet.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:11

De paarden op de stal waar ik kom kwamen ook buiten op de bevroren grond, maar stapte zeker niet zo. En dan was de grond ongelijk. Dit is asfalt en gelijk, dan hoort een paard meteen weer goed te gaan stappen.
En arabesk woont in het noorden volgens haar profiel. Heeft het daar wel zo veel gevroren? Elfstedentocht kon niet, terwijl je er in het zuiden wel enkele dagen de tijd voor had gehad.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:13

s6801881

Nee inderdaad, in het noorden heeft het niet zo gevroren, en ik mag toch aannemen dat er ook daar gestrooid wordt? of ben ik nu heeeeel blond O:)

Ayasha
Blogger

Is afhankelijk van paard tot paard. Mijn pony's stapten ook niet zo, mijn merrie wel. Die was even heel voorzichtig in haar stappen. Ik zie dit paard het ook elke stap minder doen. IMO is het filmpje te kort om te zeggen dat er iets met de rug scheeld. Naar het einde zie je nl dat hij al normaler stapt. Ook stapt hij daar vlotter, als ik die van mij zo fel in houd stapt ze ook zo. Dan haal je ze simpelweg uit hun ritme, zeker als ze amper getraind zijn (en het lijkt me sterk dat arabesk aan dressuurtrainingen doet met haar paarden)

Kortom: een ongetraind of iig fout getraind paard op een bevroren grond met een voorzichtig karakter en een ruiter die hem uit balans haalt en je krijgt dit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:16

pharagirlke schreef:
Kortom: een ongetraind of iig fout getraind paard op een bevroren grond met een voorzichtig karakter en een ruiter die hem uit balans haalt en je krijgt dit.

Het paard loopt op asfalt en er zit geen ruiter op. ;)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:16

Helaas is dit het bewijs van wat er gebeuren kan als je alleen naar de voet kijkt, en niet naar het hele paard en diens beweging, stand, en lijf...........

Ik persoonlijk vind het jammer dat dit zo moet lopen, ik kan arabesk haar kennis over NB en Strasseren absoluut waarderen, ik heb er nul verstand van........ Maar een ding, als een verder gezond paard zo stapt, dan sta ik op de kliniek......

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:18

En dan ook nog boomloos... Sorry dat ik het zeg, maar een BF is nog steeds niet het wonder der drukverdeling (dan liever en BM of hilason). Heb toch wel een paar paarden gezien die onder goede ruiters toch last van de rug kregen door dagelijks gebruik van BF boomloos (ruiters uit Z+, dus echt geen domme lui).

En het is wel goed mogelijk dat dit probleem uit de rug komt.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:21

MLoeser schreef:
En dan ook nog boomloos... Sorry dat ik het zeg, maar een BF is nog steeds niet het wonder der drukverdeling (dan liever en BM of hilason). Heb toch wel een paar paarden gezien die onder goede ruiters toch last van de rug kregen door dagelijks gebruik van BF boomloos (ruiters uit Z+, dus echt geen domme lui).

Daar heb ik er ook al meerdere van gezien...eerst alles super, maar na een tijdje ernstige problemen in de rug en bewegingsapparaat.....

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:25

Mindfields schreef:
MLoeser schreef:

Daar heb ik er ook al meerdere van gezien...eerst alles super, maar na een tijdje ernstige problemen in de rug en bewegingsapparaat.....

Ik mag aannemen dat bij jou net als bij mij het paarden betrof die een goede dressuurmatige training hadden, bijna geen lichtrijden en goed over de rug, achterhand eronder etc.? Want ik hoor toch vaak meteen op deze opmerking dat het door het lichtrijden komt (wat deze ruiters amper nog deden) of omdat ze het paard uit elkaar lieten lopen... Past ook zo mooi in de Z

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:27

JoviBan schreef:
pharagirlke schreef:

Het paard loopt op asfalt en er zit geen ruiter op. ;)

Asfalt kan helemaal niet glad zijn of onzeker maken natuurlijk... ;)
Weet niet hoe het daar was, maar hier was het -21 rond die tijd en geloof me, dan wil je echt niet op asfalt zijn.

Had me miskeken, dacht dat ik voeten zag maar zie nu idd dat het de beugels zijn waarop ik me miskijk. Alsnog is dit paard volledig fout bespierd (zeg maar beter: niet bespierd) dus niet meer dan logisch dat het dier dan ook stijf gaat worden enz. Dus dan is het al helemaal volledig dankzij arabesk zelve dat dit dier zo loopt. Ik wilde nog lief zijn en het deels ook op de grond steken :+

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:30

hmmm weet ook niet goed wat ik in het filmpje moet zien.

het lijkt alsof hij om een of andere reden inderdaad klungelt met zn voeten neer te zetten ipv gewoon te stappen. om welke reden zou ik niet kunnen zeggen uit dit filmpje, maar ben eerlijk gezegd geneigd van het probleem hogerop te zoeken (ook gezien de bespiering van het paard enz) en niet zo direct in de hoeven...

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:34

pharagirlke schreef:
Weet niet hoe het daar was, maar hier was het -21 rond die tijd en geloof me, dan wil je echt niet op asfalt zijn.

Had me miskeken, dacht dat ik voeten zag maar zie nu idd dat het de beugels zijn waarop ik me miskijk. Alsnog is dit paard volledig fout bespierd (zeg maar beter: niet bespierd) dus niet meer dan logisch dat het dier dan ook stijf gaat worden enz. Dus dan is het al helemaal volledig dankzij arabesk zelve dat dit dier zo loopt. Ik wilde nog lief zijn en het deels ook op de grond steken :+

Toch voortaan even beter de weerberichten volgen :)
Jij zit stukken zuidelijker dan Arabesk en de kou kwam deze keer uit het zuidoosten. Buiten dat is het maandag dusdanig gaan dooien dat heel Nederland weer ijsvrij was, dat was de 13e.
Dinsdag was het weer prima mogelijk om buiten te rijden op het asfalt en ik ben een voorzichtige dressuurmuts :D

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:35

MLoeser schreef:
Ik mag aannemen dat bij jou net als bij mij het paarden betrof die een goede dressuurmatige training hadden, bijna geen lichtrijden en goed over de rug, achterhand eronder etc.? Want ik hoor toch vaak meteen op deze opmerking dat het door het lichtrijden komt (wat deze ruiters amper nog deden) of omdat ze het paard uit elkaar lieten lopen... Past ook zo mooi in de Z

Verschillende paarden van verschillend niveau, verschillend ras, verschillend type en verschillende tak van sport. :)

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:37

Ik zie eigenlijk alleen maar een heel beroerd lopend paardje wat snel deskundig moet worden onderzocht en behandeld.

Sneu dat en dier moet lijden onder de halsstarrigheid van zijn baas.

bietjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:38

pharagirlke schreef:
Mag ik dan degene zijn die zegt "typisch arabesk topic?"

Waarom blijven bokkers er in trappen. Arabesk opent een topic, zorgt voor opschudding en verdwijnt vervolgens. Ik heb haar nog niets anders zien doen dan dit. Heb haar al evenmin ooit op een normale manier weten antwoorden wanneer mensen zich vragen stelden over NB. Dus IMO is dit topic geheel overbodig. Vragen worden niet beantwoord en adviezen niet opgevolgd.

Wb het paard. Hij loopt wat stijfjes en voorzichtig maar gezien dit filmpje van 14-01 was, vroor het en was de ondergrond dus of glad, of keihard. Geen wonder dat het dier voorzichtig stapt, een paard dat voorzichtig stapt en zo goed mogelijk het evenwicht wil behouden, stapt op deze manier. (deed mijn merrie ook toen ze voor het eerst de ondergrond voelde, na drie stappen ging ze weer normaal. Maar daar zat geen ruiter op)

ik ben het volledig met jou eens!! :o

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:39

Mindfields schreef:
MLoeser schreef:

Verschillende paarden van verschillend niveau, verschillend ras, verschillend type en verschillende tak van sport. :)

Handig maar ook goed :) Ik ben zelf wel een beetje van het boomloos af. Doe me toch maar een goed passen kwaliteits boomzadel.

Heb trouwens wel een a twee keer per week met een Hilason gereden, maar dan dus doorzitten en niet elke dag, afwisselend met boom en dat ging wel lekker :) Scheelt ook dat Hilason beter druk verdeeld doordat hij wat stugger is. met een mooie HAF pad eronder, dat ging prima :)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:41

Eigenlijk heb ik er stiekum wel bewondering voor... een heeeeel klein stukje paard filmen, op het moment dat heel bokkend Nederland en Vlaanderen nog de afgelopen vorstperiode in het geheugen heeft (paardje zou wel eens bang kunnen zijn voor gladdigheid :z ) en dan vervolgens niet meer reageren... way to go Arabesk :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:44

Aimee schreef:
pharagirlke schreef:

Toch voortaan even beter de weerberichten volgen :)
Jij zit stukken zuidelijker dan Arabesk en de kou kwam deze keer uit het zuidoosten. Buiten dat is het maandag dusdanig gaan dooien dat heel Nederland weer ijsvrij was, dat was de 13e.
Dinsdag was het weer prima mogelijk om buiten te rijden op het asfalt en ik ben een voorzichtige dressuurmuts :D

Als Belg zijnde heeft het weinig nut om Nederlandse weerberichten te volgen denk je niet? :+

Zoals ik hierboven al zei, dan ligt het dus sowieso helemaal aan arabesk en niet eens aan een voorzichtig paard. Dan is het gewoon een ongetraind paard (wat overigens ook wel wat dikker mag ook afgaande op de foto's in bovenstaand topic maar goed) dat overvraagd wordt. Hier is het pas sinds twee dagen beginnen te ontdooien... Het is nu nog steeds spekglad op bepaalde plekken dus het is niet verwonderlijk dat ik daar aan dacht lijkt me :+

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:45

Nb of traditioneel bekappen..
Het maakt mij niet uit wat iemand doet, moeten ze allemaal zelf weten maar in de titel van dit topic staat "graag commentaar" dus bij deze....

Ik vind het paard (voor zover ik dit kan beoordelen op dit filmpje) niet zo fijn stappen. Mocht het paardje wel een nieuwe gang hebben uitgevonden dan nog krijg ik een oei-zere-voetjes-gevoel bij het zien van de beelden.
Jammer dat de TS er niet zo over denkt en alle commentaar (waar ze om gevraagd heeft) naast zich neerlegt.

Misschien zou een verdere reactie van TS ook leuk zijn :+
Laatst bijgewerkt door Ibalia op 18-01-09 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:45

Heb het hele topic eens doorgelezen en vind het maar een vreemd gebeuren.
Dat er iets mis is met het paardje staat als een paal boven water. Waar het aan ligt....tja ik heb daar ook zo mijn idee bij en die zal wss niet aansluiten bij de visie van TS. Maar goed, dat alles buiten beschouwing gelaten.....heb ik maar een vraag...

Waarom start je een topic met hierin een filmpje van een zeer slecht lopend paardje en reageer je vervolgens 1 a 2 keer met als klapper de tekst " niks mis met het paard ".

Je slaat alle goedbedoelde adviezen in de wind en bent eigenlijk onbeschoft door niet te reageren op vragen. Vreemd, vreemd!

Start dan gewoon geen topic, of schrijf gewoon een stukje in je dagboek!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:52

pharagirlke schreef:
Als Belg zijnde heeft het weinig nut om Nederlandse weerberichten te volgen denk je niet? :+

Zoals ik hierboven al zei, dan ligt het dus sowieso helemaal aan arabesk en niet eens aan een voorzichtig paard. Dan is het gewoon een ongetraind paard (wat overigens ook wel wat dikker mag ook afgaande op de foto's in bovenstaand topic maar goed) dat overvraagd wordt. Hier is het pas sinds twee dagen beginnen te ontdooien... Het is nu nog steeds spekglad op bepaalde plekken dus het is niet verwonderlijk dat ik daar aan dacht lijkt me :+

Ik wist toch wel dat de weersomstandigheden in Belgïe anders waren/zijn dan in Nederland en ook nog binnen Nederland flink verschillen ;)