[INFO] artrose

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mvermeulen1

Re: Centraal topic voor artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 23:27

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ik moet wel iets doen aan die enorme buik die hij heeft haha

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 23:37

esmee: een paard houd je nooit voor de gek, hij staat niet de hele dag te bedenken dat hij kreupel moet gaan lopen wanneer jij erop stapt :P
hij zal pijn hebben, anders loopt een paard niet slecht.
die supplementen zijn er in grote getalen, en op ieder paard werken ze weer anders. ik zou je aanraden om eens rond te gaan lezen en kijken wat je het meeste bevalt.

ik geen sinds een paar dagen glucosamine hoge dosering van de zingende smid, maar ik kan nu nog niet vertellen of het werkt, het is nog te kort.

mvanmeulen: leuke foto's!!!

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 10:27

ik geef hooi en kuil maar kuil maar beetje ivm dik worden. hooi gaat in net zodat ihij er eht moeite voor moet doen

leuke foto's voorbij zien komen

nee een paard houd je niet voor de gek als hij slecht loopt doet er echt iets op.

Esmee1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 14:10

Mvermeulen1: bedankt voor je reactie en tip en super leuke foto's!

Mister01: bedankt voor je reactie. De rede dat ik twijfel is dat het in stap goed gaat en in draf begint ze soms wat onregelmatig te lopen. De Da heeft voor een half jaar terug lichte atrose geconstateerd. Dit is ook voor het eerst dat ik hiermee van doen heb dus vandaar mijn bericht.

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 16:43

esmee1988 eventueel gewricht in laten spuiten. als er geen v;oeistof meer in gewrichten zit doet bewegen zeer en dan kan ze gaan kreupellen. (leest snel even plaats van artrose terug.)

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 19:30

Mvermeulen wat een mooie foto's die galop foto is.echt prachtig.

Dressuur_Gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 19:31

norton84 schreef:
oke hou het in mn gedachten. is het duur voeren???

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 01:29

Bij mijn merrie hebben de injecties echt ENORM geholpen, ze vloog me er vd week nog vandoor in volle rengalop

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 09:10

Dressuur_Gek schreef:
norton84 schreef:
oke hou het in mn gedachten. is het duur voeren???

euh wat is je vraag of de reden van de quote???
fijn dat de spuit goed gewerkt heeft tis alleen zo bale dat ze niet eeuwig werken.

MiesEnRijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 09:21

mijn paard heeft ook artrose maar mijn vraag is hoelang werkt zo'n spuit? hij is nu anderhalf jaar geleden voor het laatst in gespoten en heb nu eigenlijk wel het idee dat het weer nodig is vooral met dit koude weer. heb al een hele tijd niet op bokt gezeten en dus ook niet dit hele topic gelezen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 09:38

Ik heb net mijn DA gesproken, ze vond Jes te snel en te acuut kreupel geworden. Ze komt maandagochtend langs, dan krijgt ze pijnstillers en ontstekingsremmers en moet het beter gaan. Zal wel weer een prijzig grapje worden, maar Jes knapt onvoldoende op en blijft pijn houden. En dat vind ik niet eerlijk :n Als het niet beter wordt dan weten we in ieder geval dat de artrose nu ook op een andere plek zit, en dan moet ik toch echt eens gaan nadenken over hoe nu verder...

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 09:59

Esmee: ik heb een beetje hetzelfde als jij. Trouwens ook een tinker ( maar dat even terzijde) Ik heb er inmiddels een kraker een smid bijgehad en ze wijzen mij allemaal in de richting dat het paard getraint moet worden om zijn gewicht goed in balans te brengen onder het zadel. Ik Ben nu dus dressuurmatig bezig en dat lijkt te helpen. Gisteren ging hij ineens kreupelen en toen ik hem weer correct oppakte verdween dat. Paard was gewend om op de voorhand te lopen waardoor hij zijn voorbeen met arhtrose te zwaar belast. Ik hoop dat het positief uitpakt, maar wellicht voor sommigen hier ook wel belangrijk om hier aan te werken? Als recreatieruiter sta je er nou eenmaal minder snel bij stil.

Esmee1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 12:37

norton 84: bedankt voor de tip.
secretlinn: bedankt voor de tip.

hoe hebben ze bij jullie atrose geconstateerd met fotos?

bedien: wat verevelend zeg succes en sterkte met je paardje zal voor je duimen.
Bertine37: ik heb regelmatig dressuurles gehad maar toen ze atrose had ben ik daar eigenlijk mee gestopt. nu ik jou verhaal lees denk ik toch om maar weer te gaan lessen want ze heeft het idd in der voorbeen.
geef jij je paard nog iets anders of speciaal beslag?

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 13:15

ik was ook gestopt met dressuur ivm de artrose maar wij gaan toch ook langzamerhand wat meer in de bak aan de slag..merk toch wel dat hij beter is gaan lopen door hem wat meer te trainen en ik moet ook erg op zijn gewicht letten..

ik ben met sem naar de kliniek geweest..en daar kwam het verlossende woord Artrose en nog een paar andere dingen..

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 13:35

bij mijn merrie ook door het maken van foto's

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 14:02

Bij mijn paard is toen een foto gemaakt waarop iets overhoef en een pees met kalk uitgekomen is. Hij heeft voor de wagen gestaan, dus was gewend naar voren te duiken. Nu ik hem bewust meer op zijn achterbenen laat lopen lijkt het in combinatie met deg glucosamine iets beter te gaan. Mijn doel is om buitenritten te gaan maken. Ik heb hem (nog niet) op speciaal beslag staan. Wel heb ik er een natural balanced smid bijgehaald die iets verder kijkt dan zeg maar een gemiddelde traditionele smid. Een paard moet toch goed leren om het grootste gewicht op de achterbenen te dragen, die hebben ook meer draagkracht dan de voorbenen

Esmee1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 14:05

Bertine37: welke poeder gebruik jij dan?

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 14:11

Glucosamine hoge dosering van de zingende smid. Deze heeft naar mijn mening de hoogste dosering tegen de laagste prijs. Ik mag wel eens gaan vragen om korting, want volgens mij heeft hij door. Mij al een boel meer klanten :P

Esmee1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 14:27

Bertine37: ik zal het aan hem doorgeven haha ;)

Esmee1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 14:32

Mag ik vragen waarom je de hoge dosering gebruikt?

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 14:49

Omdat het mij voornamelijk gaat om de werkzame stof ( glucosaminesulfaat) Andere toevoegingen acht ik niet nodig en moet je alleen maar voor betalen. De andere pot glucosamine bevat bijvoorbeeld als toevoeging dextrose (suiker) en dat is natuurlijk niet goed

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 15:33

MiesEnRijk schreef:
mijn paard heeft ook artrose maar mijn vraag is hoelang werkt zo'n spuit? hij is nu anderhalf jaar geleden voor het laatst in gespoten en heb nu eigenlijk wel het idee dat het weer nodig is vooral met dit koude weer. heb al een hele tijd niet op bokt gezeten en dus ook niet dit hele topic gelezen.

Inspuiten met hyarulon kan elk half jaar gebeuren. Dit blijft het gewricht goed smeren

met cortisone moet je op passen want dat tast op den duur het kraakbeen aan!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 15:40

Esmee1988 schreef:
Mag ik vragen waarom je de hoge dosering gebruikt?

Dosering zuivere glucosamine vanaf 7500 mg is pas hoog en heb je echt nodig wil het gaan werken voor een paard
er zijn ook merken met nog veel hogere dosering (New market 11000 mg, Grand mega flex 12.500....)
Deze suplementen zijn dan ook aardig aan de prijs!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 15:42

Over equi mobility en joint comp hoor ik ook veel goede berichten.....
Alleen van equi mobility werd mijn paard helemaal hyper ( en van de joint comp niet ).

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 18:38

Gister is Femke weer gevallen.
Dit keer liet ik haar alleen los in de bak
weer struikel,struikel en lag ze weer op de grond.
Ik moest haar motiveren om weer op te staan,
word er zo verdrietig van.
Ga maar even de da bellen,
om te kijken of dit zo nog wel kan.