Lange tijd geleden heb ik hier ook een tijd gepost, ik wil nu toch nog een keer wat advies vragen.
Met Winston ben ik in januari 2007 voor het eerst naar de DA geweest, waar de diagnose werd gesteld dat hij spat heeft.
Hij is toen 'behandeld' dmv ontstekingsremmers in het gewricht. Dat heeft toen in eerste instantie goed uitgepakt. Hij liep weer als een trein en we waren weer lekker aan het rijden. Hij heeft meer als een half jaar goed gelopen, maar toen ging hij weer kreupelen.. Ik heb toen besloten hem eerst een tijd rust te geven. Hij heeft toen ong 5 maanden op rust gestaan en toen ben ik weer wat gaan doen. Hij liep weer goed en het rijden ging steeds beter (winston is scheef naar links gebogen, en hij werd door training steeds rechter). Maar na een tijdje werd hij weer kreupel. Ik ben met hem in april/mei naar de DA geweest en toen zijn er foto's gemaakt van allebei zijn spronggewrichten en er is een scan van de aanhechting van de pezen gemaakt. Het zag er allemaal redelijk goed uit, zijn linkergewricht is nog helemaal gezond (gelukkig!) en zijn rechtergewricht was niet veel verslechterd. Ook was er niets verkeerds te zien aan zijn pezen dus dat was al super!
Hij is toen weer ingespoten met ontstekingsremmers en ik ben na een week rust 'rechtuit gaan trainen'(veel wandelen langs de weg, met later ook stukjes draven). Hij heeft sinds dien niet echt een lange tijd regelmatig gelopen. Het was per dag verschillend, maar ik wilde hem niet meteen nog een keer laten inspuiten met ontstekingsremmers en het nog even aankijken. Nu loopt hij soms super goed en soms wat onregelmatig, maar hij loopt niet heel erg kreupel.
Ik wil van jullie graag wat info wat ik met hem zou kunnen doen om dit te verbeteren. Op het internet staan zo veel verschillende dingen dat ik door de bomen het bos niet meer zie.. Aangezien jullie er ervaring mee hebben, hoop ik dat jullie me misschien wat goede info kunnen geven. (Ik bedoel dan qua behandelmethodes en trainingen)
Winston word behandeld bij dierenartsenpraktijk Bodegraven (hofland). Ik werk met hem vanuit de basis van de freestyle methode, maar krijg ook gewoon dressuurles van Elske (http://www.con-pasion.nl)(al heb ik dat nu al heel lang niet meer gehad omdat ik nooit weet of hij goed loopt als ik een les wil afspreken..)