Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
jesito schreef:Marlis, balen zeg.
Proficiat met de verjaardag van je paardje, maar tevens ook een pechdag.
Ze heeft best een mooi gewicht, maar het gras is voor de koudbloedjes gewoon echt teveel.
En jij hebt hetzelfde probleem als vele, als je paard niet met de groep mee kan staat ie veelal alleen.
Dat maakt het dubbel lastig.
Sterkte en beterschap
jesito schreef:Ik ben nooit zo'n voorstander van heel minimaal hooi gaan voeren, ik zie liever dat ze wat meer krijgen maar dan wel oud hooi nat gemaakt.
Dit stimuleerd ook dat de afvalstoffen sneller het lichaam uit gaan.
Maar goed die mogelijkheid moet je wel hebben.
Marlis schreef:jesito schreef:Ik ben nooit zo'n voorstander van heel minimaal hooi gaan voeren, ik zie liever dat ze wat meer krijgen maar dan wel oud hooi nat gemaakt.
Het probleem is dat we geen (oud)hooi hebben. Ze krijgt hooi/kuil, normaal hebben ze voordroog.
Is advies van de dierenarts dus volg het op..
Marlis schreef:jesito schreef:Ik ben nooit zo'n voorstander van heel minimaal hooi gaan voeren, ik zie liever dat ze wat meer krijgen maar dan wel oud hooi nat gemaakt.
Het probleem is dat we geen (oud)hooi hebben. Ze krijgt hooi/kuil, normaal hebben ze voordroog.
Is advies van de dierenarts dus volg het op..
FahyaFemke schreef:wat vervelend voor je paardje marlis..
en hoe geef je het hooi nu steeds? Ik heb een fijnmazig hooinet, dat werkt ook erg goed want dan moeten ze goed de best doen om het hooi er uit te krijgen.
en een pakje graszaadhooi kopen wellicht?
Marlis schreef:Weken en in een hooinet gaat niet lukken gezien de staleigenaar voert bij ons. Zelf kunnen we niet bij het voer en kan er niet de hele dag zitten om als er eten wordt gegeven het te weken en in een net te doen.