Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MysticTinker schreef:Osteopathie is inderdaad een tijdelijke oplossing, dan wordt het paard gekraakt..
Maar bij fysiotherapie wordt onderzocht waar het probleem zit en krijg je oefeningen mee die je thuis moet volgen. Dat is dus een oplossing voor lange tijd
MLoeser schreef:En dan ook nog boomloos... Sorry dat ik het zeg, maar een BF is nog steeds niet het wonder der drukverdeling (dan liever en BM of hilason). Heb toch wel een paar paarden gezien die onder goede ruiters toch last van de rug kregen door dagelijks gebruik van BF boomloos (ruiters uit Z+, dus echt geen domme lui).
En het is wel goed mogelijk dat dit probleem uit de rug komt.
Mindfields schreef:MLoeser schreef:En dan ook nog boomloos... Sorry dat ik het zeg, maar een BF is nog steeds niet het wonder der drukverdeling (dan liever en BM of hilason). Heb toch wel een paar paarden gezien die onder goede ruiters toch last van de rug kregen door dagelijks gebruik van BF boomloos (ruiters uit Z+, dus echt geen domme lui).
En het is wel goed mogelijk dat dit probleem uit de rug komt.
Daar heb ik er ook al meerdere van gezien...eerst alles super, maar na een tijdje ernstige problemen in de rug en bewegingsapparaat.....
JoviBan schreef:pharagirlke schreef:Kortom: een ongetraind of iig fout getraind paard op een bevroren grond met een voorzichtig karakter en een ruiter die hem uit balans haalt en je krijgt dit.
Het paard loopt op asfalt en er zit geen ruiter op.
pharagirlke schreef:Asfalt kan helemaal niet glad zijn of onzeker maken natuurlijk...
Weet niet hoe het daar was, maar hier was het -21 rond die tijd en geloof me, dan wil je echt niet op asfalt zijn.
Had me miskeken, dacht dat ik voeten zag maar zie nu idd dat het de beugels zijn waarop ik me miskijk. Alsnog is dit paard volledig fout bespierd (zeg maar beter: niet bespierd) dus niet meer dan logisch dat het dier dan ook stijf gaat worden enz. Dus dan is het al helemaal volledig dankzij arabesk zelve dat dit dier zo loopt. Ik wilde nog lief zijn en het deels ook op de grond steken
MLoeser schreef:Ik mag aannemen dat bij jou net als bij mij het paarden betrof die een goede dressuurmatige training hadden, bijna geen lichtrijden en goed over de rug, achterhand eronder etc.? Want ik hoor toch vaak meteen op deze opmerking dat het door het lichtrijden komt (wat deze ruiters amper nog deden) of omdat ze het paard uit elkaar lieten lopen... Past ook zo mooi in de Z
pharagirlke schreef:Mag ik dan degene zijn die zegt "typisch arabesk topic?"
Waarom blijven bokkers er in trappen. Arabesk opent een topic, zorgt voor opschudding en verdwijnt vervolgens. Ik heb haar nog niets anders zien doen dan dit. Heb haar al evenmin ooit op een normale manier weten antwoorden wanneer mensen zich vragen stelden over NB. Dus IMO is dit topic geheel overbodig. Vragen worden niet beantwoord en adviezen niet opgevolgd.
Wb het paard. Hij loopt wat stijfjes en voorzichtig maar gezien dit filmpje van 14-01 was, vroor het en was de ondergrond dus of glad, of keihard. Geen wonder dat het dier voorzichtig stapt, een paard dat voorzichtig stapt en zo goed mogelijk het evenwicht wil behouden, stapt op deze manier. (deed mijn merrie ook toen ze voor het eerst de ondergrond voelde, na drie stappen ging ze weer normaal. Maar daar zat geen ruiter op)
Mindfields schreef:MLoeser schreef:Ik mag aannemen dat bij jou net als bij mij het paarden betrof die een goede dressuurmatige training hadden, bijna geen lichtrijden en goed over de rug, achterhand eronder etc.? Want ik hoor toch vaak meteen op deze opmerking dat het door het lichtrijden komt (wat deze ruiters amper nog deden) of omdat ze het paard uit elkaar lieten lopen... Past ook zo mooi in de Z
Verschillende paarden van verschillend niveau, verschillend ras, verschillend type en verschillende tak van sport.
Aimee schreef:pharagirlke schreef:Asfalt kan helemaal niet glad zijn of onzeker maken natuurlijk...
Weet niet hoe het daar was, maar hier was het -21 rond die tijd en geloof me, dan wil je echt niet op asfalt zijn.
Had me miskeken, dacht dat ik voeten zag maar zie nu idd dat het de beugels zijn waarop ik me miskijk. Alsnog is dit paard volledig fout bespierd (zeg maar beter: niet bespierd) dus niet meer dan logisch dat het dier dan ook stijf gaat worden enz. Dus dan is het al helemaal volledig dankzij arabesk zelve dat dit dier zo loopt. Ik wilde nog lief zijn en het deels ook op de grond steken
Toch voortaan even beter de weerberichten volgen
Jij zit stukken zuidelijker dan Arabesk en de kou kwam deze keer uit het zuidoosten. Buiten dat is het maandag dusdanig gaan dooien dat heel Nederland weer ijsvrij was, dat was de 13e.
Dinsdag was het weer prima mogelijk om buiten te rijden op het asfalt en ik ben een voorzichtige dressuurmuts
pharagirlke schreef:Als Belg zijnde heeft het weinig nut om Nederlandse weerberichten te volgen denk je niet?
Zoals ik hierboven al zei, dan ligt het dus sowieso helemaal aan arabesk en niet eens aan een voorzichtig paard. Dan is het gewoon een ongetraind paard (wat overigens ook wel wat dikker mag ook afgaande op de foto's in bovenstaand topic maar goed) dat overvraagd wordt. Hier is het pas sinds twee dagen beginnen te ontdooien... Het is nu nog steeds spekglad op bepaalde plekken dus het is niet verwonderlijk dat ik daar aan dacht lijkt me