Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

die verzet geen stap tenzij er een aanlokkelijk grasplukje in de buurt staat.
super lief!!
was zo blij dat het weer dun was! Helaas
Qizz schreef:Hey Ester, ga je binnenkort nog een keer naar je paardje om een buitenritje te maken?
Haalde paard vorig week woensdag uit de wei met een lichte verdikking onder zijn voorknie hij was niet kreupel maar toch vertrouwde ik het niet. Heb een paar dagen aangekeken gestapt en gekoeld en gisteren toch maar laten scannen. Er zit een klein gat in de oppervlakkig buigpees voor 99 % heeft die zich zelf aangetikt in de wei dus flink balen!!! Moet nu 8 weken stappen en koelen en heb een speciale gel gekregen om erop te doen en dan over 8 weken weer scannen en hopelijk kunnen we dan weer langzaam gaan opbouwen. Ik heb hem wel op een klein stukje wei staan omdat die anders tegen de staldeur aan gaat slaan als de rest de wei in gaat dus dat moeten we ook niet hebben. Verder is die niet echt braaf met stapppen dus hoop dat we dit 8 weken vol gaan houden op een veilige manier.
. Maar goed, het gaat gelukkig steeds meer de goeie kant op en zoals het er nu naar uit ziet kan ik hem dadelijk volledig weer belasten en dat vind ik het belangrijkste! Ons doel blijft toch om dadelijk eindelijk een paar wedstrijden te kunnen rijden. Aangezien hij nu pas 10 is hebben we nog tijd genoeg
. 
.
Fijn dat hij buiten staat maar vervelend dat hij dan alsnog stout is! Wat voor gel gebruik je precies?
N0a schreef:kruimeltje3 schreef:Update..
Gisteren weer naar de DA geweest voor de scan..
Weefsel in de pees is weer mooi van structuur geen gaatje meer. Buitenkant nog niet helemaal optimaal nog wat rommelig. Dus we mogen verder opbouwen. Komende 8 weken stukjes draf opbouwen liefst zo veel mogelijk rechtuit.
Heb die van mij uiteindelijk toch 24/7 op de wei gezet. Bij mij op stal gaat alles 24/7 naar buiten dus had weinig keus aangezien die van mij zijn stal verbouwd als hij alleen staat. Stond bij paar oudjes in de wei dus weinig uitspattingen. Daarbij eet hij het liefste hele dag dus spelen doet hij niet Hihi.
Enorme grasbuik tot gevolg.
Wel een risico maar op stal kan die gekker doen naar mijn mening en wordt hij niet gelukkig volgens mij. Na het stappen wel steeds coolingsgel gesmeerd en goed gekoeld.
Als hij na die 8 weken geen achteruitgang heeft gemaakt mogen we verder uitbouwen met galop.
Ik denk dat we best geluk hebben als ik zie hoe lang sommige er mee bezig zijn.
Wauw, dat is goed nieuws! En wat super dat het zo mooi genezen is. Is het been nog wel dikkig of zie je er niks meer van? Ik moet over 3 weken terug naar de kliniek, ben nu al zenuwachtigFijn dat je weer kunt gaan opbouwen en hopelijk gaat alles in 1x goed en krijg je geen terug val meer.
Gulpje schreef:Ik zie 21 maanden en ik denk, jemig wat een tijd!! Maar toen ging ik zelf even terugrekenen en wij zitten nu op 20 maanden, wat gaat dat eigenlijk snel!
Opbouwen hier gaat ook goed. Deze week heeft hij lekker wat vrije dagen gehad vanwege vermoeidheid van mij en warmte en morgen pakken we hem weer op. Merk ook dat ik steeds minder obsessief naar zijn been zit te kijken. Gisteren gaf hij weer een show weg in de wei, been was daarna gewoon goed en ik heb me er verder ook niet druk om gemaakt. Blijf aan de gang!
Hoi Schaapje, helaas welkomFijn dat hij buiten staat maar vervelend dat hij dan alsnog stout is! Wat voor gel gebruik je precies?
Niekj_Jente; hoe is het gegaan vandaag??
Fijn om te lezen dat hij zo gelukkig is EsterW en ook tof dat ze je zo goed op de hoogte houden
Scheurtjes van de klei, brr! Ga daar ook eens extra op letten.
)voordat we op de 70% zaten. Het laatste deel duurde het langst volgens de DA.
ivm nw riolering etc. Stal doen, ff paard schoonmaken en dan mag ie in de wei. Hopelijk gedraagt ie zich. Doe m ff peesbeschermers om tot ie klaar is met bokken en rennen en rollen.