Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
AnneOmie schreef:Woods, de ijzers die je er nu onder hebt liggen lijken heel erg op de ijzers die ik sinds oktober bij Omar onder zijn voorvoeten heb liggen! Heb jij nou een enkele lip of geen lippen??
Heb jij die ijzers zowel voor als achter? Ik heb achter normale achterijzers voor Omar.
Needje schreef:Ga zelf maar na wat het verschil is als je met n zachte zool op een steentje trapt, en met een bikkelharde...
AnneOmie schreef:Met dunne zolen heb je sneller kans op zoolkneuzingen enzo.
AnneOmie schreef:Ijzers van Omar zijn ook idd soort van equilibrium, maar ook weer niet helemaal volgens mijn smid, Ijzers zijn beetje bol en hij kan makkelijk alle kanten afrollen. Ijzers worden niet verder naar achteren teruggelegd trouwens hoor, zit gewoon als normaal beslag eronder.
Edit: op de foto's hierboven van 7 feb. staat Omar trouwens 5 weken op zijn beslag. Ik ben trouwens niet van het vetten/teren en wassen van de voeten hoorIk doe helemaal niets aan zijn voeten, behalve hoeven uitkrabben. Hij heeft gelukkig wel hele harde hoeven en ook zolen.
joopie7 schreef:@AnneOmie: Jeetje was zijn die hoeven vooruit gegaan zeg! Zo zie je maar hoe belangrijk een goede smid is. Ik vind het er wel grappig uit zien zo zonder lippen. Mijn smid had ook een soort van "fake" equilibirum ijzer, weet niet of deze dezelfde is maar mijn smid was hier meer over te spreken omdat het ijzer wat lichter was. (voor ijzers van equilibirum schijnen nogal zwaar te zijn? )
Over dat Cytek heb ik trouwens nog nooit wat positief gehoord
Myour schreef:Maar als het dan zonder kan, waarom zitten er dan eigenlijk lippen aan een ijzer? (Zeker al vaker gesteld, maar dan heb ik er vast overheen gelezen.)
Arabesk schreef:Myour schreef:Maar als het dan zonder kan, waarom zitten er dan eigenlijk lippen aan een ijzer? (Zeker al vaker gesteld, maar dan heb ik er vast overheen gelezen.)
De lippen zijn er puur voor de smid. Dan is het makkelijker plaatsen op de hoef. Hoe meer lippen hoe makkelijker.
Aldus de smid die bij ons op de cursus was.