Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
SvhGoor schreef:Ook ik heb met pijn in mijn hart, moeten toegeven dat mijn paard niet fijn liep zonder ijzers.
Ze liep op haar mooie, uit het boekje PaardNatuurlijk hoefjes, onder begeleiding van een professionele NB bekapper, maar ze liep kort, op eieren en hield haar schouders vast.
Ik heb haar nu op kunststof Duplo gezet en ze loopt als een zonnetje.
Blijf naar je paard kijken. Als het kan zonder ijzers, is dat super Maar zet jezelf en je paard niet vast in jouw graag geziene utopie van ijzerloos.
Mijn vorige paard daarentegen liep prima zonder beslag, ook een kwpner, haar heb ik haar hele leven blootvoets gehouden. Maar blijf kritisch op jezelf en wees niet star. Want ik lees hier vaak dat zeker de NBers erg doorschieten Dat voelde ik bij mezelf ook, maar ik heb mezelf daarin terug gefloten.
Pantykous schreef:Ik ben mij aan het orienteren op beslag voor m'n paard, hij staat nu nog lekker op blote voetjes. Hoe zijn nu de ervaringen met kunststof beslag en is het uberhaupt mogelijk om kalkoenen bij kunststof in te draaien?

. Pantykous schreef:Ik ben mij aan het orienteren op beslag voor m'n paard, hij staat nu nog lekker op blote voetjes. Hoe zijn nu de ervaringen met kunststof beslag en is het uberhaupt mogelijk om kalkoenen bij kunststof in te draaien?
Pantykous schreef:De enige reden voor mij om m'n paard met beslag te zetten is om kalkoenen in te kunnen draaien voor springwedstrijden op gras.
Ongelofelijk eigenlijk dat er op dat vlak nog geen ontwikkelingen zijn gedaan, of ik moet er niet van weten.
Is het kunststof beslag je verder wel bevallen nini_roosje?
. Nu staat mijn pony al een hele poos op de marathons, alleen heeft de hoefsmid een probleem gehad met de levering van mijn marathons waardoor ze niet op tijd waren voor zijn vertrek deze kant op
. De ijzers moeten echt vervangen worden, en kunnen dus niet 2 weken wachten.