Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
capopjekop schreef:Ik wacht zelf altijd met lopen tot ze van de pijnstilling af zijn. Je hebt anders kans dat ze zich over belasten omdat ze minder goed pijn voelen. En dat kan weer voor een terugval zorgen.
Slmt9 schreef:Ik ben voorzichtig begonnen met grasmix van hartog. Dat doe ik super langzaam opbouwen want ik vind het doodeng om hele kilo’s ervan te voeren doordat we wat suiker en melasse in zit (15% per kilo), maar daardoor lukt het aankomen ook nog niet echt. Iemand tips?
greendragon schreef:Slmt9 schreef:Ik ben voorzichtig begonnen met grasmix van hartog. Dat doe ik super langzaam opbouwen want ik vind het doodeng om hele kilo’s ervan te voeren doordat we wat suiker en melasse in zit (15% per kilo), maar daardoor lukt het aankomen ook nog niet echt. Iemand tips?
ik heb geen idee of het geschikt is, maar mijn oudere merrie voer ik nu pavo 18+, ik meen dat er vooral meer olie in zit dan suiker, maar ik heb het niet meer opgezocht. Ik ben ook geen fan van suikers en zetmeel, en mijn merrie wil makkelijker in vallen dan aankomen sinds ze wat ouder is... Ze doet het hier goed op. Maar ze is ook niet gevoelig voor HB, dus check nog maar even op voervergelijk als ik iets geks roep...
Slmt9 schreef:Hebben jullie nog tips voor veilig aankomen?
Mijn paard is nu 1,5 jaar geleden voor het laatst bevangen geweest. Hij krijgt nu alleen nog hooi. Vanaf de rui na de winter moeten we altijd erg bijvoeren omdat hij invalt op alleen hooi. Nu hoest hij er van en krijgt hij nat hooi, maar al die voedingsstoffen gaan met t weken toch ook verloren. Dus ik krijg er geen gewicht bij.
Hij ging heel goed op coolstance copra, maar die veroorzaakt problemen aan de lever door de hoge vetten. Met tot bloedens toe schuren als gevolg.
Ik ben voorzichtig begonnen met grasmix van hartog. Dat doe ik super langzaam opbouwen want ik vind het doodeng om hele kilo’s ervan te voeren doordat we wat suiker en melasse in zit (15% per kilo), maar daardoor lukt het aankomen ook nog niet echt. Iemand tips?