@auke lizzy toppie hoor, daar is een stuk meer "veer" ingekomen, mooi paard. Hoop dat je goed bericht krijgt volgende keer maar als ie zo loopt moet dat toch haast wel! Met Beau gaat het ook prima, vandaag weer gestart, 5e L2 wedstrijd en we moesten nog 3 winstpunten voor het M1 en die hebben we gehaald 192 en 195 punten. L2 zijn we wel heel snel door geschoten, eind mei voor het eerst weer gestart en toen waren we L1 met 5 winstpunten, in een weekend 6 punten gereden en daarna L2 gaan starten. 5 wedstrijden hebben we gereden en 2 proeven geen winst omdat Beau hele enge dingen zag buiten de bak en ja dan kun je daar echt niet normaal langs. Alle andere proeven heeft ze tussen de 189 en 200 punten gelopen. Omdat ze zo hoog steeds scoort ga ik gelijk verder naar de M1. Eerst op vakantie en dan verder trainen en dan is het de bedoeling om het eerste weekend van september in de M1 te starten. Zo zie je maar een jaar geleden mocht ze niets en was het drama en nu gaat ze super. Voor wie nu in die beroerde tijd zit veel succes en houd de moed erin want het komt goed!
IndyVanity
Geplaatst: 29-07-12 18:13
Ziet er goed uit Aukelizzy! Wat een verschil!
En Mijnzoef gefeliciteerd met je punten, super!! Fijn om zulke goede berichten te lezen!
Dientje_Yara
Geplaatst: 04-08-12 21:21
Hier beginnen de zenuwen voor 14 augustus langzaam op te komen we zijn dan zo een 7 maanden al bezig en mag toch hopen dat er nu niet een beetje verbetering inzit maar een wat hogere verbetering
en aan de buitenkant zie je gewoon niks meer maar ja dat was de vorige keer ook zo, heb nu glucosamine bijgevoerd hopelijk heeft dat wat zoden aan de dijk gezet
haar linkerhoef de slechte voet zit een scheurtje in gelukkgi hoeven we nog maar 8 dagen maar ben er niet blij mee zeg en ze schuift en glijd wat af dus miss kunnen er andere nagels in heb ik weleens gehoord dat ze dan minder glijden
ach ja ben gewoon zenuwachtig en zie af en toe echt spoken
DY, kan mij heel goed voorstellen dat je zenuwachtig bent hoor! Is wel logisch, je hoopt gewoon dat er flink verbetering in zit. Ik moet woensdag weer heen en ben ook wel wat zenuwachtig.
gewoon natmaken en dan invetten (niet boven de waterlijn), voor de rest zorg ik dat er bij de waterbak een beetje een modderpoeltje is. Daar moet ze dan in om bij het water te komen
Aukelizzy
Geplaatst: 09-08-12 08:07
Van deze kant kan ik jullie een hele positieve update geven. De behandeling met de "pure" stamcellen is echt heel goed aangeslagen
11 weken! geleden is de behandeling gestart en gister was er van de beschadiging van de hoefbandjes bijna niets meer terug te vinden.
Bij het draven op een rechte lijn was hij zeer overtuigend. Daarna op de volte op het harde. Ook dat zag er heel goed uit. Hier was hij nog ietsje minder qua beweging maar dat zagen we alleen omdat we extreem kritisch keken . Op het zachte liep hij weer uitstekend. Daarna hebben we met de echo gekeken en het verschil was enorm. De beschadigingen waren bijna niet eens meer te zien. Het was compleet opgevuld met gezond weefsel. In één bandje zagen we nog ietsje terug van de beschadiging maar de verwachting is dat het herstel nog verder doorzet. Het grote voordeel was dat ik gedurende de behandeling ook gewoon door heb kunnen trainen en daardoor geen conditie verlies heb gehad. Hij is zelfs nog mooier in de bespiering gekomen tijdens de revalidatie..
Ik mag nu weer meer zijgangen meepakken en hem verder optrainen. We hebben de eerste wedstrijden al weer staan. Start hem alleen voorlopig wel op zand omdat ik grasbanen vaak te hobbelig vind. We blijven natuurlijk wel ons hoofd gebruiken . Over 3 maanden nog een check up maar dat is meer om te kijken hoe die stamcellen doorwerken. Het is natuurlijk toch een "experimentele" behandeling geweest maar eentje met een geweldige uitkomst.. We hadden natuurlijk ook niets te verliezen. Je voegt pure cellen toe en laat het lichaam het zelf oplossen. Hij heeft geen pijnstilling of ontstekingsremmers gehad dus niets werd "verdoezeld" door medicatie. Ik kon precies voelen en zien hoe hij er aan toe was. Ik ben Sander de Blaauw en Bodegraven ook heel dankbaar. Dit was een uitkomst waar ik wel op gehoopt had maar ook niet voor mogelijk gehouden had. Het is dat ik zelf met mijn neus op elke echo gestaan heb...Het is gewoon onvoorstelbaar.. Ik ben zo enorm blij
Laatst bijgewerkt door Aukelizzy op 09-08-12 08:19, in het totaal 2 keer bewerkt
Wat geweldig Belker.. Na al die ellende weer iets leuks om naar uit te kijken. Heerlijk dat je weer met een jonkie aan de gang gaat.. Persoonlijk vind ik het optrainen van jonge paarden heel leuk. Heb nu verschillende jonkies staan en ze verrassen je elke keer weer.. We gaan vast nog wel foto's zien als je hem thuis hebt staan denk ik..
Ik vind jonkies ook veel leuker. Had ik hier geen foto's geplaatst? Het is een Don Cremello nakomeling. Mooi valkje, nu al E-maat. We zijn er echt heel heel blij mee.
Wat goed AL! Ik ben ook weer een stuk happier. Ik liep naar de wei en mevrouw was rondjes aan het draven. Ze werd belaagd door een horzel. Die heb ik geplet maar het mooiste is dat ze niet kreupel liep!!!!
Ik maak me zorgen en ben blij dat we dinsdag naar Bodegraven gaan Fayah is een beetje sloom en voor mijn doen veeeeel te rustig Ze loopt ook niet helemaal ok heb ik het idee, niet kreupel maar volgens mij zie ik geen verbetering maar iets verlsechtering, kan het ook mis hebben aangezien ik onderhand ook spoken zie maar haar gedrag vind ik vreemd
Ze gaan ook even haar tanden nakijken, is voor het eerst dus ben benieuwd Haar tandvlees is onderin op een stukje helemaal blauw, kan dat wisseling zijn en misschien dat ze daarom wat sloom is?
Ik hoop wel dat er nu na 7 maanden niks doen wel verbetering inzit, hoeveel rust wil je een paard nog geven..
He balen DY Fijn dat er dinsdag een controlemoment is, spannend dus weer!
AL wat een supergaaf nieuws Wat top dat het zo aangeslagen is, het is je zo gegund!!
Aukelizzy
Geplaatst: 11-08-12 17:26
Dank je wel Richtje! Ik was echt super blij met dit nieuws helemaal omdat het momenteel erg slecht gaat met Zhuf. Ik wilde het eerst nog niet echt vertellen maar ik moet het toch even kwijt. De laatste twee maanden gaat Zhuf ineens hard achteruit en ik weet niet hoe het komt. Ik vrees ( weet eigenlijk nagenoeg zeker ) dat de blessure terug is en daarnaast ben ik bang dat ze artrose in haar nek heeft. Ze draafd heel erg vlug en krabbelig, echt weer het typische beeld dat ze in haar slechte periodes ook gaf. Daarnaast galoppeert ze rechtsom vreselijk slecht en ik heb echt geen idee hoe dat komt. Paar weken geleden is ze ook gekraakt en de osteopaat gaf aan dat ze erg strak in de nek was en dat hij dat absoluut niet vertrouwde. Haar hals is ook heel mooi gespierd maar echt bij de nek stopt de bespiering ineens, dat is toch ook wel een teken dat er iets niet goed is. Afgelopen donderdag ben ik afgestapt omdat ze zo vreselijk slecht liep. Aankomende woensdag moet ik in Bodegraven zijn en gaan we kijken wat er aan de hand is. Maar hoe dan ook zijn we wat mij betreft uitbehandeld. Wat ze ook heeft, ik wil haar de ellende van het behandelen en revalideren niet meer aandoen, dat verdiend ze gewoon niet. Dus eigenlijk wil ik meer weten wat ze precies heeft een hoop ik dat als ze nu met pensioen gaat ik gewoon nog 20 jaar van haar kan genieten, dan maar als grasmaaier. Maar op het moment ben ik dus eigenlijk meer heel verdrietig om Zhuf dan blij om het nieuws van Iggy.
Pfff..... bah!! Daar zijn geen woorden voor En zo'n moeilijke combi nek en voet. Jeetje.... weet echt niet zo goed wat ik moet zeggen. Ik kan me zo goed voorstellen waar je nu doorheen gaat. Het leek zo mooi, het leek zo goed en dan toch weer dat dal in. Wat je eerst niet wilt geloven, waarvan je eerst denkt dat je wel spoken zult zien maar waarbij toch dat onvermijdelijke moment komt dat je er niet meer omheen kunt. Ergens hoop je dat ze nog iets anders, iets simpels vinden woensdag. Maar eigenlijk weet je het antwoord al, je kent haar zelf goed genoeg. Zeker na alle ellende die jullie samen al doorgemaakt hebben.
Hele dikke knuffel en heel veel succes/sterkte woensdag. Maar ook de komende slopende dagen. Ik hoop dat je iig duidelijkheid krijgt woensdag
jeetje AL, wat afschuwelijk........ Heel veel sterkte toegewenst.
mijnzoef
Geplaatst: 11-08-12 20:31
Ppfff AL weet ff niet wat te zeggen. Heel veel sterkte hoop dat je woensdag uitsluitsel krijgt wat het dan ook is, want dit is echt beroerd als ze zo slecht gaat. dikke knuffel !!
Dientje_Yara
Geplaatst: 11-08-12 20:33
weer wat slechter nieuws bij sommige Sterkte AL, hopelijk heb je woensdag duidelijkheid
Heel hard misschien maar ik dacht gister even waarom zo een blessure zo lang in het midden hangt en je altijd op je hoede bent Zou soms makkelijker zijn als je duidelijkheid hebt dat het of niet gaat of juist wel maar dat tusseningedoe word ik af en toe wel moedeloos van maar ja kunnen ook de zenuwen zijn voor dinsdag, ik ga in ieder geval een vragenlijstje maken wil zoveel weten en hoop eigenlijk dat ze wat gaan doen als er nog steeds niet genoeg verbetering in zit, ze staat nu al 7 maanden op rust, snap dat ze bij een jong paard alles proberen zelf te laten herstellen maar ze mag van mij ook wel een handje geholpen worden
Aukelizzy
Geplaatst: 11-08-12 22:28
Je wordt inderdaad gek van die onzekerheid. Knetter wordt ik daarvan en vreselijk onzeker. Waar doe je goed aan? Van sommigen hoor ik dat ik haar er "gewoon eens flink door heen moet rijden". Maar ik voel dat er iets aan de hand is. Ze wil wel maar het gaat niet. Had haar vanavond eerst even aan het halster aan de longe en dan zie je dat ze in draf krabbelt en heel slecht balans kan houden. De galop doet ze liever niet en valt ze uit. Springt met een hupsje of een bok aan... Daarna even los in de bak laten draven en galopperen. Dat zag er wel beter uit en herkende ik weer wat meer de oude Zhuf. Ze kwam makkelijker uit de voeten dan aan de longe maar gewoon niet goed .. Ik zie het woensdag wel. Wacht het maar af en ga maar eens overleggen met Sander... Het stomme is dat ze er prachtig uit ziet. Mooie glans, lekker vrolijk en alert.. absoluut geen triest paard. Ze zit voor de rest heerlijk in haar vel.. Zolang ze maar gewoon haar gangetje gaat zie je niets aan haar. Pas op het moment dat je haar echt aan het werk gaat zetten gaat het dus blijkbaar fout.....
Ik ben ook heel benieuwd wat er bij jou uitkomt DY...
Heel herkenbaar AL.... daarom is het voor omstanders ook zo moeilijk te begrijpen. Die zien vooral dat vrolijke paard dat goed in 'r vel zit. Maar jij kent haar, dus vertrouw op jezelf! Je wilt niet doorgaan tot het een zielig hoopje paard is. Paarden gaan zolang door als het eigenlijk niet meer gaat Daarbij heb je haar waarschijnlijk een tijd gewoon zo goed gereden dat je haar hielp in het werk, waardoor ze ook langer goed lijken zonder dat ze het zijn, ook onder het zadel.
En ook dat is herkenbaar DY.... die onzekerheid is slopend. Ik weet nog heel goed dat ondanks dat de grond onder je voeten wegzakt als je hoort dat het 'ophoudt hier'. De opluchting ook heel groot was bij Poon, het is niet wat je wilt horen maar het is zo fijn om duidelijkheid te hebben na 2 jaar vechten en 2 jaar onzekerheid.