Ga morgen even goed ernaar kijken. Zal er anders wel even een foto van maken, bedankt!
Isapaardje
Geplaatst: 27-02-11 23:59
L_Rivaldo schreef:
aha.. jij hebt ook gewoon maat 000 op 000 toch?
In dit geval was het maat 00 op 00, maar dat mag niet uitmaken. Gelijke maat moet gewoon passen.
Maar moet wel gelijk erbij zeggen dat ik de gaiters van mijn originele epic maat 000 NIET op de gewone onderschoen maat 000 kan zetten. Dan moet ik de gewone schoen ook erg verbuigen om dat voor elkaar te krijgen. Weet niet of dat toeval is of dat het toch aan de kleine maat ligt nu jij dat probleem ook hebt.
L_Rivaldo
Geplaatst: 28-02-11 00:16
Zou eigelijk niet moeten vind ik.. kreeg ze er wel erg moeilijk op, maar denk dat dat wel hoort. Degene van natuurlijk ruiterschap had dit al vertelt en bood al aan om ze er voor mij op te zetten, maar zag het niet zitten om mijn schoenen per post op te sturen.
Ga nu bij hem even mijn hoefschoen bestellen, anders kan ik vrijdag wanneer ik een groom heb niet 2spannen.
http://www.natuurlijk-ruiterschap.nl/we ... cts_id=191 Dit lijkt me eigelijk voor tijdelijk voor 2 maanden ook wel wat, alleen zou dit per stuk zijn of per paar en kan je dit zelf er onder lijmen of moet dit door een smid gedaan worden?
Heb ik ook eens naar gekeken, maar als je hoefschoen maat 000 hebt gaat dat glue on spul helaas niet passen (gaat vanaf voet 11 cm). Je schijnt het zelf te kunnen doen. Op youtube heb ik eens een filmpje ervan gezien. Hopelijk heeft KF je hoefschoen op voorraad, anders twijfel ik of je hem vrijdag al binnen hebt. Succes.
Helaas is KF niet meer zo tevreden over dit product, de reden hiervan weet ik niet. Hij vertelde mij dat het niet voor eigen gebruik is maar dat je het door een hoefsmid moet laten doen.
Ga nu de schoen dus echt echt bestellen, wilde even horen hoe en wat van hem.
Zeg gisteren wel dat ik vandaag een foto zou maken van de schoenen maar ik kom op maandag nooit op stal lekker slim gezegt van me haha
Tja... Zogezegd zijn die Cavallo's makkelijk te passen... dus ik had er al helemaal op gehoopt en toch heb ik een probleem
Ik heb ze dus op alle voeten gepast. Vooraan plopten ze makkelijk aan, eentje pas goed als ze neerzette maar hard heb ik niet getrokken en moest zij ook niet duwen (tweede keer kon ik hem zelf mooi aantrekken). Toegedaan en de schoen draait niet. Zo ging het voor beide voorvoeten. Achteraan gepast, die voetjes zijn 11cm op 11cm dus ik verwachtte wel iets van problemen. Aangedaan, gingen makkelijk aan, toegedaan en ze draaien wel een beetje, maar ik kan ze niet echt omdraaien, dus dat lijkt me ook goed (draaien alleen als ik goed wring zo'n klein stukje, dan stroppen ze). Dus ze lijken goed te passen op allevier de voeten. Maar... ik vind dat dat zo nauw sluit bij de hoefballen. Dat zit er echt tegen. Volgens mij is het de bedoeling maar ik weet het niet zeker. Ze heeft geen ondergeschoven hielen en de persoon die me de schoenen verkocht zei dat dat het enige probleem kon zijn waardoor het niet zou passen. Dat heeft ze dus niet en de koot zit mooi centraal in de opening vanboven. Is het dus normaal dat die hoefballen ertegen zitten of moet daar ruimte zijn?
Uiteraard is het antwoord: ga een stukje lopen, maar dan wordt de schoen vuil en kan ik hem niet meer terugbrengen
Isapaardje
Geplaatst: 03-03-11 14:59
Naar mijn idee is dat normaal (hier sluiten ze ook aan tegen de hoefballen). Als je ruimte zou hebben, zou het kunnen gaan schuren en ga je de hoefballen open lopen. Het voordeel van Cavallo is ook dat het leer is. Juist bij de hoefballen is het zachter (voel maar eens), alsof het gevoerd is tussenin. Maar dit is wel de reden dat je de schoenen moet inlopen. Na verloop van tijd zal de schoen de vorm van de hoefbal gaan aannemen.
Neen, ik heb er geen wraps bijgekocht (die omslag-sokken toch?). Ik had hier iets gelezen over dat die ook weleens kunnen gaan schuren. Maar zit er wel over te denken (de winkel is niet zo ver indien nodig ).
Heerlijk weertje dit weekend worden ze "echt" getest!
Wat goed dat ze passen ponyzotje! Ben benieuwd naar je eerste testrit.
Hier staat alles op 'n laag pitje ivm carnaval. Wél heb ik een hele fijne manier gevonden om m'n epics aan te trekken, zal er binnenkort een filmpje van maken, wellicht handig voor degenen die daar problemen mee hebben.
SIEMxFUNNY
Geplaatst: 04-03-11 19:05
Oh dat lijkt me intressant Gimli een filmpje!
Ik heb vorige week zonder wraps gewandeld (anderhalf uur) en toen zag ik op dr voeten dat ze wat schuurde. Nu heb ik weer anderhalf uur gewandeld. Wraps omgedaan, en het zag er nu veel beter uit! Was nog wel wat gekloot met aandoen. De wraps gingen steeds omhoog bij het aandoen. uiteindelijk lukte het wel. Na 2 testritten ga ik voorlopig met wraps zoals ik het heb gezien. Had er een foto van gemaakt . (niet op de vieze benen letten )
Iemand nog Epics over in maat 00 toevallig ?
skessa
Geplaatst: 04-03-11 19:06
je maakt me nieuwsgierig, Gimli
ik heb die wraps ook gehad bij de Cavallo's, maar kon er helemaal niets mee
haukieboy
Geplaatst: 04-03-11 19:14
Zag in het boekje van kraemer nu een anders soort wraps voor de cavallo's. Tenminste, ze zijn anders dan die ik heb geprobeerd. Misschien zijn ze beter?????
Ik hoorde ook van de verkopers dat de meeste mensen ze niet gebruiken, schuurt nogal, maar enkelen er wel heel tevreden over zijn.... Kwestie van uitproberen dus
Een gewone sokken aan doen blijft toch makkelijker
SIEMxFUNNY
Geplaatst: 05-03-11 20:34
Binnen een maand komt na de Cavallo's ook de Gloves mijn kant op
Odi
Geplaatst: 06-03-11 15:38
Kom zomaar even binnenvallen. Bij de maattabellen zie je eigenlijk alleen maar maten dat de hoeven langer zijn dan breed. Bij allebei mijn paarden zijn de hoeven breder dan lang. Rij nu al jaren met de Easyboot Epic. Los dit op door het rubbere bandje in de schoen een schoenmaat kleiner te nemen. Wat zijn de mogelijkheden bij de Renegates, iemand daar ervaring mee?
Gisteren Cavallo's geprobeerd: ging super! Moest wel eerst de benen afspuiten en afdrogen maar daarna eindelijk aan. Gingen goed aan en bleven mooi zitten zowel vooraan als achteraan in stap en draf, beton en zand (piste), korte draaien en stops. Enige is dat op een voorvoet ik de plek zag waar het waarschijnlijk op den duur zou gaan schuren. Mooi inlopen dus (ik had ook maar een kwartiertje ofzo ermee gelopen).
Odi: geen ervaring mee, maar Cavallo's passen op voeten die breder zijn dan lang, bij mijn pony is dit immers ook zo (vooraan 11cm lang, 12cm breed).
Ik ge toch maar de stap zetten. Ik ga cavallo's voor mijn shet kopen. 10cm lang, 10,6 cm breed, zouden ze passen?
Isapaardje
Geplaatst: 08-03-11 21:17
Isa's hoefjes zijn 105 mm lang en 96 mm breed. De Cavallo's zijn te groot voor deze maat voeten, maar omdat ik binnenzolen heb gemaakt waarmee ik de zijkant opvul, passen ze wel (althans ze gaan niet draaien). Voet van jouw paardje is breder, dus jij hebt mogelijk die 'binnenzolen' niet nodig. Als je de schoenen schoon houdt (passen op droge schone ondergrond met zakjes om de hoeven), kun je ze vrijwel altijd ruilen mochten ze alsnog niet lekker zitten.